1 Ostatnio edytowany przez spec85 (2015-08-27 12:28:59)

Temat: Ktm 690 smc pytanie

Hey,

pytanie odnosnie 690 smc 2009r.  Nalatane mam 16 tys zawory byly sprawdzane 6 tys km temu i teraz moje pytanie jak czesto powinno sie je sprawdzac? Czytalem na forach ze co 10 tys czy to prawda?  Drugie pytanie odnosnie szarpania tzn. gdy jade niezaleznie na jakim biegu i chce utrzymac stale obroty motocykl zaczyna szarpac jezeli zaczne lekko przyspieszac momentalnie przestaje co to moze byc? Trzecie pytanie rowniez odnosnie szarpania jednak w troche innym wydaniu tj. gdy wbije bieg powyzej 2 biegu a obroty beda nizsze niz 3200-3300 rpm motocyk szarpie tak jakbym wbil 5/6 bieg i chcial ruszac przestaje kiedy zlapie wyzsze obroty czy tak pracuje jednostka jednocylindrowa ( wybaczcie to moje pierwsze supermoto i pierwsze moto z jednym cylindrem) czy cos jest nie tak? Ostatnie i prosze nie smiejcie sie to pytanie odnosnie filtra powietrza wrzuce fotke i powiedzcie prosze czy jest on czysty czy juz pora go czyscic/wymienic wiem ze pytania moze i z dupy jednak do tej pory latalem 4 cylindrowymi motocyklami i 3 cylindrowym Triumphem a swiat supermoto poznaje dopiero od 2 tygodni. Dzieki za pomoc i wyrozumialosc

Fotki filtra ponizej
[url]http://zapodaj.net/efe77b8436437.jpg.html[/url]

2 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-08-27 13:01:43)

Odp: Ktm 690 smc pytanie

1. Twój rocznik SMC ma w instrukcji wpisane 10 000 km.
2. Supermoto musi przyspieszać lub hamować. Nie ma jazy turystycznej albo innego pitu, pitu ;-). Sprawdź luz na linkach gazu, naciąg łańcucha, rozluźnij ramiona (nie wyciskaj soków z kierownicy) - to powinno wystarczyć, no i przyspieszaj lub hamuj!
3. Na standardowym przełożeniu to normalne. Trzeba go kręcić wyżej.
4. To nie jest standardowy filtr powietrza, tylko gąbkowy do mycia. Zastosuj "Ludwika" lub jakiś profesjonalny płyn do mycia filtrów i nasącz go olejem do filtrów. Będzie jak nowy (chyba).

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Dzieki Gierwi za odpowiedz, co do lanucha i luzow to jest ok napewno co do ramion to faktycznie wiecznie jestem spiety i przewrazliwiony ... Ogolnie poki co wkurwiam sie bo wydaje mi sie ze silnik zaraz sie rozleci tu cos stuka tu poka itp itd znajomi mowia ze taki urok KTM ale jakos nie moge sie poki co przyzwyczaic. Powiedz mi prosze jeszcze co do filtra to uwazasz ze jest wporzadku czy powinienem juz cos myslec o wymianie? Jutro zmienie mu olej zobacze czy ma jakies syfy na srobie...

4

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Edytowałem mojego posta o pkt. 4. Zawory sprawdzał bym  częściej (co przegląd = 5 000 km), z powodu padających dźwigienek zaworowych w 690. To jest ich wada i zdarza się przy różnych przebiegach. Ja właśnie czekam na moje. Objawy to zwiększające się luzy zaworowe, "nowy" hałas z głowicy lub trudności z uruchomieniem. Jak już rolki (bo to o nie chodzi) się rozsypią, to od zwykłego zatrzymania się silnika do bałaganu w środku - wszystko jest możliwe.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: Ktm 690 smc pytanie

OK dzieki... U mnie dzwigienki byly wymienione przy przebiegu 8 tys

6

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Ja mam wymianę przy 12 000 km.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Single nie lubią niskich obrotów.
Jak szarpie itd, to zredukuj bieg.
Przy okazji sprawdź stan i naciąg łańcucha. Singiel nie pracuje równomiernie i jadąc ze stałą prędkością lekko poszarpuje. Dlatego też masz w piaście zabieraki przy zębatce.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Tak, jak koledzy piszą - wyższe obroty i będzie git.
Dużo gazu albo jeszcze więcej, wtedy chodzi jak powinien.
Na wolnych szarpie, hałasuje.
Kulturę trochę poprawia zmniejszenie przedniej zębatki. ale cudów się nie spodziewaj.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

9 Ostatnio edytowany przez spec85 (2015-08-28 13:58:21)

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Dzieki chlopaki, dzisiaj wlalem mu motorexa 10w60 i na srobie spustowej nie bylo prawie zadnych opilkow jedynie troszke czarnego osadu.

Pozostaje tylko remap i sprawdzic luzy zaworowe. Sprawdzanie luzow to duza misja czy moge to raczej sam ogarnac??

10

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Hej,a jakie masz przełożenie???jak oryginalne to musisz pobawić się w zmianę zębatek.ja ostatnio wymieniłem na jedną mniejszą z przodu i dwa zęby większą z tyłu i różnica jest niesamowita jeśli chodzi o elastyczność nie tracą widocznie v-maxa

11 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-09-02 12:54:12)

Odp: Ktm 690 smc pytanie

A nie jest zbyt nerwowy na takim krótkim napędzie?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

12

Odp: Ktm 690 smc pytanie

Jak dla mnie ok,dużo lepiej niż przy oryginalnymi przełożeniu.

13

Odp: Ktm 690 smc pytanie

saczuk1 napisał/a:

Jak dla mnie ok,dużo lepiej niż przy oryginalnymi przełożeniu.

A dokładniej? Chodzi mi o to jak się manewruje w korkach, na jakim biegu i na jakiej mapie jeździsz, bo co się dzieje na otwartej drodze to potrafię sobie wyobrazić. Szykuje mi się zmiana zestawu napędowego i zastanawiam się czy tylko jeden ząbek zmniejszyć przód czy coś jeszcze dodać na tył. To co piszesz czyli 15/44 mocno polecają Angole na ich forum, ale chodzi mi o odczucia w codziennej jeździe.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14 Ostatnio edytowany przez spec85 (2015-09-03 12:13:58)

Odp: Ktm 690 smc pytanie

przelozenia mam stockowe, narazie naped i zebatki mam wporzadu wiec poki co zostaja wkurwia mnie kwestia stukow z lewej strony wymienilem napinacz na manualny i wciaz stuka poka... chyba nie umiem poprostu go wyregulowac odpowiednio. 22/09 jade z nim do highway performance glownie robia ktmy tu w Sydney... roboczogodzina 150 dolarow... Gierwi jakie forum jest najlepsze odnosnie ktm 690??