16

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

mallly200sx napisał/a:
gierwi napisał/a:

A jak z serwisem w XR? Też wymiana oleju co 5000 km jak w 690?

Co z tego, że wymiana co 5tys jak trzeba dolewać

[url]http://forum.supermoto.pl/topic23990-uzalezniony-od-oleju-p2.html[/url]

Patrząc po tematach na forum to 690 taka bezobsługowa/ bezawaryjne  nie jest...

[url]http://forum.supermoto.pl/topic32018-ktm-690-gasnie-przy-wrzuconym-biegu-i-wcisnietym-sprzegle.html[/url]
[url]http://forum.supermoto.pl/topic30061-690-sm-ciemny-olej-opilki-i-lekkie-szarpanie.html[/url]
[url]http://forum.supermoto.pl/topic31386-ktm-sm690-2007r-dziobak-nie-wysprzegla.html[/url]
[url]http://forum.supermoto.pl/topic32587-smc-690-stuki-w-silniku.html[/url]
[url]http://forum.supermoto.pl/topic32182-ratunku-uklad-wtryskowy-ktm-690sm.html[/url]
[url]http://forum.supermoto.pl/topic20288-przygasajace-zegary-ktm-690-sm.html[/url]
[url]http://forum.supermoto.pl/topic31570-ktm-690-smc-nie-pali-ciezko-pali-gdy-rozgrzany-cieply.html[/url]

w artykuły nie bardzo wierzę. Wolę poszukać w necie opisów fuckupów użytkowników.

Ooo, widzę uczulenie na pomarańcze? ;-)
Ja moją mam od ok. 10 000 km i zdarza mi się dolewać oleju, ale nie są to jakieś ilości zbliżone do 1.7 l (tyle wchodzi na wymianę), raczej setka-dwie między wymianami. Jednak to chyba normalne? Poza tym bezawaryjnie (jak dotąd). Pewnie że różne rzeczy się dzieją, ale dotyczy to wszystkich silników. Sam kiedyś byłem bliski zakupu XR 650 z Leszna od handlarza (Anglik) i na szczęście ktoś mi ją sprzątnął, bo zaraz potem tu pisał o remoncie.
Jednak będę się trzymał wersji że 690 to najlepszy kompromis między mocą, jakością i przydatnością do codziennej, bezproblemowej jazdy i możliwością jazdy na tor.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

17

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

Prawda taka że trupa można kupić każdej marki , nie musi to być KTM, Honda Czy Kawasaki.
Spotkałem się z ludźmi którzy nie znają takiego słowa jak serwis czy wymiana oleju, kupują motocykl na wiosnę, upalają cały sezon do odcięcia nie robiąc przy nim nic i sprzedają na zimę w atrakcyjnej cenie, i tak od początku co sezon.
Stąd się często biorą te trupy w ogłoszeniach.

Litrowy Gixer

18

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

No właśnie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

19

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

jak dla mnie wada xr jest przednie zawieszenie - reszta to same zalety. obecnie latam na zawiasie od sxv. jezeli mialbym dzis wybrac cos innego to byla by to crf'a ;) ile bajek nasluchalem sie jak ciezko z kopa odpalac. nie biore udzialu w zawodach enduro wiec bez magicznego guzika da sie zyc.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

20

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

Nie uczulenie :) Tylko przytaczam przykłady. Niestety 690 jest skomplikowaną konstrukcją, z dużą ilością elektroniki.
Ma to plusy i minusy.

najlepszy kompromis między mocą, jakością i przydatnością do codziennej, bezproblemowej jazdy i możliwością jazdy na tor.

To samo co napisałeś, można powiedzieć o xr, wr, dr-z. Przy czym w tamtych zmienisz koła na duże i latasz cały rok. W 690 zabawa kończy się wraz z pogodą.

dla przykładu WR450 po 2012r -regulacja zaworów co 5tys. Wymiana oleju też co 5tys.

Pozdrawiam,
Piotrek

21 Ostatnio edytowany przez KML (2015-07-06 22:26:02)

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

Można zapakować przód też od CRFy 450 dość łatwa i popularna przeróbka, koszt przy dobrych lotach to ok 1000zł, zresztą vlo też miałeś przez chwilę.

Sam miałem przeróbkę taką robić ale stwierdziłem że w żadnych zawodach startować nie będę więc seria ze świeżym olejem mi w zupełności wystarczy.



Też czasami słyszę mity jak to ciężko odpalić XRę z kopa, śmieszy mnie to bo jak już się tego nauczysz to palisz sprzęt zawsze od pierwszego strzała.
Dasz pierwszemu lepszemu motocykliście sprzęt który nigdy nie miał styczności z kopajką  i za chiny go nie kopnie :D

Litrowy Gixer

22 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-07-06 22:43:28)

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

mallly200sx napisał/a:

Przy czym w tamtych zmienisz koła na duże i latasz cały rok. W 690 zabawa kończy się wraz z pogodą.

No tak, ale to oznacza zawsze jakąś rzeźbę z zawiasem, hamulcem, a 690 SMC to gotowy motocykl z wysokiej klasy (nie przesadzam trochę;-) ) osprzętem w serii. Idąc dalej tym tropem, to można kupić 690 Enduro i też wrzucić małe koła. Też latasz cały rok. Możemy się tak przerzucać argumentami, a kolega pewnie się zagubił w tych "poradach".
Co do elektroniki to wczesne 690 2008-2011 nie są przesadnie zelektronizowane. Wtrysk to moim zdaniem zaleta, nic więcej tam nie ma. Późniejsze to już 2 świece, dwa moduły zapłonowe itd.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

23

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

U mnie każda 690 brała olej, wydaje mi sie,  ze im bardziej dynamicznie sie jeździ tym więcej trzeba wlewać

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

24

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

Ale ile?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

25

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

Zależy czy jeżdzę po miescie czy gdzies dalej
Co jakieś 1000 dolewam po ok 100-150 ml

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

26 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-07-06 22:46:57)

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

No to się mieścisz w granicach przyzwoitości. Pozostałe single też pewnie się mieszczą w tych granicach.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

27

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

gierwi napisał/a:

kolega pewnie się zagubił w tych "poradach".

SUZUKI DR-Z :-)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

28

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

gierwi napisał/a:
mallly200sx napisał/a:

Przy czym w tamtych zmienisz koła na duże i latasz cały rok. W 690 zabawa kończy się wraz z pogodą.

Idąc dalej tym tropem, to można kupić 690 Enduro i też wrzucić małe koła. Też latasz cały rok.

Chciałbym zobaczyć 690 Enduro/SMC na torze MX lub cięższym terenie w rękach amatora :D 143kg na sucho.... sama radość ;)
Pierwszy skok w Toruniu wjeżdżając w teren- musiałby być efektowny... Szkoda, że nikt z amatorów nie wystartował na 690...

Oczywiście hopping i hamulec w 690 to plus ale przy naszych umiejętnościach hamulec z DR-Z wystarczy...

Pozdrawiam,
Piotrek

29 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-07-07 07:36:04)

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

A już myślałem że skończyliśmy dyskusję "o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia". To ile ten cud waży? Mówię o DR-Z. Z resztą nie takimi sprzętami ludzie skaczą i żyją, przynajmniej część z nich. Wszystko zależy od umiejętności. Co do startu w Amatorach, to rzeczywiście szkoda. Ale w tej klasie z tego co widać, to sprzęty niejednokrotnie lepsze niż w PP i moim zdaniem trochę pierwotna idea została zatracona (slicki, moto bez homologacji ). Ale my tu pierdolimy o nabojach, i tak nikt nikogo nie przekona bo "moja racja jest mojsza niż Twojsza".
A temat brzmi: "Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach" a nie kto ma lepszy motór (i lżejszy o 0,5 kg).
No więc ja polecam:
- jeśli budżet pozwala KTM 690 SMC lub 690 Enduro i drugie koła
- jeśli budżet mniejszy DR-Z lub WR 250 X

mallly200sx napisał/a:

dla przykładu WR450 po 2012r -regulacja zaworów co 5tys. Wymiana oleju też co 5tys

A dla przykładu to SMC-R po 2012 przegląd i wymiana oleju co 10 000 km.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

30 Ostatnio edytowany przez KML (2015-07-07 08:51:50)

Odp: Supermoto które nie wymaga remontów jak w crossach

Kolega robił dziobala na enduro , dużo pracy i pieniędzy w to wsadził i zaraz sprzedał bo kiepsko to jeździło.
Zawias był do dupy, chyba lepiej z enduro na sm i zawas podregulować na sztywno

Litrowy Gixer