Odp: Spotkanie Warszawa - pl. Bankowy
mozliwe ze to bylem ja ;D,mam wydech z wersji E i robi spooro hałasu ;)
Watching the world move in slow-mo
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » Spotkanie Warszawa - pl. Bankowy
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
mozliwe ze to bylem ja ;D,mam wydech z wersji E i robi spooro hałasu ;)
Jak żółta i czarna to ja z Brzozą. U mnie Yoshimura "off road" robi wiele hałasu.
jakby moje było ciche!!!!
Moj wydech ma niby homologacje, dostalem papier na to, ale numer homologacji z wydechu nie zgadza sie z tym z papieru... wożę go ze sobą i nie wiem czy sie przyda jak sie psiarskie przywalą. Zawsze mogą powiedziec:
Ok, wydech ma homologację, ale pan go rozwiercił i jest zaglosny...
olac to, czepiają sie o gumy a nie o głośność - narazie:)
Żółta i czarna, hehe...
pod koniec tygodnia chce przyprowadzić swój sprzęt do stolicy.
Może umowimy się i na bemowo w sobote pojedziemy jakąś większą grupą?
Ktoś chętny?
titto
o ile grupa ta będzie gumowa to ja chętnie...
Moj wydech ma niby homologacje, dostalem papier na to, ale numer homologacji z wydechu nie zgadza sie z tym z papieru... wożę go ze sobą i nie wiem czy sie przyda jak sie psiarskie przywalą.
Na scigaczu jest wywiad z policjantem.
Ponizej cytuje fragment, ktory moze Ciebie zainteresowac. Ile w tym prawdy, a ile piaru policyjnego to nie wiem.
"Ścigacz.pl: W latach ubiegłych obserwowaliśmy niepokojące zjawisko poruszania się jednośladami nie spełniającymi wymogów kodeksu ruchu drogowego - łyse opony, głośne układy wydechowe, niehomologowane oświetlenie, poważne uszkodzenia zasadniczych podzespołów, przeróbki itd. Czy w tej kwestii coś zmienia się na lepsze?
Wojciech Pasieczny: Na szczęście tych niesprawnych technicznie motocykli jest coraz mniej. Natomiast w dalszym ciągu jest wiele motocykli, które nie spełniają wymogów technicznych dopuszczających pojazd do ruchu. Mowa tu o wcześniej wspomnianych, zbyt głośnych wydechach, nieco innych światłach, niż te na których motocykl otrzymał homologację. Posiadamy sekcję, która jest wyposażona w aparaturę do badania parametrów technicznych motocykla. Mam na myśli urządzenia do pomiaru czystości spalin, czy też do pomiaru natężenia dźwięku. Jeśli się zdarzy, że podczas kontroli badany motocykl, bądź też inny pojazd przekroczy określone normy, to niestety dowód rejestracyjny tegoż pojazdu zmuszeni jesteśmy zatrzymać. "
Ja wiem z dobrych źródeł że w ostatnim czasie kupili bardzo dużo tego typu urządzonek i sporo pojazdów drogówki będzie miało takie mierniki hałasu.
Nawet w mniejszych miastach od W-wy jak np. Białystok mają już teo na obecny sezon zakupione spore ilości...
A ktoś wie jaki poziom hałasu jest dopuszczalnym maksimum?
Ja już nie pamiętam dokładnie- zwykle na wydechualbo na tabliczce(naklejce) znamionowej w nowych sprzetach jest wartość jaka i przy jakich obrotach powinna być.
napewno jest to sporo poniżej 100dB, jakieś 85 czy coś w ten deseń... Nie chceskłamać. Minus jest taki że policjanci często nie stosują sie do mierzenia głośności przy obrotach jakie widnieją na tabliczce przy moto(np. tyle i tyle przy 6500obr/min) tylko pałują na maxa a wtedy jak ktoś ma wypruty wydech wyniki są powalające.
Moja kawasaki jak miałem cąłkiem pusty wydech ryczała na poziomie 140dB a jak go troche wytłumiłem(ale dalej przelot, malutki i krótki) to było ze 134-135dB
A ktoś wie jaki poziom hałasu jest dopuszczalnym maksimum?
Mi sie obilo o uszy ze homologowane wydechy sa do 100 decybeli.
Wg tego co pisali ludzie jeżdżący w Poznaniu, to podobno 102 jest dopuszczalne, a na torze władze wymyśliły sobie 96 +2... więc mniej niż dopuszcza prawo.
To mógłbym w Poznaniu polatać, bo moja Yoshimura RS-2 ze "spark arrestorem" ma rzekomo 96dB, bez niego ryczy jak wściekła i jest to podobno 100dB. W każdym razie staram się go nie wyjmować :)
Nie robiłem co prawda pomiarów hałasu i opieram się na tym co pisze producent.
Gdzieś widziałem informację, że seryjny wydech w DR-Z ma 86dB, ale tak jak napisał Spidi, być może mierzy się to przy konkretnej wartości obrotów.
Z tego co wiem, na torach wyścigowych pomiary są robione przy pełnym otwarciu przepustnicy.
W poznaniu w zesżłym roku latałem moto kumpla to przed wyjazdem na tor mierzyli ale właśnie przy jakichś takich średnich obrotach(o ile mnie pamieć nie myli to coś koło 6-8tyś).
Z tymi decybelami to niezła sieka jest-każde 3 wiećej oznaczw praktyce 2 razy głośniej!:D
A ktoś wie jaki poziom hałasu jest dopuszczalnym maksimum?
Znalazłem w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury:
"Motocykl z silnikiem o pojemności skokowej:
- nie przekraczającej 125 cm3 94dB
- większej niż 125 cm3 96dB"
Na bank jest 102db.
Strony Poprzednia 1 … 8 9 10 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » Spotkanie Warszawa - pl. Bankowy
Wygenerowano w 0.050 sekund, wykonano 76 zapytań