1

Temat: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Witam, od kilku tygodni jestem nieszczęśliwym posiadaczem Husqvarny 610 Te z 1999r. Zrobiłem nią zaledwie 350km, miałem już kilka drobniejszych awarii, ale teraz to co się stało to mnie przerosło. Podejrzewam że zaczęło się od tego, gdy po dłuższej przechadzce wrzuciłem luz lub nacisnąłem sprzęgło gasła, nie przejmowałem się tym ponieważ przede mną była wymiana oleju i myślałem że to jest tego wina. Niedawno chcąc przejechać się, wyciągnąłem maszynę z garażu i kopie i kopie i łapie co 4-5 kopnięć, złapie na 2s i gaśnie w końcu się udało dzięki temu że kiedy już łapała dodałem delikatnie gazu, myślałem że syf podszedł do gaźnika, przejechałem się może z 500m (strasznie waliła z wydechu) żeby ją wydmuchać, podjechałem wrzuciłem na luz i zgasła. No więc wziąłem się za gaźnik, rozebrałem przedmuchałem wyczyściłem, przy okazji wyregulowałem zawory i wymieniłem świecę. Poskładałem, problem się nawarstwił już nawet głosu nie dawała przy odpaleniu, no to zacząłem z nią biegać w końcu załapała, przejechałem się (na biegach nie czułem żadnej zmiany) nacisnąłem sprzęgło obroty zmalały i zgasła. Iskra jest z wydechu śmierdzi paliwem, przy pchaniu nic nie łapie tylko strzela z wydechu. Miałem również króciec popękany myślałem że łapie lewe powietrze, porządnie go zakleiłem jednak to nic nie dało. Czytałem że są jakieś magnesy na magnecie które mogą się przestawić. Jednak nie mam nawet ściągacza.

Bardzo proszę o pomoc, na ten motocykl zbierałem kilka lat, strasznie się zawiodłem na nim.
Jestem młody, mam dopiero 18lat chcę z wami tworzyć to piękną motocyklową rodziną jednak często mam pecha do swoich sprzętów.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

2

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Miałem to samo w mojej 125, zapłon mi przestawiło, przez to nie paliła i strzelała w wydech.

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

3 Ostatnio edytowany przez MisterAjem (2015-05-24 13:50:15)

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Zapomniałem dodać, zapłon sprawdzałem, kreska na tym całym kole z cewkami pokrywa się z kreską na karterze, jeszcze mam jedną kreskę na magnecie, nie do końca wiem po co ona jest, czy jest możliwe aby mi się np. iskrownik poluzował i przestawił? Nie mam sprzętu odpowiedniego do demontażu magneta więc to narazie gdybanie.

Dziękuje za odpowiedź. :)

4

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Może masz przebicie albo coś? Czy to sprawdziłeś?

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

5

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Temat ruszył do przodu, myślałem że to sprawka klinu na wale, jednak byłem w błędzie, sprawdziłem również rozrząd, z kolegą na "oko" zdiagnozowaliśmy że iskra jest dużo za wcześnie, zapłon jest ustawiony na znaki, magneto na swoim miejscu, iskra jest duża z zabarwieniem niebieskim, co może być powodem zbyt wczesnego zapłonu?

Powoli tracę cierpliwość mam ochotę oddać go w obce ręce.

6

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

MisterAjem napisał/a:

z kolegą na "oko" zdiagnozowaliśmy że iskra jest dużo za wcześnie,

Hehehe rozwaliliście system :)

Zwróciłbym uwagę na mieszankę i sprawdził szczelność zaworów.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Może zawory ustawiłeś nie przy tym GMP co trzeba?
Bo są dwa GMP i tylko przy jednym z nich ustawiasz zawory.

Jeżeli nie masz narzędzi i wiedzy o mechanice motocyklowej to ciężko będzie Tobie pomóc.
Wymienić można kilkadziesiąt pozycji przez które może tak się dziać.
Wiele z nich możesz nie być w stanie zdiagnozować ponieważ nie znasz ich objawów.
Może to być pierdoła a może być już to koniec żywota Twojego motocykla.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Kiedy ma być iskra to od modułu zależy. Ja bym jeszcze dla pewnosci sprawdził poziom w komorze pływakowej. A i jeszcze zaślepił ssanie, albo tłoczek chociaż na sam dół opuścił.

9

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

to husa z kopką po lewej stronie ?

Husqa smr 570

10 Ostatnio edytowany przez MisterAjem (2015-06-06 23:36:15)

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Z ssaniem też kombinowałem linka jest luźno, tłoczek na dole, zaworek w gaźniku również był sprawdzany, zawory nie raz regulowałem i na bank są dobrze ustawione, po za tym to się stało przed ich regulacją, a co do szczelności nie chcę ściągać głowicy a nie mam przyrządów do mierzenia kompresji jednak żadnego jej spadku nie odczułem. Mam nadzieję że to pierdoła, niestety lampą nie ma możliwości sprawdzenia iskry. Popatrzę jeszcze na przewody i poprawię masę od modułu, jeżeli to nie pomoże myślę że najlepszym rozwiązaniem byłoby oddać moduł do sprawdzenia, jednak nie wiem czy to jest w ogóle możliwe aby go sprawdzić.

Do głowy zaczynają mi przychodzić głupie pomysły...

Dziękuje wszystkim za wypowiedź nawet nie wiecie jak dla mnie jest to ważne :)



Tak to Huśka z kopką po lewej stronie.

11 Ostatnio edytowany przez n-man (2015-06-07 10:45:18)

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

najlepiej moduł dać komuś kto ma takiego same moto(sprawne) a w magneto magnesy się nie odkleiły? gaźnik masz dellorto ?

Husqa smr 570

12

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Tak, gaźnik dellorto, magneto wygląda na stan bardzo dobry wszystko jest na swoim miejscu. Ciężko znaleźć osobę z takim samym moto, jadę jutro do mechanika w celu zapytania czy w jakiś sposób może mi zdiagnozować uszkodzenie modułu. Zobaczymy co powie.

13

Odp: Husqvarna 610 TE Wali z wydechu, nie odpala.

Byłem pytałem, jedynie podmianka, dowiedziałem się że jeszcze musi być jakiś czujnik i dla niego on w 80% się przestawił, tylko pytanie gdzie? Nie posiadam w tym roczniku czujnika Halla.

Zna ktoś z Was zasadę w jaki sposób jest kontrolowana iskra? Nie posiadam żadnych czujników w obudowie silnika, chyba że coś przeoczyłem w co wątpię.