1

Temat: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

Hej SManiacy,

Mieszkam we Wrocławiu i wybrałem się dzisiaj do Wołowa obejrzeć rzekomo bardzo dobrą sztukę KTM 690 SM.
[url]http://olx.pl/oferta/ktm-690sm-2008r-supermoto-CID5-ID6378x.html#56e1c02133[/url]
Mam do Was ogromną prośbę. Chciałbym zasięgnąć porady u bardziej doświadczonych motocyklistów/mechaników i zweryfikować moje spostrzeżenia. Ale od początku...
1. Papiery
- w dowodzie rok produkcji 2008, rejestracja w PL 2013,
- przegląd do września 2015,
- ubezpieczenie do czerwca 2015
- numer VIN jutro sprawdzę w serwisie
2. Wygląd zewnętrzny
- z opisu właściciela wynika, że przód został wymieniony od super duka (?), jak to jest możliwe to nie wiem, co prawda super   duka na żywo nie widziałem, ale google oferuje całą gamę zdjęć i żadne nie jest podobne do oferowanego dzioba.
- plastiki ok, kilka normalnych niegroźnych przetarć,
- guma od lusterek spękana (niby kosmetyka, ale może sugerować podejście do moto),
- niektóre śrubki przy silniku mają żółte plomby (sam nie wiem czy to dobrze czy nie),
- gumy jeszcze mają mięsa na 1-2 sezony,
- łańcuch wisi jak cygańskie jaja - na 5mm luzu wg serwisówki tutaj było z 30mm, cały napęd kwalifikuje się do wymiany,
- podnóżki wyglądają na całkiem świeże,
- elektryka ok, światła wszystkie palą,
- nieoryginalna kanapa,
- tarcze i klocki na sezon jeszcze dadzą radę,
3. Praca
- na zimnym i ciepłym odpalił od pierwszego,
- nie kopcił,
- na zimnym obroty były trochę niestabilne, na ciepłym wg mnie też nie były całkiem miarowe,
- bardzo ładnie się wkręcał i schodził z obrotów,
- nie było widać wycieków
- oprócz charakterystycznego furkotu niestety słychać było metaliczne cykanie (czyżby regulacja luzów? może coś poważniejszego?).
[url]https://youtu.be/IrLN54VYgIk[/url]
- jazda próbna nie była mi dana, więc o pracy sprzęgła nie mogę zbyt wiele powiedzieć,
4. Zawieszenie
- lagi wyglądają na proste, kierownica chodzi płynnie bez oporów,
- tył skrzypi jak stare drewniane schody, okropieństwo,
[url]https://youtu.be/6OqSwBjYjo8[/url]

Co najgorsze, moto ma nalatane 25k km, obecny właściciel nie zna historii serwisowej, a za jego kadencji serce nie było otwierane.
Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię i opinię, szczególnie odnośnie silnika.

LwG!

Szukam KTM SM 690 2008+ // 640 2006+

2

Odp: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

co do błotnika chodzi chyba o dolny przedni błotnik - jest dłuższy niż ori dziobala
co do silnika, mój na wolnych też nierówno pracuje, a na zimnym lubi zgasnąć, czytałem że one tak mają i mi to nie przeszkadza :)
u mnie też są żółte plomby na silniku

3

Odp: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

Z tego co wiem to zawsze cały napęd kwalifikuje się do wymiany, po co otwierać silnik po 25 000 skoro spokojnie może przelatać ponad 50 000 i więcej? Starczy poszperać w internecie i znaleźć testy długodystansowe. Skoro są nienaruszone plomby na śrubkach to chyba dobrze, nie?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4

Odp: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

U mnie metaliczne cykanie przerodzilo sie w napier******e.Odglos pochodzi z gornej lewej czesci glowicy.Obecnie silnik mam rozbierany do ostatniej srubki.Do wymiany napinacz rozrzadu na dzien dobry a co jeszcze sie znajdzie to nie wiem.Nierowne obroty na zimnym i cieplym tez mam (falowanie).Mechanik powiedzial ze przeczysci przepustnice i powinno pomoc.Moze byc blachostka a moze i nie...W serwisie za weryfikacje silnika zawolali mi 1600zl -rozlozenie i zlozenie.Jak cos juz cyka to trzeba zajrzec do srodka bo to loteria w mojej opinii.Jak Ci zejdzie z ceny tyle to przynajmniej bedziesz wiedzial co kupiles.Jak bede szukal kiedys sprzeta i okaze sie ze cos stuka to odpuszczam albo min te 1.5 tys proponuje mniej bo nie wiadomo co to moze byc.

5 Ostatnio edytowany przez gierwi (2015-05-16 09:56:02)

Odp: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

Powtarzającą się usterką są dźwignie zaworowe (niektórzy mówią na to kiwaczki) w których padają rolki. Jeśli coś zaczyna napierdalać w głowicy w całym zakresie obrotów - przeważnie od strony wydechu się to zaczyna - to od tego trzeba zacząć weryfikację. Czasami pierwsze objawy są podobne do padającej baterii lub awarii rozrusznika.  Ale są egzemplarze które przekroczyły 50 000 i nic z tych rzeczy się nie pojawiło.Napinacz rozrządu też potrafi się zużyć.
Poza tym przebiegi powyżej 50 000 nie są żadnym wielkim osiągnięciem, a ostatnio jeden użytkownik chwalił się na fejsbuku przebiegiem 84 000 bez większych problemów (coś tam miał ze sprzęgłem na gwarancji). Z tego wynika że koszt wymiany kilku części, tym bardziej zdefiniowanych przez wielu użytkowników jest niewielki w porównaniu z jakimkolwiek wyczynowym SM, a widzę tendencję wypisywania - szczególnie w ogłoszeniach sprzedaży historii typowych dla wyczynów. Po prostu handlarze nie wiedzą co sprzedają. W końcu cross to cross i tekst o wymianie tłoka i czegoś tam uwiarygodnia zadbane moto. Taka jest moja opinia, ale pewnie że to tylko maszyna, która ma prawo się spierdolić. Promy kosmiczne też miały być bezawaryjnymi, sprawdzonymi konstrukcjami i co?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

6

Odp: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

mam przejechane 35k km,jadę jutro dziobala oddać na złom

A bylo cofnąć licznik,żeby miał 15k jak wszystkie...

7

Odp: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

Odkupie go po 70 gr/kg :D

KXF 250 '14

8

Odp: Po oględzinach KTM 690 SM 2008r z Wołowa

Dzięki Panowie za wszystkie opinie.
Temat do zamknięcia.
Czekam na coś pewniejszego.

Szukam KTM SM 690 2008+ // 640 2006+