1

Temat: Wymiana uszczelki pod głowicą

Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, płyn mi wywala. Zastanawiam się czy przy wymianie uszczelki głowicy konieczna jest też wymiana uszczelki pod cylindrem?  Moto po remoncie 600km, więc uszczelka w miarę nowa. Nie chcę zaoszczędzić pieniędzy, ale żeby wymienić samą uszczelkę głowicy nie muszę wyjmować silnika z ramy. Ktoś już praktykował?

2

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

Możesz zostawić uszczelkę pod cylindrem.
Tylko najważniejsze by sprawdzić płaszczyznę głowicy po demontażu. Jeśli będzie potrzeba to splanować.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

3

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

Wizualnie wystarczy?

4

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

A masz na tyle dobre oko wypatrzyć odchyłkę płaskości powyżej 0,02 mm ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

5 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2015-04-28 17:36:58)

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

chciałem kupić liniał krawędziowy, ale po cenie sądze, że nie jest mi potrzeby. Płaszczyzne cylindra nie trzeba sprawdzac ?

6 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2015-04-28 17:43:27)

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

Najczęściej winna jest płaszczyzna głowicy. Myślę, że w każdym zakładzie zajmującym się naprawą głowic samochodowych powinni być w stanie ocenić stan powierzchni.
Ale uwaga. Czasem bywa tak, że po kilku km trzeba sprawdzić śruby głowicy, ewentualnie dokręcić.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

No wlasnie u mnie sie poluzowaly. moze procz sprawdzenia po paru km dac jeszcze klej do gwintow?

8

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

nie używa się kleju do gwintów do głowic, wręcz przeciwnie, często stosuje się smar miedziowy - przynajmniej przy dokręcaniu głowic samochodowych...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

9

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

W motocyklach najczęściej każą potraktować śrubę olejem silnikowym.
Może nie tyle gwint co łeb śruby.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

Zgadza się, żadnego kleju. Daj na smar molibdenowy lub miedzowy i po prostu sprawdź dokręcenie po kilkudziesięciu km.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

11

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

Ok, wielkie dzieki panowie.

12

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

Haker, a dlaczego łeb a nie gwint. Zawsze myślałem że gwint ze względu na dokręcanie momentem. Duża liczba zwojów gwintu może wygenerować takie tarcie iż na kluczu tyrkotka zacznie przeskakiwać mimo iż głowica nie jest jeszcze wystarczająco dociśnięta.( tak w skrócie myślowym )

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

13

Odp: Wymiana uszczelki pod głowicą

Dokładniej należy przesmarować gwint + powierzchnię styku łba śruby/nakrętki.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL