1 Ostatnio edytowany przez Chycu (2015-02-13 17:44:27)

Temat: KTM SM690 2007r. Dziobak Nie wysprzęgla

Witam!
Panowie, mam problem ze swoim Dziobakiem - jak w temacie, nie wysprzęgla. Sprawa wygląda tak, że kupiłem go po szlifie. Pompa sprzęgła była pęknięta. Moto trafiło do warsztatu, pompa została zmieniona + zrobione inne oczywiste akcje serwisowe.
Przy odbiorze Dziobaka, krótka rundka i wszystko ok. No to na przyczepkę i lecimy do domu. Po +/- 3 godzinach ściągam go z przyczepki, odpalam, wciskam sprzęgło, jedynka i w konsekwencji szarpnięcie i moto gaśnie. No nic, dzwonie do mechanika i stwierdził żebym spróbował jeszcze raz odpowietrzyć. Po tygodniu dostałem od niego płyn, z tatą odpowietrzyliśmy Dziobaka i wszystko OK. Tak zostało na tydzień chyba jakoś. Przyszła ładna pogoda - dzień przed Wigilią tak nawiasem mówiąc :D - i dwa dni miałem możliwość pojeździć. Wszystko było OK, nie zauważyłem, żeby ciągnął na sprzęgle. Dziś wróciłem do domu, odpaliłem go, wypchnąłem z garażu i chciałem zrobić rundkę po podwórku. Niestety, za pierwszym razem po wbiciu jedynki zaczął "ciągnąć" do przodu, ale że stałem przed garażem to zdusiłem go hamulcem. Drugi raz to samo. Na trzecią próbę obróciłem go żeby ewentualnie przejechać długość podwórka, ale po wbiciu jedynki zdechł.

Teraz pytanie, co robić? Pierwsza myśl to odpowietrzyć, ale czy jest możliwość żeby sam się zapowietrzył po 1,5 miesiąca? Druga, to że "nowa" używana pompa jest uszkodzona.
Wycieku płynu nie stwierdziłem bo jak ogarnąłem temat to już moto było mokre bo lekko kropiło - do sprawdzenia.

Z góry dziękuję za pomoc

EDIT (16:42):

Po wcześniejszym "napompowaniu" wciskając sprzęgło kilka razy sprzęgło działa OK, nawet minimalnie nie puści na równym. Zauważyłem jednak dziwny dźwięk, jakby chrobotanie kiedy sprzęgło nie jest wciśnięte, nie wiem czy tak powinno być, we wcześniejszej CBR125 nigdy czegoś takiego nie zauważyłem.

2

Odp: KTM SM690 2007r. Dziobak Nie wysprzęgla

A jaki olej masz w skrzyni/silniku?
Próbowałeś wykluczyć zły olej lub ewentualnie to, że jest zimno i na bardzo zimnym silniku (oleju) może sprzęgło ciągnąć?
W KTM RFS np. z tego co wiem jest normalne, że wbicie jedynki po uruchomieniu odbywa się z przysłowiowym trzaskiem.

Układ od sprzęgła masz zalany Magurą?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: KTM SM690 2007r. Dziobak Nie wysprzęgla

hacker33 napisał/a:

A jaki olej masz w skrzyni/silniku?
Próbowałeś wykluczyć zły olej lub ewentualnie to, że jest zimno i na bardzo zimnym silniku (oleju) może sprzęgło ciągnąć?
W KTM RFS np. z tego co wiem jest normalne, że wbicie jedynki po uruchomieniu odbywa się z przysłowiowym trzaskiem.

Układ od sprzęgła masz zalany Magurą?

Olej w silniku MOTUL 7100 10w60, w Magurze COMMA LHM+


Co do temperatury, faktycznie było blisko 0, ale w takich warunkach zawsze rozgrzewam go +/- 10 minut. Wtedy do maxa brakuje może z 4 kresek? (właśnie się zastanawiam czy nie za dużo? bo w samochodach wskazówka zawsze powinna być w "pionie" czyli w połowie skali. a tutaj to jest 3/4 albo i więcej)

Wbicie jedynki nawet jak wszystko było OK (mam nadzieję, że było :D ) to faktycznie jest trzask, ale nie zdarzyło się żeby "uciekał".


Jak będą warunki (mam nadzieję że jutro zobaczę czarną drogę :v) to postaram się pojeździć chwilę i zobaczyć czy też się tak zachowuje podczas jazdy - po dobrym rozgrzaniu.

4

Odp: KTM SM690 2007r. Dziobak Nie wysprzęgla

Chrobotanie to dzwiek pochodzący z kosza sprzeglowego, mam tak samo, lekarstwem na to jest wymiana czy wlozenie sprezyn - tak przeczytalem gdzies na forum (ale nie tych od tarcz tylko za koszem sa podobno jakies).. Jesli chodzi o ciagniecie, to nieszelnosc ukladu lub skrzynia - wpierw wyklucz nieszczelnosc, jesli uklad jest ok, no to trzeba sie zabrac za skrzynie...Mi walnal oring w pompie sprzegla i zdazylo mi sie ze podczas zmiany biegow wskakiwal luz miedzybiegowy, po naprawie pompy wszystko dziala jak trzeba wiec na razie skup sie na szczelnosci ukladu. Pozdro!

5

Odp: KTM SM690 2007r. Dziobak Nie wysprzęgla

kuman7 napisał/a:

Chrobotanie to dzwiek pochodzący z kosza sprzeglowego, mam tak samo, lekarstwem na to jest wymiana czy wlozenie sprezyn - tak przeczytalem gdzies na forum (ale nie tych od tarcz tylko za koszem sa podobno jakies).. Jesli chodzi o ciagniecie, to nieszelnosc ukladu lub skrzynia - wpierw wyklucz nieszczelnosc, jesli uklad jest ok, no to trzeba sie zabrac za skrzynie...Mi walnal oring w pompie sprzegla i zdazylo mi sie ze podczas zmiany biegow wskakiwal luz miedzybiegowy, po naprawie pompy wszystko dziala jak trzeba wiec na razie skup sie na szczelnosci ukladu. Pozdro!

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale nie widziałem wcześniej odpowiedzi :)

Nie miałeś wycieku jak nawalił oring?
Nie uważasz, że jeśli to skrzynia by dawała dupy to nie pomagałoby "pompowanie" klamką ?

U siebie wycieku nie zauważyłem, więc zamawiam uszczelki i zobaczymy.

Jest to numer 17 z tego katalogu, mam rację?
[url]http://ktmsklep.pl/schemat/234/kierownica-i-osprzet#scheme_window[/url]