16

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

exc a sx to praktycznie dwie bajki tak samo wr a yzf.  crf x po wymienie wydechu to to samo co r , ale wiadomo crf to jak crf serwis trzeba,

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

17

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

Mam jeszcze pytanie co do akcji serwisowych, jak czesto w 250ce trzeba zaglądać do silnika ? Tłok, korba itd. W 525 było dobrze a jak to się ma w 250 ? Wiem, wiem wystarczy poszukać :) Szukałem ale sa tak sprzeczne informacje, że wolał bym usłyszeć sprawdzone info od Was. Remont bedzie duzo tanszy czy podobne pieniadze ?

18

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

Gadałem kiedyś z jednym gościem, co się ściga w amatorskich wyścigach. Ma yamahę 250 4t od nowości z 2011r. Robił inspekcję tłoku po 60mtg - wyglądał jak nowy. Kolejna przy 120 mtg - tłok dalej trzymał parametry i wyglądał ok - zmienił dla świętego spokoju. Podobno dobrze serwisowana yamaha, na dobrych olejach tak ma.

Ile w tym prawdy - nie wiem - ale prawda jest taka, że np dużo więcej słyszę o wybuchach w kx250f niż w yzf250 :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

19

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

U mnie ziomek co śię ściga z dobrymi wynikami zmienia tłok w crf 250 co 40 godzin a korbę różnie, mówi, że czasami i 200 przelata.

Najciekawsze jest to, że u nas każdy remontuje co kilkadziesiąt godzin a w stanach (z tego co można wyczytać na ich forach) ludzie zmieniają tłok po 120h w 250 i 200h w 450 (mnie też to dziwi).

20

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

Właśnie o to chodzi, że z tego co czytam to wymiana tłoka jest w okolicach 40-50 mth a kilka wyjątków pisze o ponad 100 mth. Wymiana korby średnio co 2 tłoki . . .

21 Ostatnio edytowany przez muszykin99 (2015-03-07 18:03:49)

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

Według mnie i ludzi z którymi kiedyś jezdziłem taką bezpieczną granicą w crossowej 250 4t jest 90-100 mth max dla tłoka i korbowodu. Tak jak Levis napisał, po 50-60mth nie ma sensu wymieniać tłoka bo wyglada i trzyma parametry jak nowy, także można przesunąć to w czasie i zrobić wszystko za jednym zamachem. W przypadku tej pojemności zasada wymiany korbowodu co dwa tłoki nie jest do końca prawdziwa. Korbowód jest tu mocno obciążony i dużo częściej ulega awarii niż tłoczysko ;) Ja osobiście nie spotkałem się z urwaniem tłoka w "zdrowej sztuce" natomiast z korbowodami bywało ciekawiej..

Dla przykładu tak wygladał mój silnik w YZ250F 2009 po 114mth od nowości -

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/p180x540/65354_453690381340535_746070432_n.jpg?oh=1d5b77469793833d28d2826c228e9041&oe=558F6BF4&__gda__=1438439084_4ccc39fe45cca4599c951e239701c433

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/s720x720/546915_453689844673922_1308092636_n.jpg?oh=e9ce43c45773de0e0962c648b16d0958&oe=5575B48D&__gda__=1434626166_b9a3bc0958401da035f02b4903daf2bc

Po tym zdarzeniu nigdy nie zaryzykowałbym 200mth na jednej korbie, chyba że przy bardzo delikatnej jeździe np krajoznawczym enduro.

Co do marki to kazdy ma swoje zdanie. Ja osobiście celowałbym w Honde lub Yamahe. YZF w serii ma najlepsze zawieszenie, a honda fajnie zbudowany silnik (dwa osobne obiegi oleju, wałek rozrządu na łożyskach, stalowe zawory wydechowe, bardzo trwały nicasil) i bardzo przyjazną geometrię ramy.

PS. Pozdro Riux - to my razem z KaspaSM wzieliśmy od Ciebie motocykl. Póki co wszystko gra :)

#769
https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/
Było: DERBI SENDA 50 '00 < EXC 125 '03 < HM CRE 250 2t '06 < KXF 250 '06 < YZ 125 '06 < CRF 250 '10 < YZ250F '09 < YZ250F '08 < EXC 525 SM '05
Jest: CR 250 2000, KX 125 1987 :)

22

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

W silniku crossowym 4t, korbowód max 100 mh. U mnie w 250 2t korba się zatarła po 91 mh (40 mh teren+ 51 mh supermoto) co i tak daje dobry wynik, też myślałem że wytrzyma 200 mh.

Oferujemy profesjonalne usługi serwisowe wszelkiego rodzaju motocykl, skuterów dwusuwowych i czterosuwowych renomowanych marek yamaha, suzuki, honda, kawasaki, bmw, ktm. Świadczymy usługi w zakresie:
- naprawy bieżące, powypadkowe, regulacje luzów zaworowych, gaźników, remonty silników, skrzyń biegów,
- serwis zawieszenia, przeglądy motocykli, przygotowanie do sezonu letniego i zimowego.

23 Ostatnio edytowany przez karol128 (2015-03-08 13:48:16)

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

Jeszcze może zależy jaka korba. Ten jeździ nawet więcej a umiejętności mu nie brakuje. Naprawia też sprzęty i ma swoją teorię , że jak się dobrze rozgrzeje moto przed jazdą to korba dłużej niby chodzi. Pewnie też jest inaczej jak masz fabryczny sprzęt a inaczej jak 10 letniego strucla po 6 remontach.

https://lh4.googleusercontent.com/-CYIHG1X_3dk/VPw2aXVPNOI/AAAAAAAABbY/bfnurz1yt7Y/w744-h498-no/1234.jpg

24

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

No właśnie, w 2t w 90% przypadkach korbowód się zaciera, natomiast w 4t większość awarii kończy się strzałem z korby. Wniosek jest jeden - nie ma co ryzykowac i max po 100mth MX robić kapitalke.

#769
https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/
Było: DERBI SENDA 50 '00 < EXC 125 '03 < HM CRE 250 2t '06 < KXF 250 '06 < YZ 125 '06 < CRF 250 '10 < YZ250F '09 < YZ250F '08 < EXC 525 SM '05
Jest: CR 250 2000, KX 125 1987 :)

25

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

Dzieki za odpowiedzi. Na ta chwile czekam na jakis sprawdzony sprzet od kogos znajomego lub z forum ale narazie lipa, nic nie ma

26

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

"PS. Pozdro Riux - to my razem z KaspaSM wzieliśmy od Ciebie motocykl. Póki co wszystko gra :)"

Pozdro chlopaki, musi wszystko grac bo jest tak jak mowilem:-)

Gdyby byl jakis sprawdzony sprzet w okolicy to dajcie cynk

27

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

w takich sprzętach nie ma co patrzeć na to co komu ile wytrzymało, rozebarać, pomierzyć po każdym sezonie i wtedy masz pewność

https://www.bikepics.com/members/81

28

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

Pytanie jeszcze czy sa roczniki w crf I sxf ktorych sie lepiej wystrzegac ? Chodzi mi o roczniki 2010 w gore

29

Odp: motocykl w teren 250 vs 450

riux napisał/a:

Pytanie jeszcze czy sa roczniki w crf I sxf ktorych sie lepiej wystrzegac ? Chodzi mi o roczniki 2010 w gore

CRF 250 2010 - problem z wtryskiem paliwa co skutkowało koniecznością wymiany korbowodu co 40-50mth. Ponoć w 2011 problem naprawiono i motocykle robiły już normalne przebiegi.

#769
https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/
Było: DERBI SENDA 50 '00 < EXC 125 '03 < HM CRE 250 2t '06 < KXF 250 '06 < YZ 125 '06 < CRF 250 '10 < YZ250F '09 < YZ250F '08 < EXC 525 SM '05
Jest: CR 250 2000, KX 125 1987 :)