Odp: motocykl w teren 250 vs 450
exc a sx to praktycznie dwie bajki tak samo wr a yzf. crf x po wymienie wydechu to to samo co r , ale wiadomo crf to jak crf serwis trzeba,
kiedys exc 2x525 2x450 lc4 640 xt600
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Co kupić? » motocykl w teren 250 vs 450
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
exc a sx to praktycznie dwie bajki tak samo wr a yzf. crf x po wymienie wydechu to to samo co r , ale wiadomo crf to jak crf serwis trzeba,
Mam jeszcze pytanie co do akcji serwisowych, jak czesto w 250ce trzeba zaglądać do silnika ? Tłok, korba itd. W 525 było dobrze a jak to się ma w 250 ? Wiem, wiem wystarczy poszukać :) Szukałem ale sa tak sprzeczne informacje, że wolał bym usłyszeć sprawdzone info od Was. Remont bedzie duzo tanszy czy podobne pieniadze ?
Gadałem kiedyś z jednym gościem, co się ściga w amatorskich wyścigach. Ma yamahę 250 4t od nowości z 2011r. Robił inspekcję tłoku po 60mtg - wyglądał jak nowy. Kolejna przy 120 mtg - tłok dalej trzymał parametry i wyglądał ok - zmienił dla świętego spokoju. Podobno dobrze serwisowana yamaha, na dobrych olejach tak ma.
Ile w tym prawdy - nie wiem - ale prawda jest taka, że np dużo więcej słyszę o wybuchach w kx250f niż w yzf250 :-)
U mnie ziomek co śię ściga z dobrymi wynikami zmienia tłok w crf 250 co 40 godzin a korbę różnie, mówi, że czasami i 200 przelata.
Najciekawsze jest to, że u nas każdy remontuje co kilkadziesiąt godzin a w stanach (z tego co można wyczytać na ich forach) ludzie zmieniają tłok po 120h w 250 i 200h w 450 (mnie też to dziwi).
Właśnie o to chodzi, że z tego co czytam to wymiana tłoka jest w okolicach 40-50 mth a kilka wyjątków pisze o ponad 100 mth. Wymiana korby średnio co 2 tłoki . . .
Według mnie i ludzi z którymi kiedyś jezdziłem taką bezpieczną granicą w crossowej 250 4t jest 90-100 mth max dla tłoka i korbowodu. Tak jak Levis napisał, po 50-60mth nie ma sensu wymieniać tłoka bo wyglada i trzyma parametry jak nowy, także można przesunąć to w czasie i zrobić wszystko za jednym zamachem. W przypadku tej pojemności zasada wymiany korbowodu co dwa tłoki nie jest do końca prawdziwa. Korbowód jest tu mocno obciążony i dużo częściej ulega awarii niż tłoczysko ;) Ja osobiście nie spotkałem się z urwaniem tłoka w "zdrowej sztuce" natomiast z korbowodami bywało ciekawiej..
Dla przykładu tak wygladał mój silnik w YZ250F 2009 po 114mth od nowości -
Po tym zdarzeniu nigdy nie zaryzykowałbym 200mth na jednej korbie, chyba że przy bardzo delikatnej jeździe np krajoznawczym enduro.
Co do marki to kazdy ma swoje zdanie. Ja osobiście celowałbym w Honde lub Yamahe. YZF w serii ma najlepsze zawieszenie, a honda fajnie zbudowany silnik (dwa osobne obiegi oleju, wałek rozrządu na łożyskach, stalowe zawory wydechowe, bardzo trwały nicasil) i bardzo przyjazną geometrię ramy.
PS. Pozdro Riux - to my razem z KaspaSM wzieliśmy od Ciebie motocykl. Póki co wszystko gra :)
W silniku crossowym 4t, korbowód max 100 mh. U mnie w 250 2t korba się zatarła po 91 mh (40 mh teren+ 51 mh supermoto) co i tak daje dobry wynik, też myślałem że wytrzyma 200 mh.
Jeszcze może zależy jaka korba. Ten jeździ nawet więcej a umiejętności mu nie brakuje. Naprawia też sprzęty i ma swoją teorię , że jak się dobrze rozgrzeje moto przed jazdą to korba dłużej niby chodzi. Pewnie też jest inaczej jak masz fabryczny sprzęt a inaczej jak 10 letniego strucla po 6 remontach.
No właśnie, w 2t w 90% przypadkach korbowód się zaciera, natomiast w 4t większość awarii kończy się strzałem z korby. Wniosek jest jeden - nie ma co ryzykowac i max po 100mth MX robić kapitalke.
Dzieki za odpowiedzi. Na ta chwile czekam na jakis sprawdzony sprzet od kogos znajomego lub z forum ale narazie lipa, nic nie ma
"PS. Pozdro Riux - to my razem z KaspaSM wzieliśmy od Ciebie motocykl. Póki co wszystko gra :)"
Pozdro chlopaki, musi wszystko grac bo jest tak jak mowilem:-)
Gdyby byl jakis sprawdzony sprzet w okolicy to dajcie cynk
w takich sprzętach nie ma co patrzeć na to co komu ile wytrzymało, rozebarać, pomierzyć po każdym sezonie i wtedy masz pewność
Pytanie jeszcze czy sa roczniki w crf I sxf ktorych sie lepiej wystrzegac ? Chodzi mi o roczniki 2010 w gore
Pytanie jeszcze czy sa roczniki w crf I sxf ktorych sie lepiej wystrzegac ? Chodzi mi o roczniki 2010 w gore
CRF 250 2010 - problem z wtryskiem paliwa co skutkowało koniecznością wymiany korbowodu co 40-50mth. Ponoć w 2011 problem naprawiono i motocykle robiły już normalne przebiegi.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Co kupić? » motocykl w teren 250 vs 450
Wygenerowano w 0.050 sekund, wykonano 81 zapytań