Temat: wr 250x modyfikacje
W związku z tym, że stałem się posiadaczem ww moto interesuje mnie kwestia modyfikacji znalezionych w internecie.
Pierwsza sprawa na jaką trafiłem to AIS removal. Wszystko ładnie pokazane na tym filmiku:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=WFTOrxg_B6w[/url]
Idee tego systemu rozumiem, na logikę stwierdzam, że wywalenie tego systemu może mieć sens (dodatkowo wywalamy parę elementów, co w połączeniu ze zmianą wydechu z pewnością zredukuje masę). Pytanie, czy ktoś robił coś takiego i jest w stanie podzielić się wrażeniami? Oczywiście w bajki nie wierzę i zdaję sobie sprawę, że nie jest to sposób na dodatkowe 30 koni, ale może po takiej przeróbce poprawi się choćby reakcja na gaz etc.
Druga sprawa to zębatki. Na fabrycznym przełożeniu (które jest za długie) praktycznie nie ma potrzeby używania biegu 6. Nie chce, aby vmax poleciał bardzo w dół. Zastanawiałem się nad 12 zębami (zamiast fabrycznych 13) na przód, ewentualnie 47 zamiast 42 na tył. Rozumiem, że przy opcji nr 1 łańcuch zostaje seryjny, natomiast jak będzie w opcji drugiej? Czy łańcuch trzeba będzie przedłużyć?
Jakich używacie przełożeń i jak to się przekłada na jazdę (ciekawi mnie wasza opinia)?
Jeśli znacie inne metody na poprawienie charakterystyki w kierunku jak największego funu z jazdy zapraszam do dyskusji.