1

Temat: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Dalej nie wiem czym bym chciał sobie pojeździć w następnym sezonie i szukam pomocy od użytkowników, podkreślam UŻYTKOWNIKÓW konkretnych motocykli, a nie znawców forów dot. jednośladów. LC4 ma uderzenie, ale chcę coś mniejszego i poręczniejszego, dającego banana na gębie więc wybór padł na enduraki w pojemności 450-500ccm.
Moje wymagania, a właściwie koncert życzeń:
- MOŻLIWIE NIEZAWODNY!
- kultura pracy (ale chyba po LC4 to wszystko będzie pracować jak szwajcarski zegarek)
- rozsądne ceny podstawowych podzespołów silnika, dostępne w przyzwoitym czasie

W głębokim poważaniu mam to że np. coś jedzie trochę lepiej w zakrętach, albo da się tym lecieć 1m wyżej/dalej lub 1km/h szybciej. Ma to być mały upalacz przy którym będę grzebał raz na jakiś czas dla przyjemności bo latam mało, max 3kkm rocznie. Rozsądek prowadzi mnie do Japonii, a po opiniach ekipy Troli chodzi mi po głowie WR 450. Serce by chciało KTMa, dlatego pytam szanownych forumowiczów co polecacie z moimi wymaganiami. Jak wypadają żółci i zieloni koledzy w wyspy? Na motonga chce wydać do 20k na gotowo lub, trochę mniej i przerabiać na SMa. Nie piszcie żeby przejrzeć forum, albo kup sobie 690 SMC.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

2

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Zabrzmi to głupio ale każdy motocykl jest niezawodny kiedy robisz w nim serwis na czas.
Przez serwis nie rozumiem wymiany oleju i czyszczenie filtra powietrza.
Tłok wymieniasz na czas a nie jak zacznie brać olej.
Zawory wymieniasz według zaleceń producenta.
Łożyska też na czas.
I wtedy Yamaha, KTM a nawet Husaberg staje się sprzętem niezawodnym.
Ostatnio dałem link do ciekawego motocykla którym na pewno sporo nakręcisz. Ma pierdolnięcie, jest lekki i poręczny, nadaje się na miasto i na tor.
Nie wymaga wymiany oleju co 10mth, regulacji zaworów co wymianę oleju.
Niezawodny silnik, wystarczy zapytać Cienkiego.
[url]http://otomoto.pl/husaberg-fe-M4187628.html[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

velkurczak napisał/a:

Dalej nie wiem czym bym chciał sobie pojeździć w następnym sezonie i szukam pomocy od użytkowników, podkreślam UŻYTKOWNIKÓW konkretnych motocykli, a nie znawców forów dot. jednośladów. LC4 ma uderzenie, ale chcę coś mniejszego i poręczniejszego, dającego banana na gębie więc wybór padł na enduraki w pojemności 450-500ccm.
Moje wymagania, a właściwie koncert życzeń:
- MOŻLIWIE NIEZAWODNY!
- kultura pracy (ale chyba po LC4 to wszystko będzie pracować jak szwajcarski zegarek)
- rozsądne ceny podstawowych podzespołów silnika, dostępne w przyzwoitym czasie

W głębokim poważaniu mam to że np. coś jedzie trochę lepiej w zakrętach, albo da się tym lecieć 1m wyżej/dalej lub 1km/h szybciej. Ma to być mały upalacz przy którym będę grzebał raz na jakiś czas dla przyjemności bo latam mało, max 3kkm rocznie. Rozsądek prowadzi mnie do Japonii, a po opiniach ekipy Troli chodzi mi po głowie WR 450. Serce by chciało KTMa, dlatego pytam szanownych forumowiczów co polecacie z moimi wymaganiami. Jak wypadają żółci i zieloni koledzy w wyspy? Na motonga chce wydać do 20k na gotowo lub, trochę mniej i przerabiać na SMa. Nie piszcie żeby przejrzeć forum, albo kup sobie 690 SMC.


teraz chcesz kupić moto czy na wiosnę dopiero? Bo muszę szybko kupić busa i chyba pozbędę się swojego exc 450 RFS

4

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

hacker33 napisał/a:

Zabrzmi to głupio ale każdy motocykl jest niezawodny kiedy robisz w nim serwis na czas.
Przez serwis nie rozumiem wymiany oleju i czyszczenie filtra powietrza.
Tłok wymieniasz na czas a nie jak zacznie brać olej.
Zawory wymieniasz według zaleceń producenta.
Łożyska też na czas.
I wtedy Yamaha, KTM a nawet Husaberg staje się sprzętem niezawodnym.
Ostatnio dałem link do ciekawego motocykla którym na pewno sporo nakręcisz. Ma pierdolnięcie, jest lekki i poręczny, nadaje się na miasto i na tor.
Nie wymaga wymiany oleju co 10mth, regulacji zaworów co wymianę oleju.
Niezawodny silnik, wystarczy zapytać Cienkiego.
[url]http://otomoto.pl/husaberg-fe-M4187628.html[/url]

Berg odpada bo boję się egzotyki, oczywiście nie chcąc nikogo urazić. Chciał bym się takim przejechać i poczuć jak to zapitala.
Masz rację hacker, przestrzeganie service time to podstawa, ale przykładowo chcąc spełnić service time w CRF450R musisz wybulić pewnie dwa razy tyle co w starym poczciwym EXC z RFSem robiąc te same motogodziny. Coraz bardziej skłaniam się ku jakiejś WR450 2007r+, RFSów się boję bo są już leciwe i cena kształtuje się jak by to było wino, a nie motocykl.

macca napisał/a:

teraz chcesz kupić moto czy na wiosnę dopiero? Bo muszę szybko kupić busa i chyba pozbędę się swojego exc 450 RFS

Teraz, czy na wiosnę, obojętnie, aby sprzęt był nie zjechany, możesz na PW podrzucić co za rodzyna masz do sprzedania.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

5

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

A jaka jest różnica między CRF a WR 450?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Bierz KTM exc - 450 - 525 - 530 - 500 ...

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

7 Ostatnio edytowany przez velkurczak (2014-11-17 18:45:25)

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

- 4 zawory kontra 5
- 4 biegi kontra 5
- CRF w wersji R (bo X jak na lekarstwo) na pewno ma bardziej rygorystyczne interwały serwisowe niż WRka na papierze i w praktyce.
- czerwony kontra niebieski

Temat założyłem po to żeby wypowiedzieli się użytkownicy takich motocykli. Niektórzy wyjadacze przerzucili już trochę sprzętów i mają punkt odniesienia co brać na celownik z moimi wymaganiami.

moto napisał/a:

Bierz KTM exc - 450 - 525 - 530 - 500 ...

na co planujesz swojego exc 500 zmienić?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

8 Ostatnio edytowany przez subek (2014-11-17 19:09:33)

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Bergi są pancerne, wystarczy trochę o niego zadbać i będzie znosił najgłupsze katusze bez zająknięcia :)

I dupa, a nie egzotyk, popularny sprzęt na całym świecie ;)

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

9

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

crf nie pamietam od ktorego roku ale ma 5 biegow.
xr650r tak jak wr jest z grupy hard enduro. w czynnosciach serwisowych nie ma wymiany tloka co 15mth ;)
nie jezdzilem wr ale latalem crf450r xr650r drz i czyms tam jeszcze i crf ma podobna moc do xr ale mniejsza masa co jest mocno odczowalne.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

10

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

hacker33 napisał/a:

A jaka jest różnica między CRF a WR 450?

Ostatnio miałem okazję przejechać się CRFą i w porównaniu do WR to honda jest mega lekka i poręczna. Mocy mają odczuwalnie tyle samo.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

11

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Jezeli mowa o crossówkach to CRF R to najlżejsza crossówka w klasie. Miałem KTMa RFSa, silnik debilo-odporny, aktualnie mam 250cc honde, ale jak miałbym brać 450 to bym wziął jej właśnie większego brata, jeden wałek, 4 zawory. Bardzo podobają mi się osobiście silniki hondy, następna u mnie też będzie honda, 100%.

12

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Może moją drezynę chcesz )

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

13

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

A dla mnie trzeba się przejechać.
Kiedyś na zlocie zasiadłem na CRF i nie podobało mi się, dziwnie mi się siedziało.
Husqvarna tak samo - jakaś taka sztywna
Na WR siedzi mi się ok. pasuje mi jej ergonomia
Natomiast najlepiej się czuje na KTM RFS i Husaberg-u do 2008.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Bo na crf się nie siedzi. Belkę bym włożył tam zamast siedzenia to chyba by zbytniej różnicy nie było. Strasznie wąska jest, ale jadąc drz e miałem takie same wrażenie. CRF ma 5 biegów.
Nie ma zbytnio co porównywać enduro to wyczynów. Enduro bardziej miękkie, cięższe i wolniej się zużywa.
Z drugiej strony żeby wymieniać wszystko tak jak serwisówka każe to człowiek by zbankrutował. Ale za to może się coś urwać od czasu do czasu :)
Jak kogoś masz w usa żeby ci paczkę raz do roku wysłał z częściami to Honda jest ok. Chyba że latasz po 200 h w sezonie.

CRF450R

15

Odp: Supermoto 450-500ccm czyli co kupić i się nie wku....ć

Jak czytam powyższe komentarze to przychodzi jedna myśl jakie te CRF-y muszą być do bani :), 1. siedzi się jak na belce, 2.mocy ma tyle samo co WR, 3.trzeba mieć kogoś w usa aby móc to eksploatować i naprawiać bo inaczej pójdzie się z torbami, 4.wymiana tłoka co 15 mth, toć to jakaś masakra :) a nie sprzęt do jazdy

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999