1

Temat: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

witam,
motorek ma okrojoną instalację elektryczną (włoch co na nim latał chciał chyba masę zbić), była tylko taka, aby go odpalić i tyle. Brakowało w nim świateł (lampy, czujniki stopu, regulator napięcia, aku), żeby można było poruszać się po mieście, ale to ogarnąłem od razu i tak latałem sporadycznie te trzy latka, bo to magneto poszło, zaraz stator, to płytki zaworowe, a wiadomo jak z częściami do tego (aftermarket mnie nie interesuje) więc latania, za dużo nie było nim jak miałem i tak drugie moto jeszcze. Teraz mam mechanicznie już wszystko ogarnięte i muszę w końcu porządek z elektryką zrobić bo do tej pory gasiłem go "dusząc" i tu pytanie do kogoś sprytnego, do czego podłączyć zwykły dwupinowy wyłącznik/włącznik? (że jeden do masy to wiem).
tak wygląda teraz moja instalacja (zaznaczona kolorem):

http://vader.joemonster.org/upload/qnj/1293354f18c295cwd.jpg

mały opis:
1, 22 - lampy p i t,
10, 18 - czujniki stopu,
11 - świeca,
20 - aku,
12 - cewko-moduł (ducati energia taki jak w huśce),
15 - stator (ducati energia, też chyba taki jak w huśce),
16 - regulator napięcia,
(8 - oryginalny wyłącznik zapłonu, 23 - stacyjka)
z cewko-modułu idzie wolny kabelek biało-czerwony (na rys. pomarańczowy),
wolę się zapytać niż eksperymentować, bo może jaki znawca się znajdzie, a nie bardzo chce mi się kompletować oryginalną instalację.
Pozdrawiam.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

2

Odp: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

daj ten schemat w oryginale i lepszej jakości bo z tego to można ledwo co odczytać

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2014-11-13 10:46:19)

Odp: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

ja tam to dobrze widzę i myślałem, że wystarczy ale ok ;] chodzi mi o to, żeby wpiąć się w tą instalację co mam. Pozdrawiam.

http://vader.joemonster.org/upload/qnj/1293443df88e317vor01.jpg
http://vader.joemonster.org/upload/qnj/1293444da93ee1avor02.jpg

P.S. to zdjęcie identycznego cewko-modułu, zaznaczony owalem pin jest u mnie wolny. Możliwe, że pod niego może być gaszenie?

http://vader.joemonster.org/upload/qnj/1293483bbf62cf33324790305.jpg

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

4

Odp: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

Nie wiedząc jak wygląda podłączenie 8 i 7 ciężko powiedzieć jak to powinno być poprawnie.
KTM ma jeszcze jedną stronę pod schematem z tabelkami co się z czym mostkuje w przełącznikach i stacyjce itd.
Jeżeli przewód na zdjęciu jest biało czerwony to idzie do przełącznika 27 i co dalej?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2014-11-13 13:01:19)

Odp: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

Dokładnie, ciężko... pewnie, żebym widział to i może bym co wymodził, a tak czarna dziura. Tu niestety w manualu jest tylko to związane z elektryką. Myślałem początkowo, że będzie to bardziej proste, a schemat dokładniejszy. Miałem też nadzieję, że jakiś magik się pojawi co wiedziałby mniej więcej jak to zrobić, bo już coś takiego modził, a tak jak tu po schemacie patrząc to nie mam pojęcia hehe ;] zastanawiam się nad oryginalną wiązką bo jest na allegro ale same kable i kilka przełączniczków. Próbowałem po zdjęciach dojść co do czego podłączone ale niestety raz, że nie wszystkie pstryki są, a dwa jak przewód z kostki łączy się w grubą wiązkę to nie dało rady znaleźć go gdzie wychodzi. Zbytnio nie chce mi się bawić w kompletowanie tego, bo gdyby było wszystko to pewno bym kupił i miałbym z du.y. Myślałem też, żeby zrobić odcięcie na którymś kablu bądź kablach ze statora do cewko-modułu, zastosować przełącznik, który rozłącza, a nie zwiera jak to jest w normalnych wyłącznikach. Pozdrawiam.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

6

Odp: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

Chyba najprościej odciąć prąd do cewki.
Możesz też zobaczyć co się stanie jak ten wolny przewód biało-czerowny w czasie pracy uziemisz.
Możliwe, że zgaśnie.
A w oryginalnych przełącznikach jest gaszenie silnika?
Nie mówię o przełączniku start stop.

A taka cewka zapłonowa występuje jeszcze w innych markach motocykli?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2014-11-13 13:50:53)

Odp: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

znalazłem schemat od enduro, a tam w ogóle nie ma wyłącznika tym bardziej, że kolo na allegro ma taki wyłącznik od enduro, hehe dziwnie to opisane i mało dokładnie ale jak generalke robiłem i dla mechanika zaniosłem tego manuala to też narzekał że jakaś dziwna i nie kompletna chyba i żebym szukał innej ale tylko taka dostępna jest...

może i by zgasł ale nie chce popalić tam nic, w oryginale w tym modelu nie ma

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

8 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2014-11-13 13:50:08)

Odp: VOR 530 - wyłącznik zapłonu

właśnie zobaczyłem, że jest identyczna jak np z huśki 570 2002r i tym odpowiedziałem sobie na pytanie hehe ;]

http://vader.joemonster.org/upload/qnj/1293532b69b8093Clipboard01s.jpg

3 - wyłącznik
R/W - czerwono-biały

według tego to by się zgadzało

w schemacie od huśki gdzie też pełno przełączników ten kabelek ginie w wiązce, a w tym prostszym ewidentnie jest od gaszenia.
zaraz sprawdzę i napiszę to temat będzie do zamknięcia. Pozdrawiam.



EDIT:

Sprawdziłem, działa, gaśnie i odpala, także zagwostka rozwiązana, chociaż od początku podejrzewałem ten kabelek o to, tylko chciałem się upewnić. Mam też nauczkę, żeby nie rozmyślać o takich sprawach o 3 nad ranem tylko normalnie, logicznie w dzień pogłówkować, a zapytanie hackera odnośnie cewki w innych motorkach mnie nakierowało. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology