1

Temat: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

Witam,

Widzę że jeszcze nikt o tym nie pisał, więc będę miał zaszczyt być chyba 1 osobą piszącą na ten temat.

Moja CRF 450r jest z rocznika 2003 , własnie kończę generalny remont silnika , który objął wszystkie części w silniku, od a do z.
Jedną z wad fabrycznych tego modelu jest, wybijające się gniazdo łożyska na którym siedzi wałek wyrównawczy,w który wchodzi wałek od pompy wody. Jeśli gniazdo się wybije to możemy być pewni że będziemy słyszeli stuki w silniku nie są głośnie ale na pewno je usłyszymy, gdy gniazdo będzie miało zbyt wielki luz to możemy być pewni, że za jakiś czas rozwali na uszczelniacze silnika i będzie wyciek płynu chłodniczego w najgorszym wypadku woda się znajdzie w skrzyni. Tak też w moim przypadku było, w najlepszym przypadku będzie nam płyn uciekał tą małą dziurką u dołu gdzie siedzi pompa.
Jeśli chodzi o kupienie nowego karteru, to cena jest kosmiczna - 2800 zł , więc jedynym wyjściem z takiej sytuacji jest niestety napawanie łożyska, ponieważ z karterem nie ma co rzeźbić ponieważ ma za cienkie ścianki i możemy sobie zaszkodzić a nie polepszyć.
Jak kupiłem używany karter i co się okazało też miał wybite to gniazdo.
Jeśli chodzi o klejenie łożyska,bo też mi tak radzono, o z góry odmawiam ponieważ wałek dostaje drgań i zapewniam że żaden klej się nie sprawdzi.

Więc piszę do tych co mają CRF 450r na gaźniku i posiadają ten nieszczęsny wałek jeśli dzieje się coś z pompą wody i często robicie pompę to znaczy że, macie już wyrobione gniazdo łożyska wyrównującego.

Jedyną metodą jest tak jak wcześniej opisywałem.

Pozdrawiam.

2 Ostatnio edytowany przez master_be (2014-10-24 12:18:50)

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

Jak już pisałem centy w PL są kosmiczne. Ja do serwisu nawet nie zaglądam chyba że w czasie sezonu.
Mi wychodziło 4-5 razy drożej niż w USA.
Na partzilli dostaniesz prawy karter za 220$. Chyba że musisz kupic komplet a to już gorzej.
[url]http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/2003/CRF450R+A/CRANKCASE/parts.html[/url]

CRF450R

3

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

przecież zawsze można rozfrezowac , dotoczyć tuleje lub dobrać nowe większe łożysko

kupno nowego karteru wcale nie musi być jedynym rozwiązaniem

no i zastanawiam się czy można to nazwać wada fabryczna :)

DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V->TE510->WR250F->R1150R

4 Ostatnio edytowany przez trawer (2014-10-24 12:30:20)

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

Wiesz co ? wadą fabryczną w CRF-ach możesz nazwać padające w 250-tkach zawory i to w pewnych rocznikach ,ale nie to że w starej Hondzie zużyły się "już" kartery lub łożyska, według Twojego toku myślenia można by było wszystko nazwać wadą fabryczną :)

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

5 Ostatnio edytowany przez master_be (2014-10-24 12:31:48)

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

No niestety wyczyny są zrobione, aby były lekkie i tam jakoś nikt nie patrzy na trwałość. :(
Ja nazwałbym to skutki zaniedbania serwisu.

CRF450R

6

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

master_be napisał/a:

No niestety wyczyny są zrobione, aby były lekkie i tam jakoś nikt nie patrzy na trwałość. :(
Ja nazwałbym to skutki zaniedbania serwisu.

Widzę, że nie tylko ja tak uważam.

Usterka podobna do piast KTM-a. Niby wada ale to tylko wina wybijania i wbijania łożysk na zimno młotkiem:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-10-24 14:16:43)

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

Skoro wiele crf ma z tym problem a inne motocykle tego problemu nie mają no to jednak będzie to wada (nie fabryczna tylko tzw. gównolit). Trzeba to rozpatrywać w porównaniu do innych motocykli bo patrząc z perspektywy: nie dbał - rozwalił to każdy defekt można wytłumaczyć.

Osobiście mam crf i nie mam takiego problemu ale już kilka razy o tym słyszałem więc coś na rzeczy musi być.

8

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

trawer napisał/a:

Wiesz co ? wadą fabryczną w CRF-ach możesz nazwać padające w 250-tkach zawory i to w pewnych rocznikach ,ale nie to że w starej Hondzie zużyły się "już" kartery lub łożyska, według Twojego toku myślenia można by było wszystko nazwać wadą fabryczną :)


No niestety kolego jesteś w błędzie....
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i powiem ci że kawa ma też wałek wyrównawczy i w starszych modelach gniazda się tak nie wybijają jak w Hondzie.
Więc stąd jest to że o tym piszę kolego.
KTM nie posiada tego wałka i wiesz mi że kartery są prawie dożywotnie .

9

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

karol128 napisał/a:

Skoro wiele crf ma z tym problem a inne motocykle tego problemu nie mają no to jednak będzie to wada (nie fabryczna tylko tzw. gównolit). Trzeba to rozpatrywać w porównaniu do innych motocykli bo patrząc z perspektywy: nie dbał - rozwalił to każdy defekt można wytłumaczyć.

Osobiście mam crf i nie mam takiego problemu ale już kilka razy o tym słyszałem więc coś na rzeczy musi być.


Przy rozbieraniu silnika dokładnie mechanik pokazał mi karter od mojej CRF i pokazał mi karter od KTM starszy o 2 lata , i faktycznie Honda ma gorsze rozwiązanie od  KTM , w Hondzie jest tam delikatna ścianka i gniazdo w tym miejscu musi się wybijać ze względu na cienkie ścianki.
I jeszcze pytanie do wszystkich co mają CRF od 2002 r , co ile robicie pompę wody? hmmm
Uszczelniacze od pompy siadają ze względu na ten luz łożyska , ponieważ jak wałek chodzi w dół i w górę ponieważ jest już wyrobione gniazdo rozwala uszczelniacze pompy wody.

Piszę o tym ponieważ osobiście widziałem zasadę pracy tego wałka i rozmawiałem z naprawdę dobrymi mechanikami którzy naprawdę nie są tani.

10

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

daj zdjecie tego wyrobionego gniazda ...

DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V->TE510->WR250F->R1150R

11

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

yamaha wr rulez :D

wr450f enduro, wiosną supermoto :)

12

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

daro1980 napisał/a:

daj zdjecie tego wyrobionego gniazda ...


Na zdjęciu tego nie widać niestety :( gołym okiem też nie , łożyska powinny siedzieć ścisło w gniazdach a w tym przypadku łożysko możesz wyciągnąć palcem.
A wystarczy sobie wyobrazić co się dzieje w środku jak się to zachowuje jak silnik jest pałowany.
Niektórym czasami może sie wydawać że mają spalanie stukowe ale nic mylnego to wali ten wałek wyrównawczy jeśli lata z łożyskiem.

13

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

chciałem zobaczyć rozwiązanie konstrukcyjne raczej a nie wadę o której mówimy

no i jeśli jest tak jak mówisz to stawiam raczej na źle wbijane wciskane łożyska niż na wyrobienie od obrotów walka ;)

DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V->TE510->WR250F->R1150R

14

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

daro1980 napisał/a:

chciałem zobaczyć rozwiązanie konstrukcyjne raczej a nie wadę o której mówimy

no i jeśli jest tak jak mówisz to stawiam raczej na źle wbijane wciskane łożyska niż na wyrobienie od obrotów walka ;)

Dzwoniłem do kilku osób które sprzedają części używane jak szukałem karteru i prosiłem o sprawdzenie luzu na tym łożysku, i co się okazało prawie wszystkie miały luz....
Więc stwierdzenie że może ktoś źle wciskał łożysko jest chyba złym trafieniem :( mówię jak jest, a fakt że 90% używanych karterów na wybite gniazdo przemawia za siebie.
W tym miejscu gdzie siedzi wałek dochodzi do ogromnych przeciążeń a ścianka tego gniazda jest cieniutka jak na takie przeciążenia.

15

Odp: Wada fabryczna Hondy CRF 450R

AssasinGonzo napisał/a:

jeszcze pytanie do wszystkich co mają CRF od 2002 r , co ile robicie pompę wody? hmmm

Ja jeszcze nie robiłem, poprzedni właściciel też nie robił. No ale ja też nie mam problemu z tym luzem. Rok 2005.
Z tego co widzę są różne numery części. Więc możliwe, że w nowszych rocznikach coś poprawili.