1

Temat: Czy kupić SM i jakie.

Przeglądałem nieco forum, ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na pytania i wątpliwości które mnie nurtują (może słabo szukałem). Ostrzegam będzie długi post

Więc tak, obecnie mam rajdówke, ale jako ze obecnie kosztuje to mega kupę zielonych nawet na amatorskim szczeblu, a na sponsorów bez dobrych znajomosci albo powiązan rodzinnych nie ma co liczyć. Zastanawiam się na opchnięciu parcha, i przesiadkę na SM (sm od zawsze mi sie marzyło, ale niestety nie ma szans przy polskich realiach utrzymać dwóch takich hobby). Oczywiście mi jak każdemu marzy się wyczynowa 450, która chciałbym jeździć na codzień i raz w roku wymienić olej :P Ale wiadomo ze to nie realne ideałem byłoby sm i np xt660x, ale dwóch motorów nie ogarnę. Początkowo planowałem zakup własnie wspomnianego xtx, ale wiem ze to nie będzie to, i po chwili bede żałował i rozglądał sie za wyczynem. Dodatkowo lubię współzawodnictwo, i długo bez tego pewnie też nie wytrzymam, wiec prędzej czy później będę chciał gdzieś wystartować. Ale równocześnie chciałbym tym w słoneczny dzień polecieć do pracy (20km w jedna stronę), posiać terror na wsi, a może i czasem walnąć w niedziel jakieś 200-300 km. A i równocześni żebym był w stanie wyżyć sie na torze, a pewnie tez gdzieś wystartować na poważnie . Kwestie wygody pomijam. Oczywiście wiem ze nie istneje motor który spełnia te wymagania. Po przemyśleniach, doszedłem do wniosku, ze najlepszy będzie dla mnie juz gotowy torowy wyczyn (taniej kupić za więcej hajsu gotowy sprzęt, niz potem wywalać kasę na antyhoppingi, hamulce itp), który jest zarejestrowany i posiada zestaw homologacyjny (światła w reklamówce). Tylko czy takim motorem będę dał rade czasem skoczyć do pracy, czy wtedy silnik skończy się w miesiąc ?? Co ile trzeba wymieniać olej, ile to kosztuje, oraz jak często będę musiał robić remont silnika, ile to mniej więcej kosztuje. No i jakiego modelu najlepiej szukać ?? sxv ?? yz czy crf ?? No i ile musze mieć $$$ na jakiś sensowny moto ??

2

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Januszu, odpowiadam na pytanie w temacie: nie kupuj %-)

3

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Sprawdź skrzynkę.

4

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Chciałbyś jak to mówią zjeść ciastko i mieć ciastko. Tak się nie da. Miałem kiedyś Husqvarnę SMR 450 i myślałem że dam radę wg. podobnego planu jak Twój. Wymiana oleju wg. książki i szosowego reżimu wychodziła co 15 mth, co w moim przypadku codziennych dojazdów do pracy dawało wymianę raz w tygodniu. Dodatkowo skończyła się możliwość korzystania z toru w Poznaniu i w efekcie byłem na torze raz, a na dalsze wycieczki po torach nie miałem możliwości. W sumie kiszka z tego wyszła. Sprzedałem Huskę i kupiłem KTM 690 SMC, ale to już jak większość twierdzi "turystyk", i że "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Kup sobie fajne SM i jakiegoś japończyka - woła roboczego - za parę tys. na dojazdy do pracy lub na wycieczki jak już musisz jeździć do pracy. Dobrą sławą cieszy się KTM 525 EXC, SMR.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Co za rajdowke masz?

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

6

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Właśnie taniej wyjdzie kupić drugi sprzęt - najlepiej bezinwestycyjny starszy sport/naked za np. 6tys. zł, niż częściej wydawać pieniądze na remonty.

7

Odp: Czy kupić SM i jakie.

gierwi napisał/a:

Chciałbyś jak to mówią zjeść ciastko i mieć ciastko. Tak się nie da. Miałem kiedyś Husqvarnę SMR 450 i myślałem że dam radę wg. podobnego planu jak Twój. Wymiana oleju wg. książki i szosowego reżimu wychodziła co 15 mth, co w moim przypadku codziennych dojazdów do pracy dawało wymianę raz w tygodniu. Dodatkowo skończyła się możliwość korzystania z toru w Poznaniu i w efekcie byłem na torze raz, a na dalsze wycieczki po torach nie miałem możliwości. W sumie kiszka z tego wyszła.

z tym ciastkiem to wiem ze tak jest, wiem ze się tak nie da, napisałem to na samym początku :P

no i właśnie, tu pojawia się kwestia toru, wiec ja jestem z małopolski, i nie ma żadnego toru blisko, poza torami MX, za to mam mnóstwo krętych dróg do upalania, leśnych duktów itp. Więc to SM spędzałoby 98 % czasu i tak na drodze, albo na leśnych dróżkach. Z tym ze nie z tempem turystycznym bo to mnie nie kręci, tzn ok, spoko gdzieś wypad na motorze, ale to mnie nie kręci tak jak grube napadanie. Albo grubo albo wcale... Dlatego wiem ze jak kupie jakiś półśrodek to nie będę zadowolony, przerabiałem to z samochodem.... najpierw była seria... potem, kubły.. slicki... głośny wydech, poliuretany pod silnikiem... aż po klatkę itp... i taka furą latałem codziennie długi czas :) zresztą swojego czasu latałem do Wiednia 2 razy w miesiącu, z poliuretanami pod silnikiem i w kubełkowym fotelu i to trasy tam i spowrotem na raz (800km). Więc wole chyba jedno SM, i do roboty przejechać się nim raz w miesiącu, niż kupować półśrodek i nie bawić się wcale :P
co do fury, to dla zainteresowanych:
[url]https://www.facebook.com/wrobelrallyteam/photos_stream?ref=page_internal[/url]

PS. istnieje opcja wymiany na jakieś SM :D

8

Odp: Czy kupić SM i jakie.

No to jeszcze spróbuj namówić kogoś na przejażdżkę KTM 690 SMC. Może okaże się fajnym moto a nie półśrodkiem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

9 Ostatnio edytowany przez 751 (2014-09-20 16:46:00)

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Powiem tak. Z tym grubym lataniem po leśnych serpentynach to lepiej sobie daj spokój. Albo nie będa wcale takie takie grube albo rozplaskasz się na jakimś drzewie. To nie rajdówka że jak polecisz w kszoki to masz jeszcze klatkę itd. Na grubo to na tor prosze i tam się wiele nauczysz. Nie ma toru w okolicy? Przyczepka i dojazd 200 300 km i jest. 4h latania po torze starczy abyś następnego dnia nie wstał z łóżka bo zakwasy wszędzie.

A i tak prędzej czy później wsiądziesz na kostki bo tak jest szybciej taniej i częściej.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

10

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Mi do takiego użytkowania pasuje xr650 lub ktm525

11

Odp: Czy kupić SM i jakie.

751 napisał/a:

Powiem tak. Z tym grubym lataniem po leśnych serpentynach to lepiej sobie daj spokój. Albo nie będa wcale takie takie grube albo rozplaskasz się na jakimś drzewie. To nie rajdówka że jak polecisz w kszoki to masz jeszcze klatkę itd. Na grubo to na tor prosze i tam się wiele nauczysz. Nie ma toru w okolicy? Przyczepka i dojazd 200 300 km i jest. 4h latania po torze starczy abyś następnego dnia nie wstał z łóżka bo zakwasy wszędzie.

A i tak prędzej czy później wsiądziesz na kostki bo tak jest szybciej taniej i częściej.

źle mnie zrozumiałeś, o tym grubo to nie chodziło mi o latanie na limicie w ruchu ulicznym, bo tak sie nie da, nawte rajdówka, zaraz skończyłoby sie mega dzwonem. Bardziej chodziło mi o jakieś skoku z róznych rzeczy typu murki, schodki itp oraz o to ze lzejszym sprzętem będzie mi sie łatwiej jeździło, po róznym terenie. Bo tym sm będzie często tam latane. To ze ostatecznie skończy sie na kostkach to wiem, ale SM zawsze mi sie podobało, i trzeba spełniać marzenia, jak nie teraz to kiedy ?? A taką kostką to bym sie chyba jeszcze prędzej rozplaskał o drzewo :P Nie ważne, generalnie jakie motory sa polecane, a jakie nie ?? mi sie podobał sxv ale ktos tu pisał ze lubi zaskoczyć kosztowo.... generalnie moc nie jest dla mnie najważniejsza

12

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Ja polecam to:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=XFd4t0M_XmU[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

13

Odp: Czy kupić SM i jakie.

I to:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=Sj7CtsxFB1U[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-09-20 20:08:58)

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Obawiam się, że w przypadku tego drugiego filmu jak by koleś nie jeździł w grupie początkującej tylko zaawansowanej to ze dwa duble na sesji by załapał:) Kolesie nawet gazu na prostej nie odkręcają.

15

Odp: Czy kupić SM i jakie.

Pewnie że tak. Ale jakim SM by tam nie jeździł w szybkiej grupie to by go wciągnęli nosem na prostych. Po prostu jestem stronniczy, bo bardzo mi to moto odpowiada. I wymiana oleju co 5000 km!
A żeby nie robić off topa to jeszcze polecam to:

[url]https://www.youtube.com/watch?v=f_SW5RiRW3o[/url]

[url]https://www.youtube.com/watch?v=1KgNFDaQmYk&list=TLEiUoHCLmIxRsVOfOAZWMNr7qQ8wgNBuu[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"