1

Temat: Opony drogowe na tor i slicki

Siema, jako że za każdym razem jak mi guma pęka zastanawiam się jaką założyć kolejną, oczywiście aby nie była gorsza. Dalsza droga wiadomo, fora internetowe, polecane gumy, allegro, sprawdzanie cen i takie tam podobne historie, które pewnie znacie. Taka inicjatywa może nam to uprościć.

Chciałbym aby chetne osoby podzieliły się doświadczeniami na temat opon na których latają.
Uwzględniając:
-motocykle drogowy / wyczynowy
-ciśnienie
-moto lekkie (yz, kxf)/ cieżkie (np. xt)
-miasto / tor
-do torowców deszczówka czy slick
-szybkość grzania gumy
-sposób zrywania przyczepności: łagodny i płynny lub nagły

2 ostatnie podpunkty raczej znają torowcy gdyż na ulicy raczej ciężko sie to sprawdza.


Tutaj fajna tabela od Metzelera na temperatury i przeznaczenie raceteców

[url]https://www.metzeler.com/site/de/mediaObject/MetzelerSite/DE/grafik-30-05/04-ME-RacingFlyer-HP-hr/original/04-ME-RacingFlyer-HP-hr.pdf[/url]

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

2 Ostatnio edytowany przez samson (2014-09-15 19:56:42)

Odp: Opony drogowe na tor i slicki

taki temat nie ma chyba większego sensu bo internetowe opinie są jak dziura w dupie - każdy ma swoją ;)
warto trochę przeczytać, podzielić to przez pół i wybrać coś wedle zasobności portfela i planowanego przeznaczenia
a na torze logika jest jedna, miękka markowa jak jest zimno i brudny tor lub średnia markowa jak jest ciepło i czysty asfalt ;)

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl

3

Odp: Opony drogowe na tor i slicki

A jak ciepło i miękka to co się dzieje? Puszcza czy tylko szybko się zużywa?

4

Odp: Opony drogowe na tor i slicki

Dla formalności - im większa temperatura powietrza / toru, tym bardziej miękką oponę powinno się założyć.

5 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-09-15 22:27:21)

Odp: Opony drogowe na tor i slicki

Tu akurat się mylisz - jest różnie [url]https://www.metzeler.com/site/de/mediaObject/MetzelerSite/DE/grafik-30-05/04-ME-RacingFlyer-HP-hr/original/04-ME-RacingFlyer-HP-hr.pdf.[/url]  Ale mam w garażu prawie nówkę przód  w miękkiej mieszance (k1) i zastanawia mnie jak to będzie się zachowywało w upał.

Aha i mam jeszcze tegorocznego raceteca na tył ale nie ma na nim oznaczenia mieszanki jest tylko naklejka S1-4-3 orientuje się ktoś jaka jest twardość tej opony?

6

Odp: Opony drogowe na tor i slicki

To o czym napisałem ciepło-średnia zimno-miękka jest zaczerpnięte z manuala Metzelera. Jak wjedziesz na Radom, Bydgoszcz czy Zieloną na naprawdę miękkiej gumie w upał to 10 minut i po oponie ;)

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl

7 Ostatnio edytowany przez pork (2014-09-16 08:34:25)

Odp: Opony drogowe na tor i slicki

Bo prawdopodobnie zostanie zniszczona przez niedogrzanie (mimo upału).

W tabelach metzelera trzeba mocno zwracać uwagę na konkretne modele i przeznaczenie opon, bo oznaczenia K1-K3 mają różne wartości w zależności od modelu.

Jeśli się już go trzymamy, to np. Racetec Interact K0 na tył ma kurewnie wysoką temperaturę optymalnej pracy. W takiej Bydzi też będzie trzymał, ale zejdzie w oczach, bo zostanie po prostu zdarty / zmarnowany / źle zastosowany. To, że opona szybko znika i się zdziera niekoniecznie musi świadczyć o zajebistości kierownika, ale o nieprawidłowej temperaturze pracy, złym ciśnieniu lub źle ustawionym zawieszeniu.

Na kole latać nie umiem, ale z winklowania zadanie domowe starałem się odrabiać. Każdy i tak zrobi po swojemu. Yo ;)

edit: to co pisalem tyczy sie opon dedykowanych do sportow i użytku w typowej jeździe torowej, nie SM

8

Odp: Opony drogowe na tor i slicki

Testowałem Goldentyre S1 w Radomiu, zjeździłem 3 przody w 3 weekendy testując ciśnienia od 1.2 do 2.0 z przodu. Były cholerne upały i opona wiórowała się i płynęła jak wściekła. Wniosek z tego mam jeden, trzeba być bogatym żeby na nich latać ;)

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl