1 Ostatnio edytowany przez Kamool (2014-09-01 09:44:22)

Temat: 690SM/SMC - kilka pytań

Przymierzam sie do zakupu 690SM/SMC i mam kilka pytan odnosnie kazdego z nich.

SM:
1. Mapy wgrywa sie tak samo jak w SMC za pomoca tune ecu?
2. Jak sterowana jest przepustnica? Calkowicie linka, czy linka kreci jakims potencjonometrem ktory elektrycznie steruje przepustnica? Bylaby mozliwosc zastosowania jakiegos opornika (lub czegos innego) na kablu do przepustnicy aby ograniczyc jej otwarcie - tzn. Manetka otwarta w 100%, to przepustnica w 50%, lub inny, ale mniejszy niz 100%?

SMC:
1. Jaka jest moc oddawana na kolo w trybie "deszczu"? Gdzies slyszalem, ze 30% mniejsza od normalnej. Mierzyl to ktos?
2. Mozna pomieszac sobie mapy i wgrac pomieszane? Tzn. Na przelacznik w pozycji "deszczu" wgrac czesc z mapy ktora blokuje na 25kW, a na reszcie zostawic normalne?


Jak wygladaja koszty utrzymania takiego KTMa w porownaniu do  japonskiej R4 (600RR), nie licze oleju, bo wiadomo, ze czesciej, ale chcialbym sie dowiedziec od posiadaczy, czy LC4 to rzeczywiscie tak bezawaryjne silniki, i co ile trzeba wstawic nastepna selekcje tloka? Jaki jest koszt tloka?

Jesli przyjdzie mi jeszcze jakies pytanie do glowy, to oczywiscie dopisze :D

2

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Miałem SMC i 600RR (PC40). z kosztów utrzymania to wydaje mi się, że CBRa więcej paliła. Oliwe zmieniałem tak samo (raz na rok albo co około 5000km).
MIałem szlifa na CBRze i wydałem z 1000PLNów, żeby wyglądała podobnie jak przed szlifem, miałem kilka szlifów na SMC, wstałem i pojechałem dalej - wyglądał tak samo jak przed. SMC zrobiłem ze 13 000 km i poza gwarancyjnymi przeglądami, oliwą, filtrami i serwisem zawiasu nie dołożyłem do fury ani grosza ( poza tym co zmieniłem na własne życzenie nie z konieczności ). CBRą zrobiłem z 6-8 000km, więc olej zmieniłem raptem ze dwa razy.

odpowiadając na pytania:
1) przełącznik w trybie 'soft' dziala jak byś się odpychał nogami w porównaniu z jedyną słuszną mapą, nie mierzyłem mocy, na oko ma mało :)
2) nie wiem

Green

3

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

A jak bylo u Ciebie z przyzwyczajeniem sie do SMa? O wiele gorsza wygoda niz na pc40?

Jeszcze inna sprawa. Co bedzie lepsze pod wzgledem silnika, zawieszenie, hamulcow itp : SM Prestige czy SMC (nie R)?

4

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

SMC ma ten sam silnik, dłuższe skoki zawieszeń (bardziej może "bujać") - ale i tak "komfort" siedzenia będzie znacznie niższy niż na sporcie. Najlepiej przejechać się tym i tym, bo może się okazać że to co się podoba niekoniecznie odpowiada Tobie podczas jazdy.
Zależy gdzie chcesz jeździć? SM ma wydech pod silnikiem (w serii) co w terenie jest kiepskim pomysłem, jednak na asfalcie dziobal zapierdala aż miło.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Kamool napisał/a:

A jak bylo u Ciebie z przyzwyczajeniem sie do SMa? O wiele gorsza wygoda niz na pc40?

Jeszcze inna sprawa. Co bedzie lepsze pod wzgledem silnika, zawieszenie, hamulcow itp : SM Prestige czy SMC (nie R)?

Mi osobiście wygodniej jechało się na SMC przynajmniej w zakresie prędkości do 130-140km/h. WIadoma, 180 na SMC się poleci, ale jest już raczej nie miło. CBRa darła grubo ponad 200 i wygoda ta sama co przy 140, ale byłem mega zadowolony z zamiany, zupełnie inny fun. Jak bym miał tor poznań pod nosem czy inne brno to bym tęsknił za CBRką, ale jest jak jest - SMC był kozak na drogę i czasem tor :) teraz się przesiadłem na coś lżejszego ale drogą nie polatam...

Green

6

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Jezdzilbym glownie po miescie, ew jakies niedalekie trasy do 100km, i pc37 po lifcie bardzo fajnie mi sie jezdzi, wiadomo, nie ma gdzie rozwijac duzych predkosci, wiec mysle, ze osiagane przez smc w zupelnosci mi wystarcza.

A jak z hamulcami prestige-smc?

Swoja droga w radomiu masz tor radom, wiec sm tam jest lepsza opcja, ew jakas 125 w stylu rs125 do fajnego latania tam ^^

7

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Kamool napisał/a:

A jak z hamulcami prestige-smc?

Hamulce są dwa:
pod prawą dłonią masz hamulec przedni,
pod prawą stopą masz hamulec tylni.
działają tak:
ściskasz klamkę, hamuje przód
naciskasz stopą dźwignie, hamuje tył.

Kamool napisał/a:

w radomiu masz tor radom

no nie mów...

Green

8 Ostatnio edytowany przez Kamool (2014-09-01 15:33:45)

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

gel3k napisał/a:

Hamulce są dwa:
pod prawą dłonią masz hamulec przedni,
pod prawą stopą masz hamulec tylni.
działają tak:
ściskasz klamkę, hamuje przód
naciskasz stopą dźwignie, hamuje tył.

O! Dzieki za info, na przyszlosc bede wiedzial :) bez tej informacji moglbym sie rozbic, czy cos...

A teraz niech ktos bez cwaniactwa sie wypowie jaka jest roznica w dzialaniu i skutecznosci hamulcow, bo w prestige sa radialne pompy a w  smc zwykle. Jest to duza roznica w dozowalnosci?

9

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Kamool napisał/a:

Jest to duza roznica w dozowalnosci?

jest różnica (ponoć) kolosalna, dlatego posiadacze SMC często zakładają pompy radialne.
Ja przelatałem swoją przygodę z SMC na pompie z jaką wyszedł z fabryki. Dawała radę w torowych warunkach. Ale nie jestem ekspertem z zakresu ścigania.
Teraz mam specjalną pompę pod dwa cztero tłoczkowe zaciski na przodzie - różnica jest mocno odczuwalna.

Green

10

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Ja zmieniałem pompę na Brembo RCS 15. Oryginalna dawałe radę na maxa, ale ta jest lepiej dozowalna na 1 palec, a taki był mój priorytet.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Ktoś wie czemu dziobala można kupić w przedziale 13-17 tysi a SMC zaczynają sie dopiero od ok 20 Tyś.?
Z czego wynika taka różnica?

Litrowy Gixer

12

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Bo dziobal to dziobal, nikomu się nie podoba. I nie jest to 100% supermoto.
A SMC to grube supermoto na widok którego większość tu dostaje nocnych zmazów.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

KML napisał/a:

Ktoś wie czemu dziobala można kupić w przedziale 13-17 tysi a SMC zaczynają sie dopiero od ok 20 Tyś.?
Z czego wynika taka różnica?

A widziałeś kiedyś dziobala? Chyba nie skoro pytasz. :-)

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

A idzie kupic SMC za 20-21tys? Czy raczej to bedzie szrot do remontu, a za utrzymana sztuke trzeba troche wiecej wylozyc?

15

Odp: 690SM/SMC - kilka pytań

Kamool napisał/a:

A idzie kupic SMC za 20-21tys? Czy raczej to bedzie szrot do remontu, a za utrzymana sztuke trzeba troche wiecej wylozyc?

Spokojnie kupisz za tę kwotę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD