1 Ostatnio edytowany przez Jacis (2014-07-16 16:32:56)

Temat: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Witam.

Mam pytanie odnośnie oleju, dzisiaj mam chwile czasu i chciałbym wymienić uszczelniacze a nie kupiłem żadnego oleju. Później nie będę miał tyle czasu żeby to zrobić. Czy mogę zalać lagę olejem np 15W40 ? A później wymienić na ten właściwy ? Czy to mija się z celem ? Czy będzie jakaś odczuwalna różnica ? Nie jeżdżę zawodowo więc wymagań nie mam wielkich. :)

2

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Z którego roku masz motocykl?

Oferujemy profesjonalne usługi serwisowe wszelkiego rodzaju motocykl, skuterów dwusuwowych i czterosuwowych renomowanych marek yamaha, suzuki, honda, kawasaki, bmw, ktm. Świadczymy usługi w zakresie:
- naprawy bieżące, powypadkowe, regulacje luzów zaworowych, gaźników, remonty silników, skrzyń biegów,
- serwis zawieszenia, przeglądy motocykli, przygotowanie do sezonu letniego i zimowego.

3

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

pierwszy wypust :) 1998 :)

4

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Przeglądam serwisówkę i patrze jak za to się zabrać... i widzę same uszczelki i wszystkie trzeba dać nowe. Jakiś metalowy pierścień (slide metal) ... Czy przy rozebraniu lagi będę musiał to wymienić ?

5 Ostatnio edytowany przez Jacis (2014-07-17 17:09:11)

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Nie było pytania poradziłem sobie ;)

6

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Witam.

Czy ja dobrze rozumiem ?? Olej odmierzam (125mm) jak mam lage skompresowaną czyli ściśniętą na maxa ?
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5a23f6518b44a9f2]http://images67.fotosik.pl/11/5a23f6518b44a9f2m.jpg[/url]

7

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Jako, że nikt nie odpisał to dziękuje wszystkim :) Lagi zrobione olej zalany tak jak z serwisówką. Miałem w jednej jak i drugiej znikomą ilość oleju.... Po złożeniu jest bardziej twardszy. Czy to dobrze czy nie zobacze w terenie jak się sprawuje :)
Jakby co wchodzi 550ml do jednej lagi :) przy ustawieniu 125mm jak z obrazka post wyżej :)

8

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Witam ponownie :D

Mam pytanie. Po zrobieniu lagów jak z serwisówki zrobiły się twarde. I to bardzo. Polatałem wczoraj i moje spostrzeżenia:
W chu. lepiej się prowadzi
Może nie skakałem, (latałem po ostrych dziurach) ale amorki chodziły tylko do połowy, z tego co widać. I raczej ciężko będzie je wcisnąć na maxa. Naprawdę są twarde.
Nie wiem co o tm myśleć. Nie przeszkadza mi to zbytnio ale mógłby być trochę bardziej miękki :) I czy czasem coś się z nimi nie stanie ?

9 Ostatnio edytowany przez 751 (2014-07-23 13:17:00)

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Olej wlewasz jak masz lage skompresowaną na maxa i bez sprężyny. Poczytaj jak się odpowietrza, u mnie każą coś zatykać palcem poruszać i takie tam.

Na dołach to pewnie nie dobijesz do końca. Nie wiem czy na łupsach dobijesz, raczej nie. Generalnie dobijanie lagi do końca jest zjawiskiem złym. Jeśli pracują ci w górnej połowie tylko to znaczy że są za twardę do twojej masy i umiejętności ( tempa).

Na asfalt lepsze są lagi twardsze. Pokręć regulacją jeśli będzie sie coś zmieniać to znaczy że jakoś działają. Odpowietrzaj często lagi  a nic się z nimi nie stanie i będą pracowały lepiej.

Co do odpowiedzi a raczej ich braku to temat lag jest ciężkim tematem do pytania się ludzi bo generalnie mało kto się na tym zna w stopniu takim aby coś odpowiedzieć tym bardziej na odległość. Lagi wbrew pozorom nie są bardzo delikatnym elementem, bardziej im szkodzi stary olej lub jego brak, brak teflonu na pierścieniach bo się wytarł i takie tam niż jazda ze zbyt dużą czy małą ilością oleju ( w granicach rozsądku )

Taka jest moja prywatna opinia nie jestem lagowcem.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

10

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Dzięki za odpowiedź. :)

Czyli lagi są zrobione dobrze. Robiłem je z serwisówki więc myślę, że wszystko poszło dobrze. Z tym odpowietrzaniem to muszę zobaczyć co i jak. Mam na górze lagów odpowietrznik.
Lagi chodzą do połowy więc myślę, że drobna regulacja i będzie wszystko grać :)

A tak ogólnie to po co się odpowietrza co jakiś czas lagi ?

Na necie jedni piszą, że szybciej simeringi się wyrabiają a inni, że układ zamknięty nie powinno się odpowietrzać ??

11

Odp: Yamaha WR 400 - Olej do lag

Producent strojąc dławiki założył że gdy laga jest na maksa rozciągnięta to nad olejem jest ciśnienie atmosferyczne. Jak opuścisz moto z podnośnika to lagi lekko się chowają i już jest jakieś nadciśnienie. W czasie intensywnej pracy zawieszenia ciśnienie to się zwiększa i jakoś jak sie raz nabije to już nie ucieknie. Parę jazd i jest tego całkiem sporo. Kiedyś usiadłem na krosa i zauważyłem że pod moim ciężarem ugiął się tylko tylni amor. Naciskając na kierę lagi prawie nie pracowały. Moto na podnośnik odkręciłem śrubkę i potem z pół godziny jej szukałem tak ją wystrzeliło. Tak twarde zawieszenie nie działa. Poprzez zmianę ilości oleju czyli zmianę ilości powietrza nad sprężyną można wpłynąć na twardość zawieszenia szczególnie w okolicach dobicia bo wtedy ta poduszka powietrzna jest najbardziej ściśnięta . te 125 mm co ustawiałeś jest tylko wartością początkową gdzieś powinna byś podana wartość min i max tego wymiaru.  Ważne aby powietrze nie uciekało poprzez odpowietrznik bo producent wziął pod uwagę ściśliwość powietrza a jak nie tworzy się nadciśnienie w ladze to już dławiki są za słabe i zawias nie pracuje tak jak został zaprojektowany.

Generalnie zepsuć od tego się nie zepsuje ale ktoś kiedyś wziął za to pieniądze to niech działa w warunkach zbliżonych do założonych.

Układ zamknięty tyle że w jedną stronę bardziej a w drugą mniej bo jakoś tego powietrza tam przybywa.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny