151

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Siemano. Przy husce znowu nic się nie dzieje, bo nie ma funduszy, ale byłem dzisiaj w garażu i trochę się nią zająłem. Jak wiadomo kupiłem prawy boczek z nowej 610, który nie pasuje plug and play, więc musiałem przerobić pokrywę airboxa. Oprócz tego zrobiłem tak zwanego airbox moda. Kilka fotencji!

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0499_zpse2ad9b9e.jpg
http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0500_zpsfea66ffb.jpg
http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0501_zps352f6881.jpg
http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0502_zpsa6e3edcd.jpg

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

152

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

a ze zdam takie głupie pytanie to daje cos takie dziury ? :) czuc jakas roznice ?:)

Husqvarna sms/smr 125 10'  & Kawasaki kxf 250 09'

153

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Łatwiej ma zassać powietrze. Jeśli na zamkniętym airboxie ma za mało powietrza to taki mod na pewno nie zaszkodzi.

KXF 250 '14

154

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

No taki mod na pewno pomaga. Jednak w kwesti czysto stylistycznej to bardzie pasuje tu takie pochylone czworoboki( równoległoboki ) ktore fajne komponują się z tymi już oryginmalnymi wlotami. Będziesz to zabezpieczał jakąś kratą/siatką ?

155 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-06-02 20:31:39)

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Czy na pewno pomaga?
Tego nie byłbym bym taki pewien.
Sęk w tym, że wokół ciała opływanego płynem tworzą się strefy pod i nad ciśnienia. Akurat miejsce gdzie jest airbox podlega strefie niskiego ciśnienia, a to podciśnienie również wzrasta z powodu usytuowania nogi.
W efekcie na hamowni możemy dostać mały wzrost mocy, ale podczas jazdy ciśnienie w okolicy airboxu będzie spadać wraz ze wzrostem prędkości, co skutecznie zmniejszy moc.
Także robiąc modyfikacje trzeba je wpierw przemyśleć.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

156 Ostatnio edytowany przez Galaarin (2014-06-02 22:37:23)

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Mod sprawdzony, przed zrobieniem tego sporo czytałem na zagranicznych forach, wiele osób tak robi w 570 i 610 również. Nawet fabryczny team husqvarny robił coś takiego w swoim moto. Dodam, że od wewnętrznej strony airboxu są nawet okrągłe wzory pokazujące jak wycinać otwory, więc nie wymyśliłem sobie tego sam, tylko wymyślił to jakiś mądry uczony z Husqvarny. Otwory będą zaślepione siatką pomalowaną na niebiesko.

http://legacymoto.files.wordpress.com/2012/08/husqvarna-smr630-2005-01.jpg

Taki jest cel na najbliższe 3 miesiące.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

157

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Kto to wie, czy był to inżynier, czy po prostu designer. Może ktoś sobie to wymyślił i jakiś mądry inżynier naniósł poprawkę zaślepiając otwory? Mimo wszystko ta modyfikacja nie ma podstaw fizycznych i da się to bez problemu potwierdzić wykonując pomiary.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

158

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Wszystko wyjdzie w praniu. Sprawdzę jeszcze jaką siatką były zaślepione wloty w wersji Seel Replica. Czy miały na celu zwiększenie dawki powietrza, czy po prostu tak jak mówisz chodziło o estetykę.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

159 Ostatnio edytowany przez Galaarin (2014-08-24 21:08:33)

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Up. Ostatnio rozłożyłem moto na części pierwsze i składam od nowa. Silnik jest już prawie gotowy. Dzisiaj odebrałem ramę i kilka gratów z piaskowania i malowania proszkowego na czarny metalik. Oczywiście powoli zabrałem sie za składanie.

Rama w pełnej okazałości. Ogólnie jestem zadowolony z roboty. Vin jest widoczny, gwinty zostały zabezpieczone przed piaskowaniem.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0551_zps8a9efbda.jpg
http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0550_zps9b3c32ba.jpg

Wypolerowałem dźwignię hamulca nożnego.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0554_zpsd885be53.jpg

Kupiłem nową ori sprężynę dźwigni hamulca.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0557_zpsfd26a0a3.jpg

Podnóżki też zostały wypiaskowane i pomalowane.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0562_zpsdf16d84c.jpg

I wszystko poskładałem do kupy.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0566_zps5f78959c.jpg

Jutro zakładam półki. Miałem je polerować, ale nie wystarczyło czasu, narazie je wyczyszcze i zamontuje jak w serii.

Up! Co prawda półek nie zamontowałem, ale wahacz już siedzi ;)

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0570_zps7f1f33f8.jpg

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0572_zps4c1a0997.jpg

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0575_zpscb7697b6.jpg

Up! Wsadziłem półki, które wcześniej wyczyściłem. Łożyska główki ramy oczywiście nasmarowane.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0576_zpsdf4690b9.jpg

Lagi Marzochi.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0582_zps1c103a3e.jpg

Kiera z osprzętem siedzi.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0610_zpsc2253593.jpg

Pomalowany dekielek pompy wody.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0585_zpsfad68ab0.jpg

Nowy oemowy króciec do przewodu, który idzie z chłodnic.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0587_zpscebb16ba.jpg

Skręcone do kupy.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0589_zps69c34d9b.jpg

Moto robię jak na tor. Slicki, brak świateł itp., ale w razie potrzeby elektryka jest pociągnięta, kostki od lampy przedniej schowane pod plastronem, przełączniki itp. wszystko jest. Plastron zamontowałem gumkach od ori lampy, demontaż plastrona i montaż lampy zajmuje 5 minut.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0605_zpsf099c445.jpg

Ps. plastron i gripy są dużo ciemniejsze, mój aparat to ch***ia i tyle...

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0620_zpsd305e0b4.jpg

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0624_zpseb2a78ef.jpg

Osłona magneta też pomalowana i przykręcona na uszczelce Atheny.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0622_zpsf74a2272.jpg

Od dwóch dni biję się po głowie czemu pożałowałem kilku groszy na malowanie proszkowe karterów... Na zdjęciach są zalane olejem, wyglądają chujowo, ale po umyciu nie będzie tak źle. Zamontowałem nową oem "zaślepkę" sitek oleju. Oczywiście na nowych oem podkładkach miedzianych ;)

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0626_zpsbbe488f8.jpg

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0628_zps9ae075c7.jpg

Później zdemontowałem łańcuszek rozrządu. Jutro montują nowy łańcuszek D.I.D oraz tarcze sprzęgłowe Newfren. Ogólnie silnik będzie praktycznie nowy. Co wymieniłem?

- tłok
- regeneracja i modyfikacja korby
- nowe uszczelki na cały silnik
- wszystkie uszczelniacze
- wszystkie łożyska
- łańcuszek rozrządu
- Keihin Fcr po czyszczeniu na myjce ultradźwiękowej, wymiana oringów, kasowanie luzu na przepustnicy
- tarcze sprzęgła newfren
- wałek rozrządu z wersji Tc
- planowanie głowicy, porting kanałów ssących, polerowanie komory spalania, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych
- nowa tuleja w cylindrze

Tłok, tuleja, gaźnik, korba, wszystko robione u Majster128

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

160

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

No i git, pytanko - będziesz miał ori zawory, czy wymienisz na nowe? Tam siedzą tytany? Znasz może przebieg moto od nowości? Super projekt :)

EXC 525 in progress

161

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Moto ma 7k przebiegu od nowości. Przynajmniej tyle wskazywał licznik, który wyrzuciłem. Na razie bd miał ori zawory, bo nie ma potrzeby ich wymieniać. W 570 siedzą stalowe, w 610 chyba tez.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

162

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Mały upik!

Nowy uszczelniacz wałka rozrządu ( idzie między głowicę, a pompę wody ). Oem oczywiście.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0662_zps6d8a0055.jpg

Zmieniłem też łańcuszek rozrządu na nowego D.I.Da miał 106 ogniw został skrócony do 101 przez Majstra.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0655_zps91525c95.jpg

Założyłem cewkomoduł, już tylko podpinać silnik.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0670_zps55acf8a4.jpg

Tylni amor z świeżo przesmarowanym prolinkiem.

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0668_zpsabda17e7.jpg

Oraz nowiuśki napinacz rozrządu Oem, z uszczelką atheny i małą warstwą masy uszczelniającej Elringa. Ból dupy ? ;d

http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0671_zpsc36e8cb9.jpg

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

163

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

zawsze mnie zastanawiało, czemu w SM DID nie robi takich samych płytkowych łańcuszków rozrządu jak do sportów :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

164

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Model łańcucha zależy od producenta motocykla, nie od producenta łańcucha.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

165

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Up! Co prawda mały ale Up!
Dzisiaj zająłem się tylnim hamulcem! Kilka fotek.
Wypiaskowany i pomalowany proszkowo adapter/jarzmo zacisku.
http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0677_zps1720ca3e.jpg
Nowe klocki od Majstra.
http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0683_zps51299e59.jpg
Wszystko złożone do kupy i zamontowane na wahaczu.
http://i1286.photobucket.com/albums/a611/Galaarin/Husqvarna%20Smr%20570/DSCN0691_zpscee5fc76.jpg

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570