31 Ostatnio edytowany przez bigboss (2014-05-17 11:49:20)

Odp: Uzależniony od oleju?

Majster128 napisał/a:

"Czyli jaki ?"

Napisałem po chińsku, że nie możesz się odczytać?

Nie ma co się denerwować, gość dodał minutę później posta po mnie, więc nie mógł przeczytać, ze chodziło o 10W60. Michał, producent oleju jest drugoplanowy, ważna jest lepkość. Kumpel pracuje w Elf od wielu lat i powiedział, że praktycznie wszyscy mają ten sam olej. Różnica polega jedynie w uszlachetniaczach. Różnica między minaralnym a syntetykiem jest taka, że syntetyk ma tylko 30% syntetyku, a reszta to minerał.
Wracając do silnika LC4 lub 10W60. Pięćdziesiątkę leją czasami zawodnicy, żeby zmniejszyć opory pracy silnika - zapewne ma to znaczenie, gdy o wyniku decydują setne sekundy.

32

Odp: Uzależniony od oleju?

Każdy syntetyk ma tyle mineralnego? Wątpię szczerze, że np penrite 100 % synth albo royal purple mają w sobie tyle mineralnego. Chyba że mowa o polsyntetycznym, ktorem bliżej do minerala niż do syntetycznego.

Będzie 690 niebawem

33

Odp: Uzależniony od oleju?

Właśnie napisałem do kumpla, żeby potwierdził. Czytałem o badaniach laboratoryjnych syntetyków i wykazały one obecność związków mineralnych, a półsyntetyki okazały się minerałami uzyskanymi przy bardziej zaawansowanym procesie hydrocrack.

34

Odp: Uzależniony od oleju?

Majster128 napisał/a:

Napisałem po chińsku, że nie możesz się odczytać?

Po Chińsku nie, ale po chamsku na pewno, burak z Ciebie jakich mało, kultury widać z domu nie wyniosłeś... mama nie nauczyła...

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

35 Ostatnio edytowany przez michal_lc4 (2014-05-17 14:49:25)

Odp: Uzależniony od oleju?

bigboss napisał/a:

Michał, producent oleju jest drugoplanowy, ważna jest lepkość. Kumpel pracuje w Elf od wielu lat i powiedział, że praktycznie wszyscy mają ten sam olej. Różnica polega jedynie w uszlachetniaczach.

Że producent oleju jest drugoplanową sprawą to wiem, chodzi mi o lepkość, jeżeli "super Majster pro" wie konkretnie! jakiej lepkości to może się z nami podzieli. Jeżdżę na 10W50 i czy w nowym 690 Endruro R, 620 SupeComp. czy teraz w 625 SMC zawsze mi bierze trochę oleju, znikome ilości ale bierze. Mój kuzyn nagina nowymi 690'tkami od kilku lat w Australii i tez mu biorą znikomo olej. Mówisz 10W60, okej spróbuję, ale.. wspomniany kuzyn ma spore doświadczenie torowe i mówi mi żebym lał 10W40 Motorexa! , dlaczego? ano dlatego ze na innych (lepkościowo) olejach  innego producenta padają łożyska wału. Przechodziłem to w zeszłym roku przechodził to on też kilka razy i po zmianie na 10W40 Motorexa wspomniane łożyska mają się dobrze a zurzycie oleju pozostaje bez zmian.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

36

Odp: Uzależniony od oleju?

Silnik powinien brać małe ilości oleju. Jeśli nie bierze coś jest nie tak. Wówczas tłok przy denku nie ma smarowania.

37 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-05-17 17:10:07)

Odp: Uzależniony od oleju?

michal_lc4 wpierw mnie obrażasz, a później prosisz mnie o wyjaśnienie? Dobre.
Tak nawiasem główną przyczyną szybkiego zużycia łożysk wału jest słabe wycentrowanie wału.


"Silnik powinien brać małe ilości oleju. Jeśli nie bierze coś jest nie tak. Wówczas tłok przy denku nie ma smarowania."
W ramach żartu ? :)

A tu taki przykład oryginalnych pierścieni olejowych z 690tki:

PunBB bbcode test
PunBB bbcode test

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

38

Odp: Uzależniony od oleju?

Przez to może sie stać coś z silnikiem ?

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

39

Odp: Uzależniony od oleju?

On jest pekniety, to tak jakbyś wrzucił kawałek twardej blaszki do komory korbowej. Źle, bardzo źle dla silnika.

Będzie 690 niebawem

40 Ostatnio edytowany przez michal_lc4 (2014-05-17 21:14:01)

Odp: Uzależniony od oleju?

Majster128 nie obrażam Cię celowo bo Cie nawet nie znam. Ale wystarczy chyba normalnie się "odezwać", a wszyscy będą zdrowsi... Nie PROSZĘ Cie o wyjaśnienie, nie jesteś jedyny który się "zna", nie chcesz normalnie to nie.

Majster128 napisał/a:

"Silnik powinien brać małe ilości oleju. Jeśli nie bierze coś jest nie tak. Wówczas tłok przy denku nie ma smarowania."
W ramach żartu ? :)

Nie sądzę, mechanik starej daty zawsze mi mówił, "musi brać olej, inaczej sie zatrze..." Oczywiście w rozsądnych ilościach. Sporo motocykli i samochodów już w książce obsługi ma wpisaną ilość oleju jaką "bierze". Zdziwieniem moim była Honda (auto,nie pamiętam jaki model) która miała 0,5 litra na 1000km !!! :0

Majster128 napisał/a:

Tak nawiasem główną przyczyną szybkiego zużycia łożysk wału jest słabe wycentrowanie wału.

Nowego wału, jeszcze nie przebijanego? W trzech moto? po trzeciej wymianie łożysk i zmianie oleju w wyżej wspomniany Motorex efektu szybszego zużycia łożyska nie ma.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

41 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-05-17 21:45:57)

Odp: Uzależniony od oleju?

Oczywiście żadnej silnik nie jest w pełni szczelny, ale nie można przyjmować takich wartości zużycia jako norma. Tym bardziej, że fakt jakości pierścieni oryginału ktm jest taki, a nie inny.

Ciężko jednoznacznie powiedzieć, że zużycie łożysk miało związek z lepkością oleju. Jest zbyt wiele składowych tworzących olej, które mogą wpływać na zużycie. Żeby to jednoznacznie określić trzeba by przetestować inne oleje o zbliżonej lepkości. Nie twierdzę, że jest to niemożliwe, ale wymaga przebadania. Sam jestem ciekaw waszych spostrzeżeń.

Samo pęknięcie pierścienia jeszcze nie jest dużym problemem (sam nie wpadnie do silnika), ale jest do dobre źródło utraty oleju.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

42 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2014-05-18 04:39:33)

Odp: Uzależniony od oleju?

Jezeli szpej bierze i ma tendencje do pobierania oliwy to trzeba dolewac i tyle, przecież fabryki nie poprawimy i nie ma takiej opcji ze zmiana oleju wyeliminuje całkowicie nam taki problem. I kwas Michała do majstra średnio sie tu wpisuje ( ale sadze ze chłopaki juz wyluzowali::) bo po relacjach chłopaków którzy u niego robili silniki i pokazywali tu małe co nieco stwierdzam ze koleszka wie o czym mówi i sie na tym zna+. A jak wam te "turystyczne" supermotki biorą olej i wam źle to pora na dobre EXC, tu nie ma takich problemów;)))(żarcik)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

43 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2014-05-18 03:23:10)

Odp: Uzależniony od oleju?

Każdy wysilony silnik będzie bardziej podatny na branie oleju zwłaszcza na pełnym syntetyku oczywiście są to znikome ilości .
Moja YZ450F która jest po kapie silnika po takim wypadzie w teren także trochę łyknie około 50-100 ml Motula 300V na 2 baki czyli 14 litrów katowania
Raz że ostro dostaje w dupę to nie raz leżała fruwała itd...
A to związane jest z zalaniem motocykla który trzeba przekopać a po takich upadkach moto zawsze lekko zakopci a te kopcenie to właśnie przelany olej .


Dla porównania DRZ ką przy normalnej jeździe można nabić w ch..j kilometrów i prawie nic nie dolewać ale po ostrym katowaniu w terenie także co około 5 baków trzeba coś tam dolać.

Więc jazda jeździe nie równa ale zawsze trzeba kontrolować stan poboru oleju

No i przypomniał mi się pewna sytuacja jak kto kolega stwierdził on nie zmienia oleju bo zawsze musi tyle dolać że moto ma cały czas świeży olej LOL :DDD

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

44 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-05-18 23:49:37)

Odp: Uzależniony od oleju?

Nie zgadzam się z takim poborem jaki piszesz. Gdyby tak miało być to po zawodach enduro silnik wracał by na mete pusty.
Producenta zawsze można poprawić. Remont nie zawsze daje gwarancje szczelności. Dla przykładu przyjechała do mnie crf 250, w której po remoncie lał się olej z połączenia tłumika z kolankiem. Problem polegał na tym, ze ktoś zamontował uszczelniacze z kompletu uszczelek. Sama honda podaje dwie firmy uszczelniaczy zaworowych do wyboru. Np. nok 20zł/sztuka i arai 50 zł/sztuka.
Różnica jakości to przepaść. Także kwestia doboru części ma duże znaczenie na pobór oleju.
W rmz/kxf 250 została źle zaprojektowana odma silnika, gdzie mgła olejowa osadza się na wężu i skapuje na ziemię.

"A to związane jest z zalaniem motocykla który trzeba przekopać a po takich upadkach moto zawsze lekko zakopci a te kopcenie to właśnie przelany olej ."
Gdzie się przelał? Do komory spalania? W jaki sposób?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

45

Odp: Uzależniony od oleju?

Gdzie się przelał? Do komory spalania? W jaki sposób?

A może przez odmę do airboxu?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"