Odp: CRF 100 pytań do... :))
Do motocykli z oddzielnym obiegiem skrzyni biegów tylko Motul Transoil 10W40.
Przejechałem na nim prawie 500 mth w CRF 450 - nigdy nie wymieniałem sprzęgła ani nic w skrzyni.
www.farmapomyslow.pl
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Honda » CRF 100 pytań do... :))
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Do motocykli z oddzielnym obiegiem skrzyni biegów tylko Motul Transoil 10W40.
Przejechałem na nim prawie 500 mth w CRF 450 - nigdy nie wymieniałem sprzęgła ani nic w skrzyni.
erich44 no to wiesz wszystko :)
Żaden motul transoil. Tylko pełen syntetyk.
Czemu transoil nie nadaje się do skrzynki do crf ?
W sumie chciałem zalać transoila do skrzyni a 300v do silnika.
Na transoil'u ciągnie/ślizga się sprzęgło ?
Przerobiłem wiele przypadków kiedy sprzęgło się sklejało. Najbardziej widoczne było to w 125 2T gdzie silnik gasł.
W 450 4T silnik ma na tyle duży moment obrotowy, że można tego nie odczuć.
Polecam Castrol Power 1 10w50
Transoil w mojej WR 250 2T też kleił sprzęgło strasznie. Po przejściu na Motula 5100 10w40 sprzęgło przestało się sklejać.
Do silnika nie ma wielkiego znaczenia co wlejesz. Ja się ścigałem kilka rund na Orlenie Platinum i złego słowa nie mogę powiedzieć ;)
Do silnika nie ma wielkiego znaczenia co wlejesz. Ja się ścigałem kilka rund na Orlenie Platinum i złego słowa nie mogę powiedzieć ;)
?
Myślałem, że to skrzynia prędzej pociągnie na kujawskim, niż silnik :)
Przy takich rozważaniach musimy założyć o jakim czasie eksploatacji mówimy. Jeśli to ma być kilka rund to nawet na kujawskim silnik będzie pracował bez problemów, ale co innego jak mówimy np. o kilkuletnim czasie eksploatacji.
Poza tym orlen również ma w swojej ofercie dobre oleje.
Hustler13 do skrzyni dodaj mokre sprzęgło, które jest wrażliwe na parametry oleju.
Pisząc tutaj mam na myśli zmianę co ok 10 mtg prykając po asfalcie.
Dlatego zastanawiam się czy jest sens lać 300v czy lać coś tańszego a zmieniać np co 5-6 godzin.
Edit. Co do mokrego sprzęgła to wiadomo, że na kujawskim nie pociągnie i przytoczyłem tak z dupy :)
Pamiętam jak kiedyś motorynka kolegi śmigała na kujawskim + 50% benzyny + 50 % diesla :))
300V zdaje się być delikatnie przereklamowany i przy takim pyrkaniu nie warto lać 300V - cena to kosmos jakiś.
Kupić w pełni syntetyczny tańszy (polecam Liqui Moly - dosyć dobre oleje), różnice w cenie wlać do baku ;)
300V faktycznie jest trochę przereklamowany, szczególnie cena odzwierciedla to przereklamowanie. W detalu za połowę tej ceny można kupić większość innych markowych syntetyków więc nie ma sensu przepłacać. W kwestii Motula Transoila do skrzyni tudzież Orlen Platinum do silnika - na prawdę wielkiego znaczenia nie ma co tam wlewasz o ile jest to produkt markowy. Na półsyntetyku też możesz ciągnąć śmiało nic się nie stanie.
Ja ostatnio szukałem oleju. Wcześniej lałem 300V teraz kupiłem w olku IPONE offroad 10w60- 4litry z filtrem oleju 162zł brutto. Tańsze od 300V 10w40, 15w50 a lepkości lepsze.
Jedyny minus to brak podziałki na butelce :)
Jak ktoś chce to mogę mu załatwić oleje z Olekmotocylke z odpowiednim rabatem.
A co powiecie o Valvoline SynPower 4T 10W-40 ?
Właśnie zakupiłem sobie 4 litry na ten sezon - cena tylko 90 zl.
Wcześniej jezdziłem na bel ray thumper.
Silnikowi nic nie zrobisz, ale warto wiedzieć, że kupiłeś olej technologicznie z lat 80-tych ;)
SynPower ma klasę jakości SG opracowaną 30 lat temu.
To mnie zmartwiłeś.
Wcześniej lałem Bel-Ray EXP czyli w teorii półsyntetyk ale ma normę SM.
Z manuala wymagania brałem i wszystkie spełniał.
Można jeździć na nim czy lepiej czegoś innego szukać?
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Honda » CRF 100 pytań do... :))
Wygenerowano w 0.047 sekund, wykonano 67 zapytań