1

Temat: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

więc ,,chyba dorosłem" żeby zacząć przygodę z moto, szlifierki chopery i inne duperla mnie nie interesują.
dawno już zakochałem się w supermoto i to jest maszynka dla mnie, głownie na miasto i na pola i lasy.
Lat 27 brak jeszcze prawka.
waga: 75-80kg
wzrost ok 178cm
Budżet to powiedzmy na moto kask i inne gadżety to max 10tyś.
przejrzałem całą masę filmów i aukcji na all.
fajne maszyny które teoretycznie w moim zasięgu:
Y xtx
H fmx (tylko na boga ten licznik)
z tych co mam ciary na plecach to KTMy i Huski <3
wiem że poleca się też S DRZ400 ale nie znalazłem ifno czy to sa dwie różne wersje cross i SM czy SM wszystko przerabiane z crossa?

Moto ma być na codzień nie wykluczam jeżdżenia do pracy zamiast autem (24km w jedna stronę)
bezawaryjne a jak już się sypnie to żeby nie brać pożyczki na serwis.
wiem wiem że patrzę za moto o pojemności 400-600 ale ,,skuterka 125" nie chce i nie ma opcji że kupię.
Jak kształtuje się utrzymanie moto?
wiele wyczytałem że SM nie nadaje się na dłuższe trasy ale są filmy jak goście z DE do UK jadą... jakieś trasy po 300-500 km to nie ukrywam że bym chciał zrobić kiedyś.
na koniec dla wyjaśnienia to jeszcze wszystko luźny pomysł bo kasa jak dla mnie ogromna do wydania na piękne hobby, i nie wiem czy podołam finansowo z wszystkim więc tu gorąca prośba dla was o wyjaśnienia co i jak.
Przebiegi miesięczne hmmm samochodem robię około 3tyś więc moto powiedzmy było by około 1-2 tyś.
Dzięki !

2

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

D2idek napisał/a:

wiem że poleca się też S DRZ400 ale nie znalazłem ifno czy to sa dwie różne wersje cross i SM czy SM wszystko przerabiane z crossa?

Wersje sa 4: Y, E, S, SM

Jeslisz chcesz fabryczne supermoto to szukaj SM

SMCR Wings

3

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

Dla Ciebie najlepsza będzie wersja S lub SM.

SM - małe koła oby dwa.

S - kółka by Ci podeszły lepiej pod te "lasy, pola"

za tą kasę znajdziesz fajny sprzęt. Eksploatacja - olej, filtry, paliwo, przy 20-30 tyś km warto zajrzeć do silnika,

a jak się coś zepsuje to "nie musisz brać pożyczki", bo podołasz finansowo, co w przypadku ktm i husky raczej nie jest takie kolorowe ;]

pozdro.

I pamiętaj...

Jedź szybko tam gdzie wolno ;]

4

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

,,kostki" też nie chce.. za czasów podstawówki kochałem crossy ale SM to coś dla mnie.
Długa droga jest przede mną jeśli się zdecyduje na moto ale krawężniki chodniki parki no i szeroko pojęty terror miejski !<3
Poczytałem trochę o DRZ -SM
moje refleksję są pozytywne:
lekkie, zwinne w miarę ekonomiczne od 4 do (7) litrów spalania
generalnie polecane na pierwsze supermoto... ale czy nadaje się na w ogóle pierwsze moto?
a jak wygląda sprawa kosztów napraw lagów czy tylnego zawiasu, łożyska i inne...?

5 Ostatnio edytowany przez gierwi (2014-03-17 00:34:05)

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

marqowy napisał/a:

Dla Ciebie najlepsza będzie wersja S lub SM.

SM - małe koła oby dwa.

S - kółka by Ci podeszły lepiej pod te "lasy, pola"

za tą kasę znajdziesz fajny sprzęt. Eksploatacja - olej, filtry, paliwo, przy 20-30 tyś km warto zajrzeć do silnika,

a jak się coś zepsuje to "nie musisz brać pożyczki", bo podołasz finansowo, co w przypadku ktm i husky raczej nie jest takie kolorowe ;]

pozdro.


Czego wszędzie straszysz ludzi tym KTM ? Oparzyłeś się o wydech pomarańczowego motocykla w dzieciństwie, czy co? Koszty są porównywalne z japonią, a może w większości korzystniejsze.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

6

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

gierwi napisał/a:

Czego wszędzie straszysz ludzi tym KTM - mem? Oparzyłeś się o wydech pomarańczowego motocykla w dzieciństwie, czy co? Koszty są porównywalne z japonią, a może w większości korzystniejsze.

Zaraziłem się tą opinią od ziomka, który ma z tym styczność na co dzień i zna na wylot silnik lc4. Po prostu go słucham i nie żałuję. Zresztą podobnie jak wszyscy w promieniu 50-100 km ;p

I pamiętaj...

Jedź szybko tam gdzie wolno ;]

7

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

Może kupił strucla i walczy z błędami poprzednich właścicieli (a może swoimi)?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

8

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

Przelatałem sezon na FMX 650 i jedyne czego żałuję to.. sprzedaży. Moto idealne na miasto i małe oraz te większe trasy ( jak było ciepło to codziennie do szkoły jakieś 20 km + coś tam po mieście), silnik o starej idiotoodpornej konstrukcji, chłodzony powietrzem więc w korkach Ci się nie zagotuje. Spalania nigdy nie mierzyłem, ale było dosyć niskie, do silnika w ogóle nie zaglądałem, wymieniłem tylko olej i filtr oleju. Moto może nie króluje jeśli chodzi o moc, ale na początek przygody z supermoto (czy tam ogólnie z moto) wystarczy.

Podsumowując: tanie w eksploatacji, bezawaryjne moto, przy którym wystarczy pamiętać tylko o zatankowaniu :)
Aaaa, i jeszcze jedno: FMXy są dużo tańsze od DRZ czy XTX, a w Twoim przedziale cenowym ciężko będzie drezyny czy xteka szukać, tym bardziej, że chcesz jeszcze coś z tej kwoty zainwestować w ciuchy.

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

9

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

HuntRR napisał/a:

chłodzony powietrzem więc w korkach Ci się nie zagotuje

chłodzenie powietrzem dobre na korki?

10

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

mich87 napisał/a:
HuntRR napisał/a:

chłodzony powietrzem więc w korkach Ci się nie zagotuje

chłodzenie powietrzem dobre na korki?

Źle to ująłem. Po prostu nie zauważyłem, żeby w korkach silnik grzał się bardziej, niż w normalnej miejskiej jeździe.

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

11

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

Zacznijmy od tego, kto stoi w korkach motocyklem ?
Żaden powietrzak nie ma prawa się zagotować w mieście, korku, czyli po prostu na drodze. Jedynie gdzie je można zagotować to w terenie cięższym.

12

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

a co chcesz zagotować? jak chłodzony powietrzem :)

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

13

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

olej :)

Pozdrawiam,
Piotrek

14

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

mallly200sx napisał/a:

olej :)

O to grubo :)

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

15

Odp: SM na pierwsze moto, i cała masa pytań.

trawer napisał/a:
mallly200sx napisał/a:

olej :)

O to grubo :)

Akurat w tym silniku można zagotować olej (n.p. przy wygrzebywaniu się z błota, czy mielenia w piachu) i potem szybko leci głowica. W SM to raczej ciężko, chyba, żeby jakoś wyjątkowo długo kapcia palić.

Co KTMa - części są tańsze niż do japonii, ale częściej trzeba dłubać i bardziej pilnować na bieżąco. Coś za coś.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...