1

Temat: DRZ400 - cofnięcie klocków/tłoczków bez spuszczania płynu

Hej,
zrobiłem niezłą głupotę i przy wyjętym tylnim kole czyszcząc moto nacisnąłem kilka razy tylni hebel i zeszły mi się klocki tak na odległość 3-4 mm.
Da radę bez odkręcania zaworu spustowego je cofnąć? Powinno pójść przykładając odpowiednią siłę czy to wogóle nie ma prawa się udać?

Jeśli nie da rady to zakładam, że jak odkręcę zawór to będę mógł spokojnie je cofnąć, trochę płynu uleci + dolewka do zbiorniczka, tak?

Dzięki,
Chojny

2

Odp: DRZ400 - cofnięcie klocków/tłoczków bez spuszczania płynu

Wsadzasz jakiś ajzol między klocki i rozchylasz.
Nic nie spuszczasz, nic nie odkręcasz.
Jeżeli masz szparę 3-4mm to chwała Tobie bo jakbyś ścisnął na chama to by było ciężko.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: DRZ400 - cofnięcie klocków/tłoczków bez spuszczania płynu

Korzystając z okazji wyczyść dokładnie tłoczki i możesz nasmarować sylikonem w sprayu.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

4

Odp: DRZ400 - cofnięcie klocków/tłoczków bez spuszczania płynu

hacker33 napisał/a:

Wsadzasz jakiś ajzol między klocki i rozchylasz.
Nic nie spuszczasz, nic nie odkręcasz.
Jeżeli masz szparę 3-4mm to chwała Tobie bo jakbyś ścisnął na chama to by było ciężko.

Super, dzięki za info.
Lecę walczyć :-).

5

Odp: DRZ400 - cofnięcie klocków/tłoczków bez spuszczania płynu

Majster128 napisał/a:

Korzystając z okazji wyczyść dokładnie tłoczki i możesz nasmarować sylikonem w sprayu.

Faktycznie. Dzięki za tipa.
Smar silikonowy w tubce też może być?

W HOWTO widziałem hacker33 , że używałeś specjalnego smaru. Może się szarpnę na to jak dostanę to gdzieś w 3mieście.

Pozdrawiam,
Chojny

6 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-03-11 13:20:44)

Odp: DRZ400 - cofnięcie klocków/tłoczków bez spuszczania płynu

Może być w tubce, tylko w sprayu wejdzie głębiej i przy okazji umyje powierzchnie (polecam do konserwacji zawieszenia).
I nie ma się co szarpać jak spray kosztuje ok 15 zł

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: DRZ400 - cofnięcie klocków/tłoczków bez spuszczania płynu

Operacja zakończona sukcesem :)
Z cofnięciem tłoczka nie było problemu. Sprawę ułatwiło wsunięcie czegoś między klocki i dociskanie prowadnicy.
Jak się zrobi więcej miejsca to wsuwamy coś grubszego i wtedy już bez problemu można przesunąć tłoczek.

Dzięki jeszcze raz.