1 Ostatnio edytowany przez Zabro (2016-01-09 21:29:02)

Temat: CRF 250 07-09 vs 10-11

Witajcie!

Niedługo stanę przed wyborem kupna swojego pierwszego wyczyna. Nie interesują mnie żadne kawakrzaki i inne ktmy, zakochany w hondzie. :)
Motocykl ma mi służyć do treningów MX, jakiś startów w CC i sporadycznie do polatania po lesie. Do rzeczy...
Nie miałem nigdy motocykla na wtrysku - tu moje pytanie, co o nim sądzicie, co lepsze dla takiego użytkowania? Czy te pierwsze wtryski nie są awaryjne, co się wiąże z kosztami? Kolega ma CRFe z 2008, więc sprzętem jeździłem, wiem co i jak  - tu kolejne pytanko czy w nowszych Hondach są takie same klasy olejowe zalecane jak w starszych? Hondy cierpią na zawory, jak do nowszej wrzucę stalówki to lipy nie będzie?
Pompy paliwa siadają? Czytałem, ze w RMZ250 pompą paliwa zdarzało się kucnąć.

Chciałbym żebyście przedstawili mi swoje ZA i NIE, nie ukrywam, że najbardziej przydałyby się wypowiedzi osób, które miały doczynienia z wtryskiem.

To, że Polskie paliwo to syf i przez to występują problemy z wtryskami w tych moto to prawda czy mit?

Może o czymś zapomniałem, to jeszcze zdążę zapytać, pozdrawiam!

2 Ostatnio edytowany przez 751 (2014-02-12 22:05:41)

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Też miałem taki dylemacik. Doszedłem do wniosku że ponieważ to moje drugie moto i raczej do jazdy treningowej postawiłem na FCR. Im mniej elementów do psucia tym lepiej a tam gdzie komputery i inne elektroniki to może być różnie. Do gażnika zawsze coś znajdziesz do wtrysku jak umrze to serwis i od razu miliony. Ja i tak różnicy w jeździe nie poczuje. Że lepiej na wtrysku odpala, może. Piszesz że pierwszy wyczyn. Jeśli wcześniej nie miałeś do czynienia z FCR to i tak reakcja na gaz będzie dla Ciebie szokiem. Gażnik rozbierzesz umyjesz wymienisz parę gumek, czasem płytkę za 600 pln i jeździsz. Przy wtrysku to jak by mi moto nie chciało zapalić to sam bym nie doszedł co padło a tak to albo iskra albo gażnik do czyszczenia. Z tego co wiem serwisy też tak trochę na chybił trafił podzespoły wymieniają

Jestem za FCR

EDIT: Teraz luknąłem na stopkę Masz chyba FCR w tym EXC więc temat znasz.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

3

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Trochę oftopując, to rewolucja wtryskowa w motocyklach to bardziej pod kątem środowiskowym ze względu na emisję spalin, aniżeli zwiększenia zajebistości motocykli.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

4

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Jak pierwsze moto do MX to bierz coś w 2 paku. Nauczysz się trzymać gaz i nie będziesz musiał się martwić wtryskiem/zaworami :)

KXF 250 '14

5 Ostatnio edytowany przez Zabro (2014-02-12 23:25:50)

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Nie chce 2 paka,  nie lubię, zresztą jak napisałem chce też postartować w CC, gdzie 2pak się nie nadaje, + do lasu czasem.

Żeby nie było... miałem 2paka 125. Mówisz nie ma zaworów, ale jest zj*bany olej do mieszanki, dozowniki, które się jebią i nie podają oleju, moto się zaciera, no i chyba nie ma piękniejszego dźwięku niż 4T w singlu :) I ogólnie trzeba kręcić, ja lubię jeździć dołem + 4t wybacza więcej błędów.

Ale nie ukrywam, że nowsze Hondy b. mi się podobają, bardzo bardzo ;d Wyglądają agresywniej.

6

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Jak to bywa z pierwszymi konstrukcjami wszelkich nowych patentów są niedopracowane.
Także polecam najbardziej dopracowane modele gaźnikowe.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Ja mam CRF-e 250 z 2005 roku i nie narzekam, idealny motocykl do amatorskiej jazdy i nie tylko, też jeżdżę w CC oraz regionalnych crossowych i daje rade :), przy CRF-ach musisz uważać głównie na prawy ssący ale jak regularnie dbasz o luzy zaworowe to pojeździsz. To jest jedyna wada tego sprzętu. Jak boisz się wtrysku to kup zadbanego gaźnikowca. Tak czy siak nawet jak kupisz sprzęt po 2008-2009 roku to będziesz robił tyle samo remontów co starszy sprzęt - to jest wyczyn. Ogólnie polecam ten model.

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

8

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Ja mam KTMa na gaźniku i Berga na wtrysku. Jak bym miał wybierać to wybrałbym wtrysk. Lżej odpala, mniej wrażliwy na zmianę temperatur, wydaję mi się, że ma lepszą reakcję na gaz i jak dotychczas absolutnie bezawaryjny.

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

9

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

ten wtrysk w singlach jest tak skomplikowany że ho ho. To taki gaźnik tylko elektryczny.
Prawdą jest to, że jak ktoś pojeździ maszyną na wtrysku, to nie chce wracać do gaźnikowych rozwiązań.
Nie wiem, czy pompy siadają, ale jak się roz***** to trzeba wymienić (2000zł). Trzeba pilnować co się leje do baku i tyle

rmz 250
gas gas txt 250

10

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

A i zapomniałem wspomnieć, wtrysk nie napierdziela beną w wydech przez co sprzęt nie strzela jak armata przy zamkniętej manetce, niektórzy pewnie to lubią :)

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

11

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

A we wtryskowcach jest jakiś wskaźnik poziomu paliwa? Bo jak się jeździ np. w CC albo w lesie i zabraknie paliwa, to pompa chodzi na sucho i jest lipa? Gaźnikowiec zdechnie i mu nic.

12

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Zabro napisał/a:

A we wtryskowcach jest jakiś wskaźnik poziomu paliwa? Bo jak się jeździ np. w CC albo w lesie i zabraknie paliwa, to pompa chodzi na sucho i jest lipa? Gaźnikowiec zdechnie i mu nic.

Taa jest jeszcze licznik, obrotomierz, schowek na piersiówkę i itp. :)

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

13

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Klima, ABSy i te sprawy ;) A tak serio to do Berga można dokupić wskaźnik rezerwy co się zaświeci jak będzie mało, a do innych nie wiem :) Jak się boisz to kup coś z przeźroczystym bakiem.

TM SMX 450Fi #426
KTM EXC 450 Six Days Sardinia

14

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

EXC na wtrysku ma kontrolkę rezerwy

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

15 Ostatnio edytowany przez cichy (2014-02-13 13:19:54)

Odp: CRF 250 07-09 vs 10-11

Poczytaj tu:
[url]http://motocrossactionmag.com/Honda/News/REAL-TESTS-2010-MXA-RACE-TEST-OF-THE-HONDA-CRF250--1610.aspx[/url]

Generalnie jest parę za i przeciw.

Pierwsze wtryskowe modele miały wadę wtrysku co prowadziło do zacierania korby.
Gaźnikowy model jest lżejszy o parę kilo, robi więcej koni i mocniej reaguje na gaz.

Teraz wady.
Gażnikowe crfy 250 miały gaźnik 41mm, trochę duży co prowadzi do tego że motocykl się dławi przy szybkim odkręceniu gazu.
Da się go wystroić tak, że będzie chodził idealnie, ale wymaga to czasu i wiedzy, oraz sprawnego gaźnika.
Na seryjnie ustawionym gaźniku moim zdaniem, nie da się jeździć i trzeba to zrobić.
Ale tu pojawia się problem, że im starszy motocykl tym trudniej o zdrową sztukę.
Gaźnikowa wersja będzie zawsze kiepsko odpalała, nie da się tego naprawić, trzeba się nauczyć z tym żyć.

Konkluzja jest taka, że po dopracowaniu lepsza jest wersja gaźnikowa, pod warunkiem, że nauczysz się odpalać i znajdziesz sztukę która ma nalatane nie za dużo mth, bo gaźnik się zużywa.
Zawsze też można kupić nowy gaźnik w ramach remontu, ale i tak trzeba będzie go wystroić.

Zawory może nie są zbyt trwałe, ale są tanie i jak się dba o filtr to pojeżdżą.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX