16 Ostatnio edytowany przez Bartek123w (2014-01-28 14:55:39)

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Majster128 dalczego tak uwazasz? Może źle to ująłem, że to max porting, ale po co mam robic porta który będzie miał np ponad 200 owk? Co do kanałów cylnidra przed załozeniem zostana wyrownane i wypolerowane ;)
W moim cylku fabrycznie byly seryjne zasilania co się zdziwilem a boost port byl wielki i wydechowe było na okolo 186owk. Dlatego pypu zajął sie zasilaniami a wydechowe podniosł tylko o 1mm z tego co wiem.
A z resztą nie widziałes cylindra na żywo nie miałes go w rekach, więc po wygladzie to mozna sobie cos innego oceniac i krytykowac :P
Pypu robi cylindry okolo 5 lat także ma doswiadczenie.

17 Ostatnio edytowany przez Kula (2014-01-28 15:37:11)

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Bartek123w napisał/a:

Komentować :D

Prawie jak fotka.pl

Nie dziw się, że Majster128 skomentował, skoro sam o to prosisz...

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

18

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Kula napisał/a:
Bartek123w napisał/a:

Komentować :D

Prawie jak fotka.pl

Nie dziw się, że Majster128 skomentował, skoro sam o to prosisz...

Ja sie nie dziwie :D tylko pytam dlaczego tak uwaza ;) bo sam jestem ciekawy ;)

19 Ostatnio edytowany przez Hustler13 (2014-01-28 16:37:30)

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Może dlatego, że nie jeden silnik w życiu złożył i pojęcie na temat mechaniki ma większe niż wszyscy udzielający się w tym temacie łącznie :)

KXF 250 '14

20 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-01-28 18:58:37)

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Rozumiem, że to zdjęcie jest zrobione po obróbce zgrubnej, po której kształt i geometria pozostaje już niezmienna.
To zaczynam.
1. Kanał boost od strony otworu cylindra jest niepoprawnie obrobiony, co skutecznie zmniejsza przekrój przepływu płynu. (zdjęcia cyl. nr 1)
2. Przekroje wszystkich kanałów może byś spokojnie większe przynajmniej o 1/3 powierzchni przekroju.
3. Przegrody dzielące kanały przepłukiwania są grube (to jest ok) i zaostrzone (bardzo źle), co skutecznie zmniejsza przekrój przepływającego płynu 1-2 cm za zaostrzeniem. Z tego wynika, że twórca tego patentu nie ma zielonego pojęcia o podstawowych zasadach mechaniki płynów.
4. Kanał wydechowy można by spokojnie podzielić na 3 części.
Odnośnie timingu się nie wypowiem, bo nie potrafię tego zmierzyć na podstawie zdjęć.

Także stwierdzenie "cylinder po max portingu" jest sporą przesadą.

Pewnie stwierdzisz, że jestem bardzo uszczypliwy, ale ja po prostu mówię jak jest.
Z chęcią zobaczyłbym zdjęcia po gładzeniu i polerowaniu.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

21

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Kanał musi się zwężać, bo ciśnienie na wylocie do okna musi byc większe niż na wlocie do kanałów płuczących
zaostrzenie przedziałki akurat jest dobre bo mieszanka się rozdziela, a bez zaostrzenia się rozbija i robi zawirowania.
Prędkośc przepływu zależy od obrotów i od podciśnienia jakie wytwarza dyfuzor w wydechu.

22 Ostatnio edytowany przez Bartek123w (2014-01-28 23:30:55)

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

.

23

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Kolego Bartek123w musisz doszukać informacji na ten temacie.

Bartek123w napisał/a:

zaostrzenie przedziałki akurat jest dobre bo mieszanka się rozdziela, a bez zaostrzenia się rozbija i robi zawirowania.

Mylisz się. Brakuje Ci informacji z podstaw przepływu płynów.

Bartek123w napisał/a:

podciśnienia jakie wytwarza dyfuzor w wydechu

Mowa jest o cylindrze, nie o dyfuzorze.

Tak czy inaczej nie będę nikogo przekonywał do swoich racji. Od siebie wskazówki już podałem.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

24 Ostatnio edytowany przez Mati9812 (2014-01-29 20:37:14)

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Majster128.... Widze że Ty nie masz pojęcia w tym temacie , bo to co akurat napisął bartek 123w jest 100% prawdą. Tu nie chodzi tylko o podstawy przepływu płynu ,bo chodzi też o cisnienie... Zasilania TT, akurat tylko głowne nakierowane bardziej w stronę wydechowego. A tu nie chodzi o to żeby mieć wyj*bane na pół tuleji okienka, bo nie ma zasady że im większe "okienka" albo że im więcej" dziurek w cylindrze" to że musi być rakieta...
A i ciśnienie również jest zależne od wydechu :)

25

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Mati9812 też cie witam i cieszę się ze dołączyłeś do Naszego grona...

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

26

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Hahahah czyżby za duży ból dupy i trzeba było zakładać na szybkości nowe konto, żeby wylać z siebie wszystko? XD

KXF 250 '14

27

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Mati9812 napisał/a:

Zasilania TT, akurat tylko głowne nakierowane bardziej w stronę wydechowego.

Nie wiem czy dobrze kojarzę, czy Ty jestem autorem tego "portingu"... ?
Zrozumiałem, że wylot bocznych kanałów przepłukiwania został skierowany w stronę wydechu.
To od dzisiaj może nazwiemy te kanały parawydechowymi? Bo przepłukiwać cylindra ze spalin to raczej już nie będą :)
Szkoda tylko, że konstruktorzy tyle się napracowali by mieszanka jak najpóźniej wchodziła w wydech wymywając spaliny z cylindra.

Skwitował bym to tak: Róbta co chceta :)

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

28

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Hustler13 napisał/a:

Hahahah czyżby za duży ból dupy i trzeba było zakładać na szybkości nowe konto, żeby wylać z siebie wszystko? XD

Nie nie ;) zadne nowe konto

Majster128 napisał/a:

Nie wiem czy dobrze kojarzę, czy Ty jestem autorem tego "portingu"... ?

Napisane jest, że porting robił pypu...

Jak złoże i kupie nowy wydech to specjalnie dla was wstawie filmik jak jeździ :)

29

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Majster128 napisał/a:
Mati9812 napisał/a:

Zasilania TT, akurat tylko głowne nakierowane bardziej w stronę wydechowego.

Nie wiem czy dobrze kojarzę, czy Ty jestem autorem tego "portingu"... ?
Zrozumiałem, że wylot bocznych kanałów przepłukiwania został skierowany w stronę wydechu.
To od dzisiaj może nazwiemy te kanały parawydechowymi? Bo przepłukiwać cylindra ze spalin to raczej już nie będą :)
Szkoda tylko, że konstruktorzy tyle się napracowali by mieszanka jak najpóźniej wchodziła w wydech wymywając spaliny z cylindra.

Skwitował bym to tak: Róbta co chceta :)

Popatrz na ZASILANIA... Są wysunięte w strone wydechu co poprawia nakierowanie. Dodatkowe płuki są nakierowane na tył tuleji pod kątem ok 20*...

30

Odp: Senda DRD RACING LE! Project :)

Pachnie mi ten temat forami "sqtery.com" czy "forum.mieloch" nie róbmy tego tutaj panowie.. pianobicie powstaje tylko. zakładając temat na tym forum nie szukam poklasku i postów typu "10/10 zapraszam do mnie" bo to dobre dla gimnazjalistów :D chodzi mi raczej o dokumentacje prac aby potencjalny kupiec widział co się działo z motocyklem wcześniej i jak wyglądał pierwotnie.. inni prezentują również dlatego że chcą pokazać swój wkład w maszyne.

KTM EXC 520 Supermoto
Honda CRF 450r
#51 !