1

Temat: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Panowie problem wygląda nastepująco. Ostatnio wziąłem sie za zabawę regulacją przedniego zawiasu i problem jest taki: na prawej ladze mam od prawej strony 34 klikniecia czyli pełny zakres i opór, a na lewej 24 kliknięcia i czaarny kapsel regulacyjny zaczyna sie wykrecac i jest brak dalszej regulacji żadnego kliknięcia itd. wykreca sie do góry nawet jak go próbuje dociskac. Może wiecie co może byc na rzeczy???
Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

2

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Odpowiedz na twoje pytanie kryje sie w samym deklu. Musisz wykręcić go z gabli i porównać go z tym co działa poprawnie . W twoim zawieszeniu nie ma tam niczego co by kryło jakiekolwiek tajemnice , przypuszczam ze albo masz popsuty oring który powinien stawiać opór lub ktoś wcześniej krecim tam i cos ukręcił. Nie jest to jakaś precyzyjna odpowiedz bo ich może byc kilka , wiec rozbierz dwa dekle i je porównaj . Z góry podważasz plastykowe pokrętło  ( uważaj na kulki i sprężynkę żeby nie zgubić ) a dolny bolec plastykowy wkręcisz w kierunku środka . Tzn jeden element zewnętrzny wychodzi na zewnątrz a drogi wewnętrzny w przeciwnym kierunku

http://i6.photobucket.com/albums/y210/Supertrunk/Suspension%20Post/ForkCapIII.jpg

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

3

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Mam identyczny problem u siebie.
Ten czarny element w który wchodzi pokrętło wykręca mi się do góry i pokrętło wychodzi mi z lagi.
Nie da się go wdusić.
Jedynie jak zacznę go z powrotem wkręcać to się chowa.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Czyli załóżmy tak jak napisał Marek kapsel regulacyjny jest uszkodzony to czy jest możliwość jego wymiany, dostanę go odzielnie? W poniedziałek bede przy moto to pokombinuje, i tak muszę wywalać lagi bo z oleju to chyba juz kisiel sie zrobił, bo jakoś opornie chodzi mi to zawieszenie dlatego zabawa z regulacją i odrazu mały klops.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

5

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

U mnie tak samo, chciałem wyregulować a tu zonk.
Wydaje mi się również że mam kisiel w lagach, co się już zastało z tej regulacji.
A ten czarny element który jest w środku ma już tak wyrobioną górną płaszczyznę, że pod wpływem nacisku z wnętrza lagi przeciska się przez otwór w tym aluminiowym deklu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6 Ostatnio edytowany przez marek72 (2013-11-24 13:53:29)

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

dekiel jak i plastykowe pokrętła sa do kupienia w każdym serwisie ktm oczywiście na zamówieniowe. Ja przypuszczam ze nie ma powodu do paniki i najprawdopodobniej elementy plastykowe , górne pokrętko i dolny bolec sa do wymiany . Cały dekiel kosztuje wg mnie nie więcej niz 50-60 euro w zależności od rocznika ( sa dekle normalne i z napięciem wstępnym sprężyny), np [url]http://www.ktmpartsexpress.com/pages/OemParts#%2fKTM%2f520_EXC_Racing_Chassis_-_2002%2fFork_Legs_WP_USD_43%2f1M02050030%2f02050017[/url]

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

7

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Właśnie patrzę w wykaz części i faktycznie jest wszystko do kupienia, same plastikowe pokrętło to koszt ok 10zł ale podejrzewam ze tak jak pisze Marek będzie trzeba wymienić "całą" górę a to będzie koszt ok 250zł. Dzięki za porady, jak z tym będę walczył to napisze co i jak było na rzeczy. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

8

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Zabrałem się za rozbieranie i już na wstępie mam problem.
Odkręciłem ten aluminiowy dekiel i nie mogę go wyciągnąć.
Coś go w środku trzyma i nie mogę go "oderwać" od lagi.
Jakieś pomysły?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9 Ostatnio edytowany przez kompan do picia (2013-11-24 15:13:20)

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Hacker nie wiem po jakiemu on gada, ale dużo widać na tym filmiku:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=eUYCPZDzg4g[/url]

Rozumiem, że lagi wyciągnąłeś z półek?

10

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

kompan do picia napisał/a:

Rozumiem, że lagi wyciągnąłeś z półek?

Yyyy... no właśnie nie:)
Dzięki za uwagę, faktycznie wystarczyło podnieść koło - czyli wsunąć lagi i wszystko ładnie wyszło.
Regulacja już naprawiona.

Wpierw opiszę jak to wygląda.
Mamy dekiel i czarne pokrętło.
Kręcąc pokrętłem wkręcamy lub wykręcamy plastikową śrubę która jest w deklu.
Tą śrubę można po zdjęciu dekla normalnie wykręcić.
Wyjdzie nam ona dołem.
U mnie okazało się że ta czarna śruba w złej ladze jest o wiele za dużo wykręcona.
Różnica między prawą a lewą wynosiła dobre 5mm stąd tak szybko kończyła się regulacja.
Wziąłem więc wykręciłem oba dekle wcześniej wkręcając oba pokrętła do oporu.
Po zdjęciu dekli zmierzyłem jak głęboko wkręcona jest ta czarna śruba w dobrym deklu.
Wyszło mi 11,00mm
I taką samą głębokość ustawiłem w tym drugim.
Dekle wkręciłem z powrotem w lagi i wszystko ładnie pięknie się obraca.
Pokrętło przy odkręcaniu nie wysuwa się.

Przy okazji wyszorowałem dolna końcówkę tej aluminiowej rurki co wchodzi w środek lagi ponieważ była mocno chropowata od starego zeschniętego oleju.

I uwaga przy wyciąganiu pokrętła!
Są w nim dwie kulki i sprężynka odpowiedzialne za klikanie.
Przy wyciągani pokrętła w pewnym momencie nam one wyskoczą z dekla. Nie pogubić!

http://p1.bikepics.com/2013%5C11%5C24%5Cbikepics-2618503-800.jpg


śruba pracuje w tym mosiężnym gwincie.
http://p1.bikepics.com/2013%5C11%5C24%5Cbikepics-2618502-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C11%5C24%5Cbikepics-2618501-800.jpg

Suwmiarką mierzyłem głębokość tej szerszej części śruby na której opiera się rurka.
http://p1.bikepics.com/2013%5C11%5C24%5Cbikepics-2618500-800.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Mam takie pytanie do Marka.
Na co wpływa coś takiego jak spring preload w przednich lagach?
Widzę, że reguluje się to tymi teflonowymi podkładkami nad sprężyną.
Są ich różne grubości.
U mnie powinna być podkałdka 5mm.
A mam zamontowane 5mm+2,5mm
Czy te podkładki wpływają na SAG statyczny? Czy na coś jeszcze?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

Ja podczas swojej pierwszej zabawy z lagami zrobiłem takiego babola, że część nr 24 HYDR. STOP poszła mi na gwincie za mocno do góry i z kolei korek regulacji/dekiel nie poszedł maksymalnie w dół i również straciłem regulację.

hacker33 napisał/a:

I uwaga przy wyciąganiu pokrętła!
Są w nim dwie kulki i sprężynka odpowiedzialne za klikanie.
Przy wyciągani pokrętła w pewnym momencie nam one wyskoczą z dekla. Nie pogubić!

Żeby nie pogubić kulek i nie dostać pierdolca podczas wkładania krzyżaka z powrotem, można przy wyciąganiu, zanim jeszcze ukażą się kulki założyć trytkę, tak aby kulki schowały się pod nią, potem bez problemu wkładamy krzyżaka razem z kulkami na miejsce. Nie szukamy ich sześć razy po garażu :)

13

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

hacker33 napisał/a:

Mam takie pytanie do Marka.
Na co wpływa coś takiego jak spring preload w przednich lagach?
Widzę, że reguluje się to tymi teflonowymi podkładkami nad sprężyną.
Są ich różne grubości.
U mnie powinna być podkałdka 5mm.
A mam zamontowane 5mm+2,5mm
Czy te podkładki wpływają na SAG statyczny? Czy na coś jeszcze?

Te podkładki regulują napięcie wstępne i nie ma co sie denerwować ze ich jest tam więcej czy mniej lub ze sa w lagach tego samego motocykla rożne grubości. Jest tak ze do dziś WP montuje tak swoje zawieszenia i zdarza sie tak te sprężyny mogą mieć nominalnie czyli nowe różne długości i te podkładki wyrównują te różnice a zarazem decydują o SAG gabli

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

14

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

A powinno się w regulować lub próbować ustawiać SAG w przednim zawieszeniu?
Ponieważ w instrukcji jest napisane, że dla przedniego zawieszenia SAG nie ustawiamy.
Jedynie kierujemy się twardościami sprężyn z tabeli i naszymi odczuciami z jazdy.
Mam w tej chwili free SAG z przodu 45mm. To chyba sporo czy nie?
Motocykl to Husaberg FE 450 E 2004, jazda tylko lekkie enduro.
Tył ma free SAG 35mm tak jak w manualu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: KTM 525 problem z regulacją zawieszenia!

z przodu powinno być miedzy 3 a 4 cm , z biegiem czasu sprężyny osiadają trochę z rożnych powodów wiec można zawsze wyregulować jeśli jest taka potrzeba lub sprawdzić długość sprężyny i ewentualnie wymienić. twardość samej sprężyny ma tu tez znaczenie jak i waga kierowcy

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com