1

Temat: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Cześć,

Jako, że moje moto (TT600E) bierze oleju jak głupie, kopci i jedzie raczej średnio będzie doprowadzane zimą do stanu używalności.
I teraz pytanie, jak uważacie
Bawić się w kupno silnika i przekładkę (koszt z przekładką koło 2kPLN) czy też bawić się w remont?

Na chwilę obecną nie mam pojęcia w jakim stanie jest głowica, ale jak policzyłem wszystko wyszło mi podobnie, czyli 2kPLN.

Mój kolega mechanik zaleca mi wymianę silnika i sprzedaż starego na części (motywując to tym, że jak w cylindrze pojawi się porządna kompresja, dół silnika może szybko wyzionąć ducha)
Poza kopceniem i małą kompresją wszystko jest ok (sprzęgło, skrzynia, gaźniki)

Macie jakieś doświadczenie w tym względzie?

2

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Tak naprawdę nie wiesz co kupisz, teoretycznie kupno nowego serca jest szybszym i tańszym rozwiązaniem.... gorzej jak kupisz taki sam kibel jak masz wtedy poza dużą bazą części zamiennych za które zapłaciłeś 2k musisz zrobić jeszcze remont za kolejne dwa...

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

3

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Będąc na Twoim miejscu zdecydowanie wybrałbym opcję remontu, wymienisz to co bedzie wymagało wymiany i bedziesz, pozniej wiedział co masz, także nawet się nie zastanawiaj i remontuj, co do kosztów, tego nigdy nie przewidzisz po zdjęciu góry, może sie okazać ze i korba będzie do wymiany, nie mniej jednak, jeżeli tak by mialo być to masz na to całą zimę....

4

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Słaba porada tego mechanika. Chyba sam nie wie co mówi.
Skąd w ogóle wzięła się myśl, że inny wyjęty skądś silnik, który ma z 15 lat jest lepszy od aktualnego?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

5

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

też mi się wydaje dziwna opinia mechanika, polecam zakupy tu [url=http://www.kedo.com]www.kedo.com[/url]
mają dobre tuningowe rzeczy, jak remontowałem/tuningowałem TT to prawie wszystko tam kupiłem

6 Ostatnio edytowany przez kik_man (2013-11-10 23:59:29)

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

za 2 kola kupisz 2ga padake i jestes w czarnej dupie, a jak masz troche pojecia i do zrobienia jest tylko gora to za 1000zl spokojnie ogarniesz (bez glowicy) i szybko zagladac musial nie bedziesz.

7

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Jak chcesz na tym jeździć to zrób remont, jak nie to sprzedaj 2 kola taniej, ktoś inny będzie miał problem czy remontować czy ryzykować.

DRZ400SM, KTM 990 ADV

8

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Jak nie ma sieczki w silniku to wydaje mi się że za 2000 spokojnie wszystko powinieneś zrobić.
Tylko pamiętaj żeby bez sensu nie przepłacać i np. nie kupować gotowych zestawu uszczelniaczy i łożysk tylko podskoczyć do hurtowni i już nadrobisz spokojnie z 200zł na całym silniku ;)

Yamaha YZ 250F

9

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Kupno nowego silnika wcale nie jest taką złą opcją. Powiem szczerze,że gdybym wiedział ile nerwów a w szczególności kasy pochłonie remont XR to od razu kupił bym drugi silnik. Z dwóch zawsze łatwiej złożyć jeden, nawet jak kupi się padakę, to można wiele gratów sprzedać. Także Warto się zastanowić.

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

10

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

tak zgadzam się tylko w przypadku twojej 400 to taki trochę egzotyk na naszym rynku i cokolwiek używanego ciężko dostać a jak już coś masz to sprzedać łatwo. do tt już trochę łatwiej będzie

11

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Jak chcesz mieć pewne moto i nie żałować decyzji to zrób remont będziesz wiedział co masz i będziesz spokojny, że jak złożysz to będzie dobrze.
Co do dołu silnika tak jak napisałeś po zrobieniu góry dół bardziej dostaje po kościach ale w przypadku Silników z motocykli nie tak wyczynowych jak WR czy EXC dół jest długowieczny, tym bardziej że jest to pojemność 600 czyli nie jest tak wyżyłowany ten silnik.

Jak zrobisz remont to będziesz spokojny na kolejne kilkadziesiąt tysięcy km.

Kiedy będziesz zdecydowany czy robisz remont czy kupujesz drugi silnik?
Jeszcze a propo kupna silnika to jakaś przyczyna jest że ktoś wyjął silnik z motocykla, więc większe prawdopodobieństwo że wyjdziesz na tym dobrze jest wybór remontu, pamiętaj że sprzęgło i skrzynie masz ok.

12

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Kupno całego silnika na wymianę polecają najczęściej handlarze. Wymieniasz piec i do ludzi, póki nie rupoce.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

13

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Dzięki chłopaki za odzew:) Można na Was liczyć.

Osobiście też byłem za taką opcją (tj. remont), ale potrzebowałem jeszcze aby ktoś poparł moje stanowisko:)
Nie potrafiłbym sprzedać komuś parcha, więc będzie remont:)
Będę wrzucał wszystkie koszty, ciekawostki. Może się komuś kiedyś przyda...

14

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Czekamy na pierwszą relację z remontu :)

Czy ten silnik będzie rozbierany po raz pierwszy od nowości, przez Ciebie? Bo jeśli tak to dobrze, ponieważ unikniesz zaskoczeń przy różnego typu patentach które ludzie przy remontach potrafią robić.

15

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

K@miil napisał/a:

Czekamy na pierwszą relację z remontu :)

Czy ten silnik będzie rozbierany po raz pierwszy od nowości, przez Ciebie? Bo jeśli tak to dobrze, ponieważ unikniesz zaskoczeń przy różnego typu patentach które ludzie przy remontach potrafią robić.

To prawda.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD