1

Temat: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Witam!

Będę kupował w tym tygodniu crossa, mam do wyboru KXF250 lub WR250F, (oba na brudasach) w przyszłości planuje przerobienie go na SM-a, i tutaj moje pytania:

1. Wiem ze yamahę da rade zarejestrować a jak z KXF-em??
2. Ile kosztowałaby taka przeróbka??
3. Który w SM będzie sprawował się lepiej a zarazem żeby mnie koszty nie zjadły,( na torze jeździć nie będę jedynie miasto)?

Pozdrawiam.

2

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Zarejestrujesz ten motocykl który będzie posiadał homologację.
Wiele WR w sprzedaży nie posiada homologacji i rejestracji więc tym się nie kieruj.
Przeróbka może Ciebie kosztować od 1000zł do xxxxxxzł. Zależy co chcesz przerobić i jakiej klasy części kupić.
WR będzie o tyle lepsza że ma chyba więcej biegów. Łatwiej też o części supermoto do Yamahy. Jednak 250 to są najbardziej wyżyłowane 4T jakie możesz kupić więc dobrze zastanów się nad tym zakupem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

WRce 250 do wyżyłowania jak stąd do nieba.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

4

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Na asfalcie to takie 250 szybko się "wypali".

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

I też nie jest to dr 350 lub klx tylko coś pokroju exc

EXC 125 '05

6

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Racja 250 na szosie znudzi się po dwóch dniach jazdy.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Nie no bez kitu ,pewno nikt nie pyrkał 250 po szosie ale od razu się znudzi,
mistrzowi prostki na pewno
Ja takowy sprzęt posiadam i jest to idealny kompromis szosa-teren i nie wypala się szybko
Ogarnięty kierownik podoła trudom walki  (z wielkimi pojemnosćiami) jak i w terenie tak i na szosie
Co do rejestracji i kosztów się nie wypowiem zbyt mało konkretów ot tyle

8

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

DRZety jakoś nikomu się nie nudzą O_o

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

9

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

O wypalenie chodziło mi o zużycie silnika.
Taka 250 do ilu się kręci? 11tys obr? 12tys?
I niby latając taką maszyną po asfalcie czyli cały czas pełna łycha taki silnik wytrzyma kilka lat?
Zrobię na nim 200-300mth albo i więcej?

Wątpię.
No chyba że faktycznie śmigasz  max 60km/h i nigdy nie przekraczasz połowy obrotów a motocyklem jeździsz tylko do kościoła.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Ciemny nie jestem i wiem co miałeś na myśli (wypali) ale kolega szuka moto na miasto a w takowym terenie trudno latać na ful otwartej przepustnicy cały czas nawet poza miastem(prostki zawsze się kończą)
Nawet 450  czy 500  silnik nie wytrzyma kilka lat  co nie zmienia faktu ze w ćwiartce  nastąpi to wcześniej ,ale to nie powód żeby pisać  ze takowy sprzęt się nie nadaje na asfalt
Kupując moto chyba jest to oczywiste że nic na wieki
Czasami przekraczam to 60km/h

11

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

hacker33 napisał/a:

cały czas pełna łycha taki silnik wytrzyma kilka lat? (...)Zrobię na nim 200-300mth albo i więcej?(...)Wątpię.

Muszę przyznać, ze trochę zbiłeś mnie z tropu. Miałem założenia - moto lekkie do zabawy, używane tylko w weekendy, sporadyczne wypady na tor w Radomiu. Nie mam doświadczenia z motocyklami, chcę coś lekkiego a zarazem z pazurem. Coś co mnie nie sponiewiera, więc koń typu 450 4t raczej odpada. Naturalnie brałem pod uwagę poczciwą DRZ-400, ale jest dość ciężka, a przy raczej skromnych przebiegach wyliczyłem, że jednak stać mnie będzie na zakup i utrzymanie wyczyna. Wybrałem więc 250 4t (baza oczywiście zarejestrowana, przeróbki we własnym zakresie).

Na przykładzie Husqvarny TE450 vs TE250 widać, że serwis typu korba, tłok itp. wychodzi tak samo, tymczasem piszesz, że silnik jest bardziej wyżyłowany. To jak to w końcu jest? Po 200-300mth trzeba będzie wymienić wszystkie bebechy łącznie np. z cylindrem? A może moje założenia są złe i istnieje inna opcja dla mnie? Husqvarna SMR450 ma dłuższe interwały serwisowe (korba, tłok itp.), ale czy nie jest to sprzęt zbyt mocny jak dla laika?

EXC 525 in progress

12 Ostatnio edytowany przez manio (2013-10-26 11:38:22)

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Dziku napisał/a:
hacker33 napisał/a:

cały czas pełna łycha taki silnik wytrzyma kilka lat? (...)Zrobię na nim 200-300mth albo i więcej?(...)Wątpię.

Muszę przyznać, ze trochę zbiłeś mnie z tropu. Miałem założenia - moto lekkie do zabawy, używane tylko w weekendy, sporadyczne wypady na tor w Radomiu. Nie mam doświadczenia z motocyklami, chcę coś lekkiego a zarazem z pazurem. Coś co mnie nie sponiewiera, więc koń typu 450 4t raczej odpada. Naturalnie brałem pod uwagę poczciwą DRZ-400, ale jest dość ciężka, a przy raczej skromnych przebiegach wyliczyłem, że jednak stać mnie będzie na zakup i utrzymanie wyczyna. Wybrałem więc 250 4t (baza oczywiście zarejestrowana, przeróbki we własnym zakresie).

Na przykładzie Husqvarny TE450 vs TE250 widać, że serwis typu korba, tłok itp. wychodzi tak samo, tymczasem piszesz, że silnik jest bardziej wyżyłowany. To jak to w końcu jest? Po 200-300mth trzeba będzie wymienić wszystkie bebechy łącznie np. z cylindrem? A może moje założenia są złe i istnieje inna opcja dla mnie? Husqvarna SMR450 ma dłuższe interwały serwisowe (korba, tłok itp.), ale czy nie jest to sprzęt zbyt mocny jak dla laika?

Taka 250 4T wyczyn po 300mth to ma juz drugi albo trzeci zestaw korba, tłok, cylinder... Jeśli szukasz moto rownież na miasto to 450 4T bedzie dobrym wyborem. Ćwiartka to super opcja w teren itd. ale miasto i okazjonalnie tor to bedzie zdecydowanie za mało i zdecydowanie większe koszty ekspoloatacji ze względu na szybsze zużywanie sie. Nie ma co przeginać ani w jedną, ani w drugą stronę. 4504T bedzie dobrym wyborem.

Miej wyjeb@ne, a bedzie Ci dane...
MANEY#101 RMPST
Bez Ciśnienia rally team

13

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Ciekawy temat, sam mam teraz podobny dylemat.
Przejechalem sie na wr450f i o ile na asfalcie jakos to ogarne, to teren nie ma opcji, dla mnie o wiele za mocna..
Myslale o wr250f jako super kompromisie, lekka i mocna, 43konie i kreci sie 13tysiecy co moze byc problemem jesli chodzi o trwalosc.
Ostatnio wymyslilem ze moze honda 450x, teoretycznie ma 46 koni przy 7500, wiec niewysilona i moze w terenie mnie nie przerazi jak wr450f.. Ma ktos taka zebym mogl sie przejechac sprawdzic? :)

wzium?

14

Odp: Przeróbka KXF250/WR250F z crossa na SUMO.

Autor tematu pisze wyraźnie "na torze jeździć nie będę jedynie miasto".
Także nasze porady są jak najbardziej słuszne.

WR 450 od CRF 450 X wiele się nie różnią. Obydwie są ciężkie, ale ich żywotność często zaskakuje. Dla przykładu ostatnio remontowałem WR 450, gdzie jej właściciel przejeździł po potokach i lasach 5 sezonów. Poprzedni właściciel też coś od siebie dodał, a mimo to stan tłoka i zaworów oceniłem na bdb i wymieniłem tylko pierścienie.
Korbowód poszedł również do wymiany, bo ktoś zamontował złą stroną uszczelniacz przy doprowadzeniu kanału olejowego do wału.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL