1

Temat: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Jak w temacie, czy wystarczy zalać gęstszy olej?

dt 125 SM -> sv 650 -> FE 450 (2017)

2

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Olej lub wymiana sprężyn

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

3

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Z dwojga tańsza jest wymiana oleju, ale nie da ona tyle co wymiany sprężyn.

4

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

A wie ktoś gdzie można dorwać uszczelniacze przeciwpyłowe(zamienniki), bo jak na razie to znalazłem ale tylko oryginały, 50 zł za sztukę...

dt 125 SM -> sv 650 -> FE 450 (2017)

5

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

adriano435 napisał/a:

A wie ktoś gdzie można dorwać uszczelniacze przeciwpyłowe(zamienniki), bo jak na razie to znalazłem ale tylko oryginały, 50 zł za sztukę...

Ja zamówiłem dzisiaj komplet 4 uszczelniaczy z allbals'a za 115 do mo mojej wr-ki, podobno się sprawdzają :)
oczywiście allegro

romet pony -> senda -> rm125 -> dr-z e400 -> wr400 -> crf450 -> fzs600 & sm690

6

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Jako, że sam zamieniam robić lagi to mam 2 pytanka:

-Jak głęboko ma wcisnąć uszczelniacze oleju?

-I jak wyjąć lagę z golenia?

dt 125 SM -> sv 650 -> FE 450 (2017)

7

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

adriano435 napisał/a:

Jako, że sam zamieniam robić lagi to mam 2 pytanka:

-Jak głęboko ma wcisnąć uszczelniacze oleju?

-I jak wyjąć lagę z golenia?

Jak masz takie pytania to lepiej oddaj do specjalisty lub kolegi ktory sie na tym zna

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

8

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Ze by uzyskać twardsze zawieszenie trzeba na pewno wymienić sprezyny na odpowiednio twarde , sama wymiana oleju na gęstszy nie da za wiele po za tym gęstszy olej ma wpływ na twardość jak i odbicie czyli zawieszenie będzie odpowiednio wolniej wracało. Z uwagi ze jesteśmy na forum supermoto myślę ze szukasz zawieszenia które by odpowiadało tej dziedzinie sportu wiec twardsze sprezyny i gęstszy olej by na pewno trochę pomogło ale z mego doświadczenia daleko będzie temu zawieszeniu do ideału .Nie zapomnijmy ze zawieszenie składa sie tez z zaworów olejowych prze które przepływa olej uginając pakiet blaszek co ma powodować szybszy lub wolniejszy przepływ oleju, i je należny tez odpowiedni dopasować do tego typu sportu.  Co do kupowania simeringow all balls to moje zdanie jest takie ze to najgorszy produkt jaki istnieje na rynku . Ten kto tanio kupuje płaci najczęściej dwa razy albo i więcej

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

9

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Uszczelniacz przeciwpyłowy to w sklepie z łożyskami, uszczelniaczami. Cena pewnie około 3zł/szt. Więc moim zdaniem nie ma co patrzeć na jakieś firmy, które robią tylko uszczelniacze do moto, bo za to się tak cenią.

10 Ostatnio edytowany przez adriano435 (2013-08-22 17:57:07)

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Czy lagi w yamaha dt 125 z 2004 i 2005 roku są takie same? , bo mam 2005 a osłonki przeciwpyłowe kosztują 2004-46 zł za sztukę, a 2005-96 zł za sztukę i nie potrafią mi powiedzieć czy będą takie same.

Czy te by się nadały?
[url]http://www.motorcycleproducts.co.uk/fork-dust-seals-yamaha-dt125-2005-06-p-158268.html[/url]

dt 125 SM -> sv 650 -> FE 450 (2017)

11

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Witam,
Panowie mam kilka pytań dotyczących zawieszenia.

Moja crossówka coraz bardziej zaczyna przypominać supermoto :) Po założeniu kół SM postanowiłem wybrać się dzisiaj na przejażdżkę, efekty po mocniejszym hamowaniu załączam w postaci zdjęć poniżej.
Jakbym nie skręcił zawieszenia to i tak zanurkuję ono na tyle głęboko, że obciera. W chwili obecnej jako rozwiązanie problemu widzę zdemontowanie białych osłonek oraz przeciągnięcie koła na szprychach minimalnie w drugą stronę wtedy z każdej strony będzie po 2mm luzu.
Pytanie do was czy macie jakieś inne pomysł ?
Zastanawiam się także czy dobrze poprowadziłem przewód hamulcowy (teraz jest tak jak oryginał - do zacisku schodzi pomiędzy lagą, a szprychami). Jest jakaś reguła ? boję się trochę tego, że wkręci mi się w szprychy :P choć ma naprawdę sporo miejsca.

Myślę o modyfikacji przedniego zawieszania na następny sezon. Na co powinienem zwrócić uwagę ?
Rozumiem, że do wymiany pójdą sprężyny, zawory olejowe oraz olej. W serwisie Panowanie zaproponowali mi twardsze sprężyny firmy KYB oraz w pełni regulowane zawory olejowe. Co o tym sądzicie ?



PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

#66

12

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

adriano435 napisał/a:

Jako, że sam zamieniam robić lagi to mam 2 pytanka:

-Jak głęboko ma wcisnąć uszczelniacze oleju?

-I jak wyjąć lagę z golenia?


Odkręcasz na górze śrubę, wyciągasz podkładki i sprężyny, wylewasz olej. Potem musisz zablokować taką gwiazdę w środku lagi (ja zablokowałem przedłużonym kluczem do świec) i odkręcasz ampluaka pod goleniem. Potem wyszarpujesz lagę z golenia.
Dalej odsyłam do tematu: [url]http://yamahadt.net/topic17.html[/url]
Z tego co się orientuje w dtx lagi już są pod sm i są troszeczkę inne od enduro.

13

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

bomber napisał/a:

Witam,
Panowie mam kilka pytań dotyczących zawieszenia.

Moja crossówka coraz bardziej zaczyna przypominać supermoto :) Po założeniu kół SM postanowiłem wybrać się dzisiaj na przejażdżkę, efekty po mocniejszym hamowaniu załączam w postaci zdjęć poniżej.
Jakbym nie skręcił zawieszenia to i tak zanurkuję ono na tyle głęboko, że obciera. W chwili obecnej jako rozwiązanie problemu widzę zdemontowanie białych osłonek oraz przeciągnięcie koła na szprychach minimalnie w drugą stronę wtedy z każdej strony będzie po 2mm luzu.
Pytanie do was czy macie jakieś inne pomysł ?
Zastanawiam się także czy dobrze poprowadziłem przewód hamulcowy (teraz jest tak jak oryginał - do zacisku schodzi pomiędzy lagą, a szprychami). Jest jakaś reguła ? boję się trochę tego, że wkręci mi się w szprychy :P choć ma naprawdę sporo miejsca.

Myślę o modyfikacji przedniego zawieszania na następny sezon. Na co powinienem zwrócić uwagę ?
Rozumiem, że do wymiany pójdą sprężyny, zawory olejowe oraz olej. W serwisie Panowanie zaproponowali mi twardsze sprężyny firmy KYB oraz w pełni regulowane zawory olejowe. Co o tym sądzicie ?



PunBB bbcode test

PunBB bbcode test

Węższa opona ? zamiast np 120 dać 110 ;) wtedy masz 5 luzu a nie 2. :)

-Indywidualne okleiny z własnym wzorem cały motocykl. Zainteresowanych zapraszam na PW.
-Spawanie wydechów, aluminium, metali kolorowych, usuwanie wgniot z dyfuzorów, piaskowanie i toczenie dorabianie zamienników itp. Zainteresowanych zapraszam na PW.
No price counts, counts a common passion and your joy ; ))

14

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

Jvezii napisał/a:

Węższa opona ? zamiast np 120 dać 110 ;) wtedy masz 5 luzu a nie 2. :)

Zdecydowanie polecam węższą oponę :)
Ja tak miałem u siebie - najprostsze rozwiązanie

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

15

Odp: Jak zrobić twardsze amortyzatory z przodu?

zdjąć biały plastik i przeciągnąć szprychy, można też dziabnąć milimetr z rantu opony :)