1

Temat: Olej 2t i problem

Jakiego oleju używać? Castrol 2T RACING czy Motula 710? A może coś innego?
I mam problem bo poprzedni właściciel twierdził, że lał Castrola, a że w dozowniku trochę zostało to czy mogę go wymieszać z innym czy muszę ten stary spuszczać?

dt 125 SM -> sv 650 -> FE 450 (2017)

2

Odp: Olej 2t i problem

Mam dt 50 z silnikiem od tdr 125 belgrada i używam oleju Castrol 2T RANCING . pali nie psuje sie :)

3

Odp: Olej 2t i problem

Dla mnie castrol to rzadkie gówno. Nie wiem jak ludzie mogą to lać do full crosów...
Ja jeżdżę na Motulu 710 do husky - na drogę w zupełności wystarczy (łatwo się miesza z wahą) a do ktm leje rock oil'a racing synthesis  2. Co do oleju to najlepiej jakbyś go zlał, bo nie każdy olej nadaje się do mieszania. Np mój rockoil.

KXF 250 '14

4 Ostatnio edytowany przez Piekny (2013-09-24 08:52:23)

Odp: Olej 2t i problem

Ipone robi porządne oleje semisyntetic 2t,  nie kopci przesadnie, przy odpowiedniej mieszance spala się całkowicie i nie zostawia tłustego nagaru w dyfuzorze.
Castrola power1 2t tez testowałem, również w najlepszym porządku, nie kombinował bym z tanimi olejami, wiecej po nic syfu niż pożytku.

Yamaha TT600R 2001 - sold
KTM 625 SM 2004

5

Odp: Olej 2t i problem

osobiście używam truskawkowy IPONE SAMOURAI RACING smiało polecam

Two Worlds, One Bike

6 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2013-10-06 14:45:58)

Odp: Olej 2t i problem

Piekny napisał/a:

Ipone robi porządne oleje semisyntetic 2t, przy odpowiedniej mieszance spala się całkowicie i nie zostawia tłustego nagaru w dyfuzorze.

Kolego porządny olej sie nie ma prawa spalić, bo jesli sie spala to co wtedy smaruje Ci silnik??? spaliny??? poczytaj troche o olejach do 2T to zrozumiesz ich zasade działania, a jesli masz nagar lub jakieś pozostałości oleju w dyfuzorze to albo gaznik do regulacji, albo jak sądze nie dogrzany silnik, czyli jeżdzisz 2T jak 4T, wniosek, trzymaj gaz a zobaczysz ze nic Ci sie nie bedzie ulewało z wydechu ;)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

7

Odp: Olej 2t i problem

MartinezKtm525 napisał/a:
Piekny napisał/a:

Ipone robi porządne oleje semisyntetic 2t, przy odpowiedniej mieszance spala się całkowicie i nie zostawia tłustego nagaru w dyfuzorze.

Kolego porządny olej sie nie ma prawa spalić, bo jesli sie spala to co wtedy smaruje Ci silnik??? spaliny??? poczytaj troche o olejach do 2T to zrozumiesz ich zasade działania, a jesli masz nagar lub jakieś pozostałości oleju w dyfuzorze to albo gaznik do regulacji, albo jak sądze nie dogrzany silnik, czyli jeżdzisz 2T jak 4T, wniosek, trzymaj gaz a zobaczysz ze nic Ci sie nie bedzie ulewało z wydechu ;)

Teoretyczna wiedza to jedno, praktyka to drugie.

Kolega wyżej mówi o czymś o czym nikt nie mówi, bo to jest doświadczenie i tego nigdzie nie znajdziesz!

Jeśli zalejesz ten super porządny olej który ponoć sie nie pali to gdzieś sie on musi podziać. Nie wyparuje. Wiec wylatuje z cylindra razem ze spalinami, potem oblepia od środka dyfuzor, leci dalej do tłumika, zasyfia tłumik, a na końcu widać wyciek oleju z wydechu. :)

Dobry olej powinien sie spalać razem z paliwem, bo potem są problemy z niedrożnym wydechem, 10kg dyfuzorem, masą sadzy i nagaru w cylindrze, czarnej świecy i tym podobnym. :)

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

8

Odp: Olej 2t i problem

Dlatego jak ktoś lubi jeździć wolno-enduro to leje Motula 710
Jak ktoś zapierdala-cross to Motula 810
Jak ktoś super zapierdalać - supermoto po torze to Motula 810 road racing

Te oleje różnią się miedzy sobą właśnie temp. spalania. Motul 810 ma najwyższą temp. spalania ze wszystkich olejów do jakich znalazłem karty producenta.

Często się słyszy, że duże 2T nie lubią 810 bo nie spala, zalepia, dymi.
Dzieje się tak dlatego, że dużymi 2T się pyrka i tam taki olej nie jest potrzebny.

Ja przetestowałem Ipona i motula 810.
ipone się lepiej spala niż 810 jak się wolno jeździ. Ipona można lać troszkę więcej ale poniżej 1:40 nie polecam schodzić.
Na Motulu mój silnik pracuje delikatnie ciszej.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Olej 2t i problem

MartinezKtm525 napisał/a:

Kolego porządny olej sie nie ma prawa spalić, bo jesli sie spala to co wtedy smaruje Ci silnik???

silnik jest smarowany od spodu w czasie zasysania mieszanki. im mniej oleju w spalinach tym lepiej
parafrazując twoją poradę "Poczytaj trochę o silnikach 2t ..."

no chyba że miałeś na myśli olej do frytek ;)

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

10

Odp: Olej 2t i problem

MartinezKtm525 napisał/a:
Piekny napisał/a:

Ipone robi porządne oleje semisyntetic 2t, przy odpowiedniej mieszance spala się całkowicie i nie zostawia tłustego nagaru w dyfuzorze.

Kolego porządny olej sie nie ma prawa spalić, bo jesli sie spala to co wtedy smaruje Ci silnik??? spaliny??? poczytaj troche o olejach do 2T to zrozumiesz ich zasade działania, a jesli masz nagar lub jakieś pozostałości oleju w dyfuzorze to albo gaznik do regulacji, albo jak sądze nie dogrzany silnik, czyli jeżdzisz 2T jak 4T, wniosek, trzymaj gaz a zobaczysz ze nic Ci sie nie bedzie ulewało z wydechu ;)

Nie wiem na czym jeździłeś ale współczuje czyszczenia świecy i wożenia kompletu ze sobą oraz zabawy z czyszczeniem kretem dyfuzora. Widziałem silnik rozbierany z powodu łożyska walu po stosowaniu ipone/castrol i był bez zarzutu, tak jak widziałem 2t z którego dyfuzora można było wylewać smołę, po jakimś randomowym oleju.
Dobry wpierw smaruje silnik od dołu a potem po dostaniu się na góre ma się w całości przepalić inaczej to hipol :)

Yamaha TT600R 2001 - sold
KTM 625 SM 2004

11

Odp: Olej 2t i problem

Widze że sie znacie i nie mam co sie wypowiadać na tematy 2T buuaaahhhaaahaaa

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)