1 Ostatnio edytowany przez Galaarin (2013-09-29 21:45:52)

Temat: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Witam. W sierpniu tego roku kupiłem, a właściwie się zamieniłem Hondą Crm 250 na Husqvarne Sm 570 rr, z 2004r. od naszego forumowego kolegi SnowMoto. Nie chce mu robić jakiejś antyreklamy, gościu jest jak najbardziej wporząsiu. Motocykle nam pasowały więc git. Przebieg Husqi według licznika to 7350, ale raczej jest trochę większy, ponieważ licznik nie jest podłączony. SnowMoto wsadził do niej Keihina Fcr 41 ( możliwe, że sprzedam ).  Moto typowe z toru, czyli pozdzierane, połamane plastiki, odklejająca się okleina, schodzący lakier z kół ( ktoś polakierował na czarno obręcze, ale zapomniał ich przygotować pod lakier ). Moto odpala, a raczej odpalało wtedy kiedy miało na to ochotę, czemu towarzyszyły strzały w gaźnik, odbijanie kopniaka ( co bardzo odczuła moja lewa noga), a jak już odpaliło to nie wkręcało się na obroty, ogólnie masakra, olej ciekł z każdego możliwego miejsca. Wczoraj postanowiłem, uruchomić husqe i ją wyregulować. Zacząłem od regulacji zaworów, ssące miały luz 0.40mm ;oooo, zamiast 0.10mm według service manuala, wydechowe były 0.15 czyli tak jak trzeba. Następną czynnością było czyszczenie gaźnika. Niestety to nic nie dało. Tydzień temu zamówiłem uszczelki na cały silnik firmy Athena, w celu usunięcia wszystkich wycieków, więc wczoraj po zrezygnowaniu z jej odpalenia, wyciągnąłem silnik z ramy i trafił na stół. W tym temacie postaram się opisywać przebieg remontu motocykla, na razie silnik, później pomyślimy o optyce itp. Na razie moto ma odpalać, jeździć, zapier**lać!

Kilka zdjęć Husqi tuż przed jej kupnem. Zdjęcia robił jeszcze jej poprzedni właściciel SnowMoto.

http://imageshack.com/scaled/large/594/b9be.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/6/brvb.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/850/b49g.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/24/usje.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/12/d1xs.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/854/nkkl.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/18/bikt.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/12/d1xs.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/716/c43c.jpg

W czasie rozbierania, okazało się, że tłok jest nowy !!!  Ale niestety zarówno na tłoku jak i na cylindrze są bardzo drobne rysy i występują tylko w dwóch miejscach. Jak myślicie trzeba będzie wsadzić nowy tłok? Czy np. wystarczy zrobić honowanie cylindra i latać na tym tłoku, czym mogą być spowodowane takie rysy? Mam wrażenie, że ktoś zmienił tłok, ale o korbie zapomniał, ponieważ ma wyczuwalne duże luzy na boki. Korba będzie nowa. Kilka fotek tłoka ( nie był czyszczony do zdjęć, tylko wytarłem go z oleju ) i cylindra. Sorry za jakość.

http://imageshack.com/scaled/large/22/7fqi.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/703/xci2.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/853/r7v0.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/51/cs7f.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/708/socf.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/585/2nuh.jpg

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

2

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

no temat super ...moto widziałem kiedyś na alle ... i jakoś mnie nie zainteresował a tez szukałem czegoś do siebie .. co do remontu to widzę ze wieje trochę amatorstwem ...weź serwisuwke i sprawdź dokładnie jakie maja być wymiary, luzy poszczególnych zespołów.... jeśli chodzi o tłok i cylinder to musisz pomierzyć bo inaczej nikt ci nie powie czy da rade latać tak cy trzeba nowe wsadzić... według nie to serwisuwka i krok po kroku iść dalej ...coś czuje ze korba i łożyska do wymiany już masz ;)

DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V->TE510->WR250F->R1150R

3 Ostatnio edytowany przez Galaarin (2013-09-29 22:50:42)

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Łożyska na wał już mam. Skf 6306-2RS1/C3, krycia oczywiście zdejmę. Na chwile obecną w żadnej hurtowni nie da się dostać niekrytych łożysk, albo źle szukałem. Do tego kilka dni temu przyszedł nowy filtr powietrza TwinAir, co by Husqa świerzym powietrzem oddychała.

Łożyska:

http://imageshack.com/scaled/large/27/r1yp.jpg
http://imageshack.com/scaled/large/59/0t2n.jpg

Filterek:

http://imageshack.com/scaled/large/850/qwlo.jpg

Co do remontu to nie ma lipy, bo byłem na to przygotowany. Przed chwilą sprawdziłem selekcje tłoka.
Wymiar 97,94 czyli selekcja A więc jest dobrze ;)
Sam tego nie bd mierzył, ponieważ nie mam do tego narzędzi czyt. średnicówki.
Zna ktoś jakiś dobry zakład który zajmuje się regeneracją cylindrów motocyklowych, który mógłby mi pomierzyć cylek, tłok itp.?

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

4 Ostatnio edytowany przez 751 (2013-10-02 08:36:24)

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Korba może mieć luzy ( w granicach rozsądku ) na boki nawet z tego co pamiętam musi serwisówka prawdę Ci powie . Sprawdzasz luz "pionowy". Ma nie być w cale.

Co do zdjęcia tłoka to jest do wymiany bo starty jest teflon z boku ( powinno być w kolorze szarym a nie srebrnym ) widać że obcierał o cylinder.

Chyba że teflonu na tym tłoku nie było. Ja na starym miałem i na nowym też.

Raczej kapitalka. Generalnie leć z tym wszystkim pomierzyć bo na oko to .....

Pamiętaj aby poprosić aby Ci wał poskładali na tą samą szerokość co była bo jak będziesz miał inną to do zamówienia ori podkładka regulująca pomiędzy wał a karter. Pieniądze żadne tylko czekać trzeba a pomierzyć można dopiero po odebraniu z warsztatu.

Najlepiej wydrukuj pare stron serwisówki i daj panu do łapki.

Pozdro

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

5

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Tłok będzie na 100% nowy. Masz rację z tym teflonem, zwyczajnie się starł, widać jeszcze resztki. Korbowód nie ma luzów góra, dół, ale ma na boki ( powinna mieć trochę luzu na boki ), ale nie tak dużo jak u mnie. Oczywiście wszystko wysyłam do pomierzenia. Jeśli będzie taka potrzeba to korba też będzie nowa, teraz jest oryginał husqvarny. Najbardziej zastanawia mnie to co mogło być powodem takich przetarć na tłoku i cylindrze. Źle poskładany silnik, błąd w sztuce mechanika? Ogólnie jak rozbierałem silnik to widziałem takie patenty jakich świat nie widział, przeważał sylikon, klej itp. Przypominam, że tłok jest praktycznie nowy i po wyjęciu wyglądał tak jak na zdjęciach.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

6 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2013-10-03 16:38:35)

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Szczerze powiedziawszy przyczyn tego stanu tłoka może być kilka, ale ze względu na błyszczący charakter rys tłoka mogło to być za ciasne pasowanie. Tak nawiasem nie zawsze rozmiar nabity na denku zgadza się z rzeczywistością. ZAWSZE trzeba zmierzyć tłok przed montażem.
Ewentualnie ktoś tylko wyczyścił tłok i dlatego wygląda na nowy a przetarcia są z powodu nadmiernego luzu. -> Pomiary

Galaarin napisał/a:

Pamiętaj aby poprosić aby Ci wał poskładali na tą samą szerokość co była

Po to są podkładki by je wymieniać/dobierać. Co jeśli wał jest źle zmontowany (za ciasno lub za luźno), a właściciel życzy sobie zrobić na ten sam rozmiar?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Dzisiaj postanowiłem, że zostawiam sobie Fcr'a. Nie spodziewałem się, że jest w tak dobrym stanie. Do czyszczenia gaźnika używałem spreju do czyszczenia komór silników samochodowych Liqui Moly MOTORRAUM - REINIGER.

Puzzle:

http://imageshack.com/scaled/large/824/mf3f.jpg

Już w całości:

http://imageshack.com/scaled/large/199/mw5g.jpg

Jutro postaram się polatać po mieście za niebieskimi przewodami przelewowymi, a jak nie znajdę to będzie igielit ;/

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

8

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Galaarin napisał/a:

Jutro postaram się polatać po mieście za niebieskimi przewodami przelewowymi, a jak nie znajdę to będzie igielit ;/

Lipa z tym. Są tylko fioletowo przeźroczyste do dostania (najbardziej zbliżony kolorystycznie). Ja mam coś takiego :

[url]http://forum.supermoto.pl/post139620.html#p139620[/url]

Są to samochodowe silikonowe węże do podciśnienia. Benzyna rozpuszcza silikon ale... latam z tym cały sezon, benzyna się leje strumieniami przez przelew przy stopalach i nie zauważyłem aby tego węża zaczęło w jakikolwiek sposób ubywać :) Być może po kilku sezonach się to posypie ale... aż takie drogie to to nie było :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

9

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Daniken dało Ci coś zdrutowanie pompki przyśpieszającej? Rzeczywiście muł znikł?

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

10

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Po zdrutowaniu muł jest ledwo odczuwalny. Tani i szybki mod a daje naprawdę dużo :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

11

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Jak szukasz sylikonów to przewody do swojego FCR'a kupiłem na tej aukcji, dowiadywałem się o grubość ścianki i jest taka sama jak w seryjnych rurkach.
[url]http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-sfs-dolot-nie-samco-3mm-niebi-i3492579643.html[/url]

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

12

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

dzięki toivias, możliwe, że zamówię te przewody ;)

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

13

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Mod polecam - tez robilem. Mozesz uzyc malego o-ring'u zamiast drucika.

Będzie 690 niebawem

14 Ostatnio edytowany przez Galaarin (2013-10-28 20:11:02)

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

Siema ! Dzisiaj do mnie przyszły uszczelki Athena na cały silnik! Powoli kompletuję części, na dniach planuje wysłać wał do sprawdzenia ( raczej będzie nowa korba ) i cylinder do pomierzenia, gadałem z Majster128 i chyba wystarczy honowanie + nowy tłok ;) Przynajmniej mam taką nadzieję.

Fota uszczelek za które zapłaciłem 500ziko... Ale nie żałuję ;D

http://imageshack.com/scaled/large/196/0rrk.jpg

Ps. uszczelka pod głowicę ( prawa ) jest na sprzedaż. Pasuje do Husqvarny Te 400. Lewa zostaje u mnie, pasuje do Te, Smr 570 - 630 !!!

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

15

Odp: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]

niepotrzebujesz boczxkow?? mam lewy i prawy na sprzedaz tylko ze biale oddam za 5 dyszek