Temat: Husqvarna Smr 570 [ by Galaarin ]
Witam. W sierpniu tego roku kupiłem, a właściwie się zamieniłem Hondą Crm 250 na Husqvarne Sm 570 rr, z 2004r. od naszego forumowego kolegi SnowMoto. Nie chce mu robić jakiejś antyreklamy, gościu jest jak najbardziej wporząsiu. Motocykle nam pasowały więc git. Przebieg Husqi według licznika to 7350, ale raczej jest trochę większy, ponieważ licznik nie jest podłączony. SnowMoto wsadził do niej Keihina Fcr 41 ( możliwe, że sprzedam ). Moto typowe z toru, czyli pozdzierane, połamane plastiki, odklejająca się okleina, schodzący lakier z kół ( ktoś polakierował na czarno obręcze, ale zapomniał ich przygotować pod lakier ). Moto odpala, a raczej odpalało wtedy kiedy miało na to ochotę, czemu towarzyszyły strzały w gaźnik, odbijanie kopniaka ( co bardzo odczuła moja lewa noga), a jak już odpaliło to nie wkręcało się na obroty, ogólnie masakra, olej ciekł z każdego możliwego miejsca. Wczoraj postanowiłem, uruchomić husqe i ją wyregulować. Zacząłem od regulacji zaworów, ssące miały luz 0.40mm ;oooo, zamiast 0.10mm według service manuala, wydechowe były 0.15 czyli tak jak trzeba. Następną czynnością było czyszczenie gaźnika. Niestety to nic nie dało. Tydzień temu zamówiłem uszczelki na cały silnik firmy Athena, w celu usunięcia wszystkich wycieków, więc wczoraj po zrezygnowaniu z jej odpalenia, wyciągnąłem silnik z ramy i trafił na stół. W tym temacie postaram się opisywać przebieg remontu motocykla, na razie silnik, później pomyślimy o optyce itp. Na razie moto ma odpalać, jeździć, zapier**lać!
Kilka zdjęć Husqi tuż przed jej kupnem. Zdjęcia robił jeszcze jej poprzedni właściciel SnowMoto.
W czasie rozbierania, okazało się, że tłok jest nowy !!! Ale niestety zarówno na tłoku jak i na cylindrze są bardzo drobne rysy i występują tylko w dwóch miejscach. Jak myślicie trzeba będzie wsadzić nowy tłok? Czy np. wystarczy zrobić honowanie cylindra i latać na tym tłoku, czym mogą być spowodowane takie rysy? Mam wrażenie, że ktoś zmienił tłok, ale o korbie zapomniał, ponieważ ma wyczuwalne duże luzy na boki. Korba będzie nowa. Kilka fotek tłoka ( nie był czyszczony do zdjęć, tylko wytarłem go z oleju ) i cylindra. Sorry za jakość.