1

Temat: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Witam,

przymierzam się do różnych moto z klasy enduro, żeby przerobić na SM. Zastanawiałem się poważnie nad dr350, nawet po jedną już się chciałem wybierać, ale problemem i rzeczą, która bardzo mnie odstrasza są panewki w łożyskowaniu wałka rozrządu. Zwłaszcza w pełnoletnim motocyklu, który przeżył już kilku właścicieli. Chciałem 350tkę, bo trochę lżejsza jest od większych pojemności. No ale chciałbym również wysłuchać waszych opinii odnośnie ttr/xt 600 oraz lc4. Od razu uprzedzam propozycję xr400. Super moto, ale drogie i wyboru praktycznie nie ma.
Z ttr słyszałem, że silnik lubi się sypnąć, ale nie znalazłem konkretów na ten temat, więc mam nadzieję że to rtlko teoria wysnuta z palca. Z tego co wiem to ttr w porównaniu do xt ma większy gaźnik i coś tam jeszcze bardziej pod HE. Widziałem kilka na Sm przerobionych. Czy może ktoś z forumowiczów używa?
A co do lc4 to pewnie za kwotę do 5k zł trafi się 620, bez wałka wyważającego, na 640 raczej nie liczę. Czy bardzo uciążliwa jest jazda tym katem bez wałka? Koło krakowa nawet teraz jest 620 na kołach SM za przystepną kwotę, tylko sam nie wiem co sądzić o tym moto. Wiem, że w stosunku do reszty wymienionych tutaj, Kat jest Katem, więcej obsługi wymagac będzie ale mocniejszy jest. Jeżeli ktoś używa, zwłaszcza 620 również proszę o opinie.
A może propozycje jakiegoś innego moto? Coś ze stajni Kawasaki? Szczerze u nich się jeszcze nie zdażyłem rozeznać, ale zaraz będę jeszcze szukał informacji. A wszelkie sugestie i informacje bardzo mile widziane.

Dzięki z góry za pomoc.
Szerokości

2

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Co do kata - miałem okazję przejechać się 620 sxc bez wałka, telepie na asfalcie konkret, sporo mocniej niż 640 ale jak nie będziesz robił dalekich tras to spoko. Problem masz inny - za 5 kilo to kupisz, ale padlinę a nie lc4 i wpakujesz spokojnie drugie tyle a nawet więcej. Ogólnie będzie ciężko coś sensownego znaleźć, ale zadziobany kat to istny koszmar. Z tego co podałeś chyba przychyliłbym się do ttr, powodzenia w zakupie :)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

3

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Temu kto Ci mówił, że w TTR sypią się silniki powiedz, że jest głupi jak jego ojca dzieci...

Zresztą TTR będzie ciężko dostać w założonym budżecie.

W tej kasie to tylko XT/TT/XR 600.

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

4

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Za piątaka to faktycznie bez problemu dostaniesz dr350 i xr400

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Używam TTRki cały ten sezon na brudasach, może przyszły sezon pozwoli finansowo dźwignąć zakup drugiego kompletu kół i reszty przebudowy na S/M.

Co do pancerności to faktycznie stosunkowo trwały motocykl, silnik 5CH to konstrukcja którą Yamaha produkowała latami więc większość części eksploatacyjnych jak filtry czy komplety do sprzęgła i inne są w śmiesznych pieniądzach, większe graty do pieca jak tłoki zawory etc również są w bardzo uczciwych cenach, tu nie ma się czego obawiać.

Pilnować się trzeba jedynie rzeczy które ma jedynie TTRka: filtr powietrza, nie dostępny na allegro (po za pseudo pasującymi zamiennikami na których nie wyregulujesz gaźnika) filtr powietrza tylko ASO, sprawdzić skrzynie biegów bo tryby mają nieco inne przełożenia niż seryjny XT i są nieco mniej dostępne, zerknąć na stan tylnego zawieszenia (pocenie).

Szukać wersji z roczników 1998-2001 z kopką i zawieszeniem Ohlinsa (30cm skoku p+t) i wagą około 145kg, nowsze roczniki to dużo gorsze zawieszenie, e-starter, i waga o 15kg większa (zaczep usera: Ojek, miał obie sztuki)

Sam w tym sezonie natrzaskałem juz jakieś 8k kilometrów, sporo w terenie w tym wyjazd do Rumunii ~2600km, moto sprawuje się bardzo dobrze, jedyna większa awaria to pęknięta czapka zaworowa która strzeliła przy mocowaniu do ramy z powodu sporego naprężenia, silnik w ramie siedział minimalnie nierówno (dzięęęęki panie poprzedni właścicielu Włochu) czego nie zauważyłem przy montażu czapy.

Jeśli się coś dupczy to drobnostki jak linki i inne tego typu rzeczy, wymieniam tylko eksploatację i ciągle jeżdżę.
TTRka zostanie ze mną na pewno jeszcze na dwa, trzy sezony, do wad się przyzwyczaiłem a takiej taniej eksploatacji ciężko gdzie indziej szukać.

Z plusów trzeba wymienić bardzo dobre i w pełni regulowane zawieszenie Ohlinsa, tanie części do silnika, spore interwały serwisowe.
Z minusów: kopka, w terenie często boli brak rozrusznika, wysokość siedziska co w połączeniu z sporą wagą powoduje wesołe glebienie :)


Myśle że nieco pomogłem!
Pozdrawiam
Przemo.

Yamaha TT600R 2001 - sold
KTM 625 SM 2004

6

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

bierz xr 600, najlżejszy z 600tek w tej kasie, silnik kuloodporny, więc stwierdzenie że 350tka lżejsza od 600tek mija się z celem!

7

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Dzięki za liczne opinie.
Szukałem jeszcze o kawie klx i klr, ale głowica na płytkach zaworowych, to sobie odpuszczę, bo o ile normalne rozwiązanie na śrubkach rozumiem, bo jest sensowne, to to wydaje mi się bez sensu i w dodatku jeszcze w motocyklu "offroadowym".

Pisząc "za 5k" miałem namyśli nie do 5k tylko do 6tki coś, ale im mniej tym lepiej :p.

Ile, Waszym zdaniem, za takiego lc4 620 w sensownym stanie trzeba by dać? Fakt że przez najbliższy rok nie dam rady jeździć (znaczna kontuzja łokcia :D, na rower póki co boje sie wsiąść), ale chciałbym chociaż kupić i zacząć odpicowywać wszystko, czyścić, rame malować jak będzie potrzeba itp. Jak najmniej z mech. bo im więcej się dłubie tym więcej rzeczy wychodzi, już to przeżyłem kilka razy...

Kolego hacker33 za 5k nie widziałem xr400, dopiero za 6k9 i żadko poniżej 6k5 jak już kilka lat wstecz patrzyłem, może nie trafiałem, ale kwestia jest taka, że wątpię w możliwość kupna xr400 z papierami za 5 do 6k. Co do dr350, to przeraża mnie ta głowica na panewkach. Ostatnio miałem nieprzyjemność kilkukrotnie pomagać przy remoncie silników z zatartymi panewkami wału, a były to drogowce zwykłe, więc dla mnie panewka w enduro nie powinna nigdy znaleźć miejsca, bo wiadomo, że różni ludzie, różnie dbają.

Teraz zostaje mi tt/xt, xr, albo znowu jaram się lc4, ale to dłużej musiałbym poczekać, a po 2 latach bez moto już mnie korba bierze :D.

Szerokości

8

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Jak chcesz LC4 to szukaj po 96 roku.Z tych co podałeś to ja bym brał Yamahe TT 600,chociaż XR też dobry sprzęt.

HARD ENDURO 2T POWER!

9

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

W takiej kasie można trafić czasami MZ 660.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

10

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Ok, w związku ze zmianami przepisów dot. prawka i tego problemu z blokowaniem moto i "rejestrowaniem na A2", o którym sie dowiedziałem ostatnio, pozostaje mi tt/xt ew dr 350 ktorej soe obawiam przez glowice na panewkach, albo xr400 jak jakas w tych pieniądzach sie trafi. Dziękuje wszystkim za pomoc, temat chyba został wyczerpany, bo nie wydaje mi sie, zeby cos jeszcze moznabylo znaleźć w tych pieniądzach.

A tak trochę odchodząc od tematu, to jeszcze jedno moje pytanie dotyczyć będzie kółek SM. Wyczytałem, że polecany jest zakład pana Pawła(jak dobrze pamietam imię) z Bielska, ale czy mógłby ktoś w przybliżeniu określić przybliżony koszt takiej imprezy z przeplataniem, szprychami i obręczami? Np jak ktos się bawił w takie dorobienie kół.

Pozdrawiam

11

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

tu masz ciekawą opcje niestety w większej kasie
[url]http://allegro.pl/motocykl-beta-m4-z-suzuki-dr-350-supermoto-i3562522829.html?source=mlt[/url]

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

12

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

ok 250zł za koło.

13 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2013-10-06 15:20:50)

Odp: Moto enduro do przeróbki na SM za 5k zł. ttr/dr/xt/lc4

Miałem TT 600 R 3 lata  ( 25 tys km zrobiłem, teren i troche szosa) i jak ktos pisze ze tam sie coś psuje to śmiać mi sie chce... niech sobie kupi Klr albo jakąs starą husqvarne to wtedy zobaczy dopiero co to znaczy awaryjny motocykl... KTM z tych lat tez szału nie robi, pomimo ze lubie ta marke. Xr odpada pomimo ze jest mocna i lekka, ale zawieszenie ma do D... POLECAM TT ale w wersj R taką miałem, Upsy z przodu, Ohlins z tyłu, mega zawieszenie w tamtych latach!!! jedyna ich wada o której słyszałem i sam miałem to pękające wahacze na spawach, zwróc na to uwage przy kupnie, ma odpalać za pierwszym strzałem, oczywiscie w wersji ze starterem, w przeciwnym razie coś jest nie tak, nie ma prawa sie dławić przy dodaniu gazu, tam jest gaznik 2-wu gardzielowy, jeden gardziel sie otwiera linka a drugi na podcisnienie. Ale powiem Ci że za 5 tyś nie kupisz takiej TT 600 z lat 1993-96 w dobrym stanie. Wiem bo sam ostatnio sledziłem temat, tak z sentymentu i za dobrą sztuke w niemczech trzeba dac 1800-2000 tys Euro, w polsce w zasadzie nie wystepuja juz dobre sztuki ;(  dozbieraj kase poczekaj poł roku ale kup sobie igiełke TT i zobaczysz ze bedziesz miał banana na twarzy po każdej wyprawie w teren. POWODZENIA

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)