1

Temat: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

Siemanko wszystkim
Wczoraj wszedłem w posiadanie Duke'a Gajosa. Ogólnie jest w nim kilka rzeczy do ogarnięcia, ale myślę, że o większość nie będę się Was pytał. Nie chcę też zanudzać/zamęczać Gajosa wszystkimi pytaniami. Ten temat traktuję jako źródło informacji na temat tego jak go użytkować, jeździć nim i ogólnie wszystko czego nie wiem na temat LC4. Niektóre pytania mogą się Wam wydać śmieszne inne nie, ale musicie mi wybaczyć brak doświadczenia z 4suwami i ogólnie SM :) Czego nie znajdę u wujka google to myślę, że uzyskam odpowiedź u Was - starych wyjadaczy.

Pierwsza porcja pytań:
1. Jak wrzucacie biegi w swoich LC4? Używacie sprzęgła do podbijania i redukowania? Dostałem radę żeby robić to bez sprzęgła (jedynie odpuszczać gaz). Skrzynia nie dostaje "po dupie" przy jeździe bez sprzęgła? Gdzieś coś przeczytałem że te skrzynie (LC4) są do tego przystosowane, ale zbyt wiele nie wyczytałem dlatego się pytam Was.
2. Ma ktoś link do serwisówki Duke'a/LC4?
3. Podobno żarówkę w tylnej lampie, która często pada przez silne wibracje można zastąpić LED'em. Poleci ktoś coś?
4. Jaki środek polecacie do smarowania łańcucha?
5. Jest jakiś dobry zamiennik linki od prędkościomierza? Czy tylko oryginał KTM wchodzi w grę?

2

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

2. [url]http://chomikuj.pl/lc4.pl/Service+manual[/url]

3

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

Gajos jak będziesz mieć czas to możesz też odpowiadać na pozostałe pytania. Dużo się od Ciebie dowiedziałem, ale nie chciałbym Cię zamęczać pytaniami dlatego ten temat.
3. Znalazłem coś takiego [url]http://allegro.pl/led-zarowka-bay15d-czerwona-24-led-dwuwloknowa-i3503064551.html[/url]. Miał to ktoś? Widziałem że na forum LC4 ktoś o niej pisał, ale tam skontaktować się z kimś to cud.

4

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

Cześć ;)

Dziadostwa nie rób, skręć drutem ... :D
KTM 640 LC4 Supermoto 06'

5

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

Zagaj napisał/a:

Cześć ;)

??? hmm mniej lemoniady ? :P

Matizeusz:
1. [url]http://forum.supermoto.pl/topic10663-drz-skrzynia-biegow-p2.html[/url] + [url]http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/29224-jak-w-wyczynowkach-zmieniac-biegi/[/url]

4. szukaj na forum było już kilka razy poruszane - ale generalnie nie ma to większego znaczenia
5. możesz też podjechać/napisać do firm które dorabiają linki na wzór oryginałów

6

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

6. Polecacie odpalać/gasić silnik z włączonym ręcznym dekompresatorem? Czy to raczej bezsensowna zabawa?

7

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

a po co ? ! ? skąd w ogóle takie pytanie ?

8

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

Gdzieś coś się przeczyta raz to gdzieś z głowy wyleci, ale jak już ktoś coś napisze pare razy to chyba coś jest na rzeczy. Podobno nie obciąża się wtedy tak autodeka, ale mówię nie znam się i tak sobie pytam jak coś wpadnie do głowy.

9

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

przy zapalaniu i owszem jak moto długo stało można próbować kręcić z ręcznym ale po co? jak moto długo stoi nie odpalane to przekop 3-4 razy z ręcnym i zakręć jak bozia przykazała i nich auto robi swoje, ale żeby gasić z odprężnikiem to jeszcze nie słyszałem

10

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

Też słyszałem o tym, że jak gasi się silnik odprężnikiem to autodeko mniej cierpi. Rozkminiałem to trochę i gaszę używając odprężnika.
Autodeko jest po to żeby nie używać ręcznego. Ja mam zjebane autodeko więc musze czasami robić to ręcznie :]

Mz 125sm => Husqvarna 510 smr => Lc4 640 sm

11 Ostatnio edytowany przez matizeusz (2013-09-25 16:40:39)

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

Gdzie najlepiej spuscic ciecz z chlodnicy? Niedlugo pewnie przyjda przymrozki a ja mam go zalanego woda i nie chcialbym zeby cos zamarzlo.
Czym go pozniej najlepiej zalac?

12 Ostatnio edytowany przez Grzybu (2013-09-27 16:52:33)

Odp: KTM Duke II 640 - pytania żółtodzioba

matizeusz napisał/a:

Gdzie najlepiej spuscic ciecz z chlodnicy? ?

Do wiadra ;)

Sory, nie mogłem się powstrzymać bo pytania są takie, jakby googli nie było. Nie mówiąc o serwisówce. ;P Bez urazy :)

A co do deko do gaszenia... wiem, że są opinie, żeby gasić dekompresatorem, ale jak się spojrzy na mechanizm działania dekompresatora to sie nie chce wierzyć, żeby to mogło być zaprojektowane do gaszenia. Prędkość obrotowa dźwigienek pracującego silnika jest taka, że zaciągnąć deko to jak próbować włożyć kij między szprychy jadącego roweru. Można, ale trzeba to zrobić zdecydowanie a skutek jest nieciekawy. To jest bardzo udarowa metoda. Może przesadą jest, że istnieje ryzyko pęknięcia dźwigienki, ale jakby nie było uchylanie zaworów odbywa się przez opór dźwigienki na trzpieniu; tarcie metal o metal.

Moim zdaniem ręczne deko tylko do kopania i odpalania (przewietrzania komory, zalewania itp.). Czasem pomaga jak słabe aku nie ma siły przebić kompresji - żeby rozpędzić wał bez obciążenia.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE