1

Temat: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Zapowiadało się pięknie, kupiony nowy napęd, a tu taki klops.. łepek został w ręku, a reszta śruby w środku. Próbowałem reanimować - rozwiercić wbić torxa (wbiłem go na maksymalną głębokość) lecz i on niestety nie pociągnął tematu. O cenę całego wałka boje się pytać, bo pewnie będzie astronomiczna. Czy da się "coś jeszcze" z tym zrobić? Myślałem, żeby dospawać coś na końcu, nakrętkę i próbować odkręcać, tyle, że śruba została w środku i boje się, że spaw może przykleić się do samego wałka i gwintu w środku. Ktoś przerabiał, umie pomóc?

EXC 450 2009.

http://imageshack.us/a/img708/7752/ajqp.jpg

http://imageshack.us/a/img132/8143/co9w.jpg

2

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Nie slyszalem o takim problemie wczesniej, co mi do glowy przychodzi to tu w UK mam tak zwany easy out. Pewnie w PL tez kupisz... [url]http://www.ebay.co.uk/itm/261034595564[/url]

Nawiercasz maly otwor i wkrecasz je w przeciwnym kierunku az dojdzie do konca, zblokuje i zacznie wykrecac... ne wiem jak to lepiej wyjasnic :)

Latwiej bedzie wkleic vid ;)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=SMrDYJvY0Ts[/url]


Lub po prostu rozwiercac coraz wiekszym wiertlem az reszta wypadnie? Ewentualnie wieksze wiertlo i nagwintowac na wieksza srube? Pomysl z dospawaniem sroby tez chyba dobry!

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

3

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

o takim wykrętakiem
[url]http://elektromix.com.pl/p/1111/8750/beta-1430-1-wykretak-do-urwanych-srub-nr1-wybijaki-przecinaki-wykretaki-narzedzia-specjalistyczne-narzedzia-reczne.html[/url]

4 Ostatnio edytowany przez moto (2013-07-30 20:20:34)

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Wlasnie skumałem ze ty juz tam torxa wbiles i zerwałeś.... nie wiem czy da rade jego tez rozwiercic!?

Moze rzeczywiście nakretke dospawac?
[url]http://www.youtube.com/watch?v=aRrz-cphBY4[/url]

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

5

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

ostatecznie silnika na pół
wiertarka stołowa i jazda
miałem tak ale przy dźwigni zmiany biegów

sprzedam części
EXC 520 /  LC4 620 - całe na części - koła enduro - koła KTM DUKE SM
DRZ 400 - części zawieszanie, elektryka, air box, sprzęgła, elementy silnika
gg 6777220            tel 698 - 672 - sto jeden

6 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2013-07-30 21:11:47)

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

sproboj wywiercic jeszcze raz w tym otwor ale nie przesadzaj ze srednica bo przy cienkiej sciance wykretak rospycha srobe i lipa sie robi
sroba jest pewnie zabezpieczona klejem wiec przydalo by sie to nagrzac do jakis 150 st.

7

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

śruba zbyt mało wystaje żeby tam cokolwiek przyspawać. Jedyne wyjście to rozwiercić tego torx-a kupić porządny wykrętak do śrub i odkręcić. Co do samego wiercenia powinno wystarczyć dobre wiertło kobaltowe im dokładniej na środku wywiercisz tym lepiej drugi sposób na rozwiercenie tego to wiertło widiowe lub tańsza opcja kupić wiertło do betonu koniecznie widiowe naostrzyć go jak wiertło do stali i jazda (sposób sprawdzony przebije się nawet przez łożysko) trochę opornie to idzie ale, daje rady. Swoją drogą jakieś lipne te torx-y   masz skoro przy takim czymś się złamał

8

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Powiem tak KTM :(

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

9

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Raczej nie KTM a 60Nm :) to o 1/3 mniej siły niż dokręcanie tylnego koła. Piasty też lecą bo każdy dokręca w sposób:" A dojebie mocniej to się nie odkręci"

SMR 505

10

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

te wykretaki to w buty można sobie wsadzić, bez urazy one są do zastosowań domowych a nie profi.
Do takich zadań polecam:
http://p.alejka.pl/i2/p_new/16/51/neo-wykretaki-do-srub-2-10-mm-09-605-kpl-6-szt_0_b.jpg używalem, wykręcałem urwaną szpilkę M20 hartowaną, pół dnia wiercenia minuta wykręcania. Drogie ale warte ceny.

SM570R była a teraz???

11

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

maciejwra napisał/a:

Raczej nie KTM a 60Nm :) to o 1/3 mniej siły niż dokręcanie tylnego koła. Piasty też lecą bo każdy dokręca w sposób:" A dojebie mocniej to się nie odkręci"

Też tak myślę

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

12

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Mam identyczne wykrętaki NEO, już 2 udało mi się zostawić też w śrubach, ale to przy innych tematach. Z tym wiertłem kobaltowym muszę zadziałać, najlepiej pożyczyć, bo jednorazówka za 50zł bez 100% gwarancji sukcesu to też żadna frajda. . Mam możliwośc podgrzania tego indukcyjnie, tylko teraz pytanie czy simmering się nie upali? będę próbował tym wykrętakiem. Jutro zadziałam to dam znać jak poszło. Ewentualnie widiowe naostrzę i wypróbuję. Samego torxa nie udało mi się wywiercić centralnie, także będzie trochę rzeźby w gównie :)

13

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Żadne tam kobaltowe, normalne wiertlo ( nie z plasteliny ) dobrze naostrzone i wiercić wolnymi obrotami, można zrobić to na dwa sposoby
1. Wywiercić otwór , zostawić mięsa po brzegach i wykrętak
2. wywiercić otwor i powiększać go aż prawie do usunięcia materiału śruby, naprężenia znikają śruba nie trzyma i można ją wydlubać śrubokrętem czy innym sprzętem, nie polecam jeżeli nie ma możliwości osiowego nawiercenia oraz gdy nie znamy głebokości otworu.

SM570R była a teraz???

14

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Albo bez kombinowania wyciągnąć silnik i oddać silnik na "stół" tam gdzie robią głowice. Wyjdzie taniej i fachowo :)

SMR 505

15

Odp: Urwana śruba w wieloklinie zdawczym zębatki :(

Ja już dwa razy urwałem w ten sposób śrubę od kopki i zawsze 10 minut pracy i wychodziła.
Wkrętarka, małe wiertełko i jazda.
Tylko nie duże, ma być otwór a nie rozwiercona razem z gwintem śruba.
Wbijam torxa i wykręcam.
Warto podgrzać palnikiem wtedy idzie troszkę lepiej.

Wykrętaki też bym chętnie przetestował.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD