1

Temat: Ocena stanu nicasilu

Tak więc w jeden " przepiękny " dzień posypało mi się dolne łożysko korby, a wiadomo, że nie mogło się to dobrze skończyć. W jednym miejscu uszkodzony jest trochę nicasil i tu jest moje pytanie. Czy pochodzi to jeszcze trochę na tym cylindrze? Nie mam co do tego nie wiadomo jakich wymagań, byle pochodził jeszcze do zimy.

Zdjęcia:
http://imageshack.us/a/img14/7719/tx5f.jpg

Kawasaki KX250F

2

Odp: Ocena stanu nicasilu

pochodzić to pewnie pochodzi, ale ile to nikt tego nie wie. bedzie sie przycierać i wydrapywac z czasem coraz wiecej nicasilu.

3

Odp: Ocena stanu nicasilu

No właśnie nie jestem pewny, czy w ogóle pochodzi, bo są takie jakby " pęcherzyki ", na zdjęciu tego tak nie widać.

Kawasaki KX250F

4

Odp: Ocena stanu nicasilu

Ktoś jeszcze się może wypowie, czy coś z tego będzie czy raczej nie?

Kawasaki KX250F

5

Odp: Ocena stanu nicasilu

Nie spodziewaj się że ktoś Ci da dobrą radę na podstawie zdjęć. Na Twoim miejscu biegł bym do fachowaca który rzuci na to okiem i przedstawi Ci jakieś realne scenariusze. Za prowizorki płacisz dwa razy. Współczuję Ci że w środku sezonu się posypało, powodzenia w naprawie.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

6

Odp: Ocena stanu nicasilu

Troszkę kiepska fota.
Ogólnie zadzior masz poniżej pracy pierścienia. Więc kompresji nie stracisz itd.
Jednakże po tym chropowatym będzie się przesuwał tłok i rysował swoją powierzchnię.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Ocena stanu nicasilu

Cyl. nie nadaje się do jazdy.
Jesteś pewien, że jest to oryginalny nicasil?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

8

Odp: Ocena stanu nicasilu

Tak, kupowałem nowy cylinder, więc musiał być on oryginalny. Tak btw., to w ogóle nakładanie nowego nicasilu do takiego cylindra jest co najmniej głupotą, bo przewyższa on wartość nowego cylindra. No nic, pozostaje mi kupno nowego cylindra i tyle.

Kawasaki KX250F

9

Odp: Ocena stanu nicasilu

Nowy, oryginalny, czy nowy chiński? Bo to dwa różne pojęcia.

Będzie 690 niebawem

10

Odp: Ocena stanu nicasilu

Tuleja? Wyślij to do motortechu, założą tuleję, dorobią pod tłok (w jakim jest stanie) i w tydzień będziesz na kołach. W tym czasie poszukasz sobie jakiś komplet na nikasilu, a ta robota ( o ile cały tłok) będzie kosztować max 300zł.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

11 Ostatnio edytowany przez Maniek (2013-07-09 21:27:25)

Odp: Ocena stanu nicasilu

W polsce to różnie bywa z tymi nowymi rzeczami, jak szukałem do swojej cagivy cylindra  to niby na allegro były nowe, ale to guzik prawda bo to były stare po regeneracji nicasilu i jeszcze nie wiadomo gdzie on był robiony.

PS; chcesz to mam cylinder am6 oryginalny (żeliwo) ale do szlifu + nowy tłok i cacy byłoby :)  za grosze oddam

Cagiva Supercity 125 ;)
Only SuperBłoto

12

Odp: Ocena stanu nicasilu

To był Airsal Sport 70, więc niby dobra marka, nie żaden chinol. Kupuję nowy cylinder, też na nicasilu i zobaczymy co z tego będzie. Być może miałem jakiś wadliwy egzemplarz czy coś, bo nawet jakby dostało mu się przez to rozsypane łożysko, to chyba nie powinien być taki " pomarszczony ".

Kawasaki KX250F

13 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2013-07-10 01:05:35)

Odp: Ocena stanu nicasilu

Hehehe Airsal w Peugeocie wytrzymał jeden sezon. Nicasil wytarł się całkowicie. Dobra firma.... hehe dobre.
Ten szajs nicasilu ani nie wąchał :)

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

14

Odp: Ocena stanu nicasilu

Ja bym sie w nicasile nie pchal, do takich pojemnosci robione sa jednorazowki jednosezonowe. Koszt materialu na tuleje to ok 60-80 zl (Mahle z Krotoszyna), bez obrobki. Sam mialem tulejowane cylindry w Simsonie, pod pojemnosc 85 i 90ccm na tlokach wossnera z yz 80. Smigalo ciekawie. Osobiscie mam uraz do motor-techu, bo mi jeden cylinder zjebali, a kosztowal 900 zl. Taka maniane odwalili, ze sie w glowie nie miesci. Powiekszali kanaly przelotowe, przebili sie na zewnatrz miedzy zebrami, zamiast zaspawac (nadspawac za wczasu) to nasmarkali jakiejs zywicy. Tuleje wstawili bez kolnierza na wcisk, przez co co chwile musialem dokrecac glowice, bo tuleja zjezdzala w dol i zmienial sie rozrzad.

Jezeli bedziesz robil cylinder na zeliwie, to zawsze mozesz jeszcze sobie za wczasu ustalic w jakim zakresie chcesz miec moc i moment obrotowy, a reszte wysterujesz wydechem. Z doswiadczenia wiem, ze te "tuningowe" kity w rzeczywistosci mozna jeszcze troche zmodyfikowac.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]