1 Ostatnio edytowany przez Kordzik (2013-06-25 17:37:45)

Temat: Continental Contiattack SM, błąd??

Witam

Wczoraj zamówiłem długo wyczekiwane Contiattack SM i po sfinalizowaniu transakcji dotarłem przez przypadek do testów gdzie stwierdzili jednogłośnie, że conti są do dupy na tor i mają słaby feedback a ja głównie po to kupiłem te oponki. Natomiast chwalą Pure Power 2ct. Póki co jeździłem na torze tylko na Diablo Rosso więc nie mam zdania. Ale po przeczytaniu tego siedzę wku...ny czekając na paczkę, bo 2ct miałbym w tej samej cenie.

Jak macie doświadczenie z Conti napiszcie mi jak się sprawdzają i czy rzeczywiście coś z nimi nie tak, bo może na jakiś test sponsorowany się wbiłem i niepotrzebnie się nakręcam.

dzięki i pzdr

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

2

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Skoro latając na Bemowie podomykałem i się nie wyje.. to znaczy że nie sa najgorsze ;)

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

3

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

miałem takie u siebie przód i tył, do tego z dotem chyba 04 nawet. Dupa uciekała wyraźnie, natomiast przód nie był najgorszy. W tej chwili mam 100% slicki, natomiast nie jeździłem jeszcze na nich po torze więc nie mam porównania. Na ulicy czuć dużą różnicę na +.

4

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Na Bemowie nawierzchnia nie przypomina ulicy - nie mam doświadczenie jak z nawierzchnią toru - według mnie to słaba opona która średnio trzyma w niskich i średnich temperaturach - dopuszcza uślizgi i długo się nagrzewa. Ja nie byłem zadowolony stąd moja decyzja o zmianie na Goldspeed, dzięki czemu motocykl zdecydowanie zyskał na poręczności a ja zacząłem znacznie pewniej czuć się na ulicy. Jednak po założeniu Goldspeed moto przy prędkościach 130-140 km/h zaczęło wpadać w delikatne shimmy przy przyspieszaniu, czego na ContiAttack SM nigdy nie odczułem. Przy prędkościach max na Conti motocykl był stabilny i nie trzęsło kierą. A w obydwu przypadkach miałem amor skrętu.

5

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Dzięki za opinie i tak już po ptokach i trzeba będzie je wyjeździć, zobaczymy. Przed chwilą kurier przyniósł gumę i po pierwszych oględzinach wydaje się mięciutka w porównaniu do Pierlli ale może to dlatego że mam już 5 letnie kartofle diablo rosso. Na rantach Conti nie mają żadnych nacięć jak w slicku. Mam nadzieję że się spiszą.

Mam jeszcze jedną prośbę do bardziej doświadczonych osób. Na tylnej Conti producent proponuje ciśnienie 42 psi jakieś 2,9 Bara, a w instrukcji do berga  zalecają 1,6 bara na tył i 1,8 na przód. Więc grubo się różnią a ja nie mam zielonego pojęcia jak je napompować.

W Pirelli mam 1,6 bara zgodnie z serwisówką ale moto składa się dziwnie w łuku,  tj. mało progresywnie może to jest powód?? Poradźcie ile wiatru wpuścić.

Nie wiem czy jak dam 2,9 bara to  nie puści gumowa opaska uszczelniająca felgę (fabrycznie są bezdętkowe).

Proszę o pomoc bo w tej materii totalny leszcz ze mnie :)
dzięki i pzdr

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

6

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Z moich doświadczeń i obserwacji wynika tak, że jak masz za wysokie ciśnienie w oponie, to moto jest strasznie " sztywne " i ciężko się składa, natomiast jeśli jest za mało to też jest takie charakterystyczne uczucie ( jakbyś na flaku jechał ). 2,9 Bara, to wydaję się być dosyć dużo. Nie mam pojęcia, czy od opony mogą wynikać aż takie różnice.

Kawasaki KX250F

7

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

42 PSI to ciśnienie maksymalne, kieruj się raczej serwisówką.

8

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Dzięki za poradę myślałem że zalecane :)

Ale 1,6 tył i 1,8 przód to nie za mało?? Mam podobne na brudasach w dr-ce na piachy.

Poradźcie jak najlepiej pompować na miasto i tor (amatorszczyzna).

z góry dziękuję za pomoc

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

9

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Ja bym się kierował serwisówką - jeśli chodzi o SMC R mowa o:
Solo:
przód - 2.0 bar (29 psi)
tył - 2.0 bar (29 psi)
Z plecaczkiem
przód - 2.0 bar (29 psi)
tył - 2.2 bar (32 psi)

Mam wrażenie ze ktoś pracował nad tym by określić optymalną wartość ciśnienia - warto zatem spróbować sugerowanych wartości.

10

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

To masz za dużo i to zdecydowanie w dr-ce na piachy. Jak masz trzymak to 0.8-1 na kostkach, a nawet mniej.
Te co podałeś to nie za mało, chociaż ja bym odwrócił, przód się wolniej nagrzewa od tyłu (chyba :D).
Ja musiałbym sprawdzić ale podobne mam ciśnienia. A przy torowaniu nawet mniej - 1.4.
Co dalej - diablo rosso - to dziwne składanie w zakrętach, mam dokładnie to samo, wydaje mi się że to taki kształt opony po prostu i tak ma być.. Miałem wcześniej seryjną dunlop z DRZ SM i było inaczej. Ale rosso przy mocnych złożeniach fajnie działa, a qualifier którego mam z tyłu non stop się ślizga i już mam go dość.

wzium?

11

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Tu masz jeszcze adekwatny temat:
[url]http://forum.supermoto.pl/topic14221-opona-a-cisnienie.html[/url]

A serwisówka w sumie rację może mieć i jak Ci podaje 1.6 i 1.8 to tyle pompuj. A na torowanie mniej o 0.2 na obu i będzie dobrze

wzium?

12

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Wielkie dzięki za pomoc. Czekam na drugą i zakładam conti bo i tak trzeba je już zużyć a później pewnie spróbuję 2ct

Diablo Rosso już nie chcę bo mam dość składania się na kwadratowo i uślizgów przodu na mokrym. Choć tak jak napisałeś jak już się złoży to jedzie jak pociąg po torach :)

A co do dr-ki to trzymam 1,5 Bara, bo jak miałem  ok. 1.0 bara to na asfalcie wentyl z nowej dętki zerwało. Spróbuję nieco niżej i zobaczymy.

Dzięki raz jeszcze

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

13 Ostatnio edytowany przez Matysek (2013-06-26 08:56:13)

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Ja jeżdżę na conti od początku sezonu i nie mam im w sumie nic do zarzucenia. Tył owszem, dopuszcza do uślizgów, ale w granicach rozsądku, mi to akurat pasuje. Przód klei spoko, w niższych temperaturach również. Może dlatego, że mój LC4 jest cięższy niż SMCR Prelude'a
W ostatni weekend moje conti pokazały pazur dziarsko odstawiając plastiki na zakrętach w drodze nad morze
Pozdro i niech kleją :P

14 Ostatnio edytowany przez CHAW (2014-08-14 00:44:45)

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Odgrzeję kotleta :) Obecnie posiadam komplet Contiattack SM 120/70R17 i 150/60R17 w swojej DR 650 SE ujeżdżanej w klasie amator. Czytam tutaj opinie że się uślizguje, że nie pewna itd. I się zastanawiam czy napewno mam te same opony :P Jak narazie nie mam im nic do zarzucenia, uślizgi tyłu, jeśli już występują to tylko w dużym złożeniu i gwałtownym odkręceniu manety a i wtedy są łatwe do kontroli i bardzo niewielkie. Przód odjechał mi tylko raz ale w miejscu gdzie ogólnie był problem z przyczepnością u wszystkich innych ludzi  jadących na innych oponach, ale oponka bez mojej ingerencji po chwili przyczepność odzyskała, bez żadnych konsekwencji poza zmianą toru jazdy o parę cm. Latając trochę po mieście też nie zauważyłem problemów o których pisaliście. Nie wiem od czego to zależy. Cóż mogę jeszcze dodać, opony nie do wykorzystania w mojej DR w 100%, ostatnio w Radomiu przytarłem oba podnóżki, dźwignię zmiany biegów oraz przytarłem konkretnie też samą ramę, na oponach nie robiło to większego wrażenia, nawet z przodu do domknięcia pełnego troszeczkę zostało. Tył domknięty. Od siebie mogę polecić :)

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

15

Odp: Continental Contiattack SM, błąd??

Jedyna ich wada to ze szybko znikają, u mnie po 4.5k wyszły druty

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250