1

Temat: duke nie chce gadac

Siema. Kumpel ma ktm duke z 99 roku. Taki sam silnik jak ja. Ostatnio troche lataliśmy, po czym jego kat zgasł i za nic nie chce odpalić, czy to rozruchem czy kopką. Ma iskrę, ma paliwo, jest kompresja- kopniak odbija , gaźnik czysty. Co może być przyczyną? Za nic nie mozemy zlokalizować problemu

2

Odp: duke nie chce gadac

Próbuje cokolwiek zagadać, czy całkiem nic ?
Zgasł nagle podczas pracy czy były jakieś niepokojące sygnały przed ? Czy może po prostu nie gada po zwykłym wyłączeniu ? Było w nim coś ostatnio dłubane ? Aku jest sprawne ?
Na początek proponowałbym profilaktycznie zmienić świecę.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

3

Odp: duke nie chce gadac

Może jest nie śmiały?!

4 Ostatnio edytowany przez Matysek (2013-06-03 09:59:45)

Odp: duke nie chce gadac

Zgasł nagle. Dojechał do wjazdu na podwórko i koniec. Chodził normalnie. Przed wyjazdem odpalił od strzała
Świeca ma iskrę jak nowa. Wkładaliśmy moją i to samo
Nic nie było dłubane. Olej zmieniany gdzieś tak z półtora miesiąca temu (ok. 500 km), był stan oleju w normie, koleś sprawdza praktycznie przed każdym wyjazdem

5

Odp: duke nie chce gadac

Akumulator jest naładowany ? Z rozrusznika kręci normalnie ?
Jaki ma (orientacyjnie) przebieg ?

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

6 Ostatnio edytowany przez Matysek (2013-06-03 14:15:28)

Odp: duke nie chce gadac

Aku naładowany. Na kopa nie chce odpalić. Tłok pracuje normalnie, ale pod koniec kopnięcia kopniak odbija tak jak u mnie, gdy fajka była do wymiany. Ale tu fajka i świeca jest ok, bo jest dobra iskra.
przebieg ~15k

7

Odp: duke nie chce gadac

A jak kręcisz/kopiesz to świeca jest mokra?
Luz na zaworach jest ok?
Może rozrząd się przestawił?
Może zapłon się uszkodził - ostatnio ktoś miał taki problem co mu się zabrudził ten impulsator (iskra raz była a raz nie).
Może ten impulsator się poluzował? Może ma za dużą przerwę.
Iskra jest ale nie wtedy co trzeba.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: duke nie chce gadac

dostaje paliwo.
Luz jest w normie. Ustawiany pod koniec tamtego sezonu i od tamtego czasu nie nabił za dużo km
Jak można sprawdzić ten zapłon i impulsator?

9 Ostatnio edytowany przez Gajos (2013-06-03 21:13:25)

Odp: duke nie chce gadac

Kokusan z prawej strony pod siedzeniem "skwierczy" przy zapłonie? sprawdźcie te 3 kable które do niego idą - u mnie była taka historia, że wszystko grało a mimo to nie chciał zagadać - moduł nie łączył (u mnie jak nie dostaje prądu to nie skwierczy/szybko tyka)

10

Odp: duke nie chce gadac

Nie wiem teraz.. nie ma zadnych dziwnych dźwięków. Wszystko normalnie. Masakra, już nie mamy pomysłów. W oleju nie ma wyjątkowej ilości opiłków ani nic. Jest możliwość, że to coś związanego z tłokiem ?

11

Odp: duke nie chce gadac

sprawdźcie kompresję - to może wykluczyć tłok - chociaż nie wiem czy autodeko nie oszuka (?)

12 Ostatnio edytowany przez Matysek (2013-06-04 11:14:17)

Odp: duke nie chce gadac

Tam jest ręczny dekompresator. Podczas kopania kopnik zachowuje się tak samo jak wcześniej, ma taki sam opór

13

Odp: duke nie chce gadac

Obok ręcznego jest też (powinno być) autodeko. Być może niekoniecznie sprawne, ale powinno.
Kiedyś miałem podobny problem bo pękł mi tłok, ale jednak było czuć lekki spadek kompresji.
Możesz spr. czy nie obróciło magneta na czopie wału - wtedy zapłon wypadałby w złym miejscu.
Może to być też awaria modułu, cewki (za słaba iskra lub w złym momencie), uszkodzony/zużyty/źle ustawiony hallotron.
Może też być przestawiony rozrząd, uszkodzona dźwigienka zaworowa, lub nawet zerwany łańcuszek rozrządu.

Gaźnik wstępnie bym wykluczył, bo przy problemach z gaźnikiem silnik nie gaśnie raczej nagle tylko chwilę wcześniej zaczyna marudzić. Niemniej w ramach diagnozy można wlać trochę paliwa bezpośrednio przez otwór świecy i sprawdzić czy będzie chociaż próbował zagadać.

Jeśli macie taką możliwość to na wstępie przerzućcie moduł i cewkę z drugiego moto i potestujcie.
Warto by też zdjąć dekielki od rozrządu i pomacać czy dźwigienki normalnie pracują i nie mają jakichś dużych luzów.

Tak zdalnie ciężko coś dokładniej wskazać.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

14

Odp: duke nie chce gadac

Dzięki za podpowiedzi. Dużo zabiegów przekracza nasze umiejętności, ale cóż.. Najgorsze, że nie ma w mojej okolicy dobrego mechanika. Znacie kogoś dobrego z okolic 3miasta lub Elbląga?

15

Odp: duke nie chce gadac

Panie dobry mechanik jest w dzierzgoniu, pewnie wiesz gdzie to jest, jak coś to dam Ci numer do niego

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw