1

Temat: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Witam wszystkich czy zna ktoś dobry warsztat który zajmuje się nicasil?Temat jest taki ze pompa oleju mi siadła i delikatnie tłok cylinder ruszył oraz wał i muszę zrobić oczywiście generalkę. Potrzebuję fachowca który siedzi  w tym temacie.
Albo drugi temat wymiana na tuleję itd.
Która z opcji jest lepsza?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdro

2

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

wrzuć fotkę cylindra

3 Ostatnio edytowany przez QBA DUKE II (2013-05-25 21:49:57)

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

nie mam foto musi byc szlif albo wymiana tylko nie wiem czy nicasil czy tuleje inna wstawic i tak generalka i tak

4

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Wykonałeś już jakiś wstepny kosztorys remontu? Bo nie wiem czy tez nie zrobić u siebie profilaktycznego z wymianą tłoka itp

5

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Hmmm, ja bym nie zalecał kładzenia nowego nicasilu - więcej z tym problemów niż to warte, a koszt to około 1000zł (nie robiłem ale się nasłuchałem :-) ). Do LC4 trafiają się często cylindry w dobrych cenach, jednak jak ja szukałem (czarny cylek) to nic nie było. Ponieważ moje wcześniejsze LC4 620 było na kołach brudasach i takie miało główne przeznaczenie to z braku cylka na alledrogo i pieklącej się sprawy zrobiłem tuleję. Za tulejowanie dałem 200zł i w dwa dni miałem sprawny cylinder. Dałem większe pasowanie i moto latało jak zawsze - jedynie to wydawało mi się, że robi się szybciej gorący i temperatura mogła być trochę wyższa.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

6

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Tak jak pisze kolega - nikasil to taka śliska sprawa, zwłaszcza w PL.
Jeżeli chcesz mieć zrobiony na prawdę dobrze to wysyłaj go sam do firm zajmujących się tym a nie przez jakieś sklepy/serwisy.
Najlepiej czytałem robią to w USA.
Gdzieś też wyczytałem, że niezły jest tutaj:
[url]http://www.powerseal.nl[/url]
Zresztą mają filmik jak to u nich przebiega i wygląda jak dla mnie profesjonalnie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Ja polecam US Chrome, właśnie trzymam w rękach cylinder zrobiony przez nich i wygląda jak orginał prosto z ASO. Jeśli masz jakiegoś znajomego w USA to ogarniesz to w dobrej cenie.

8

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Patrzyłem to wysyłając do USA nie przepłacisz.
Jedynie będziesz dłużej czekał ze względu na czas wysyłki.
US Chrome, Millenium Technologies to chyba najbardziej cenione firmy.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9 Ostatnio edytowany przez dibo (2013-05-28 21:56:59)

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

niejaze tylko co ma pompa do walu? nierozbieralem silnika lc4.jescze rozumiem jak na denko tloka jest natrysk jakis i przez to cylinder zlapalo w co watpie..ale wal? zwykly na iglach...w oleju co chodzi :)pompa tylko to po to tam potrzebna zeby walek na gorze przesmarowac bo w amelinium chodzi;p

Mniejsza o to

Nie wiem jak nikasil.ale tulej robilem kilka w motortechu u woryny.na kilkadziesias przypadkow tulejowan jakie znam 2 tuleje sie rozwalily.jedna w cr 125 druga w jakiejs 250tce w 2t.w 4 t niepamietam zeby cos sie dzialo.wiem ze piotr tulejuje stale 4takty do paralotni i chodzi to bez problemu.do tego nowy wossner i bedzie hulac.sam mialem pare tulej i nieodczulem kompletnie zadnej roznicy.

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

10 Ostatnio edytowany przez motorktm (2013-05-28 22:59:48)

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Z tego co widziałem to wałek w lc4 chodzi na łożyskach:)ale jak padnie pompa to korbowód nie ma smarowania takiego jak powinien.
. Troche sledziłem inne forum i cytuje kogos w temacie:d

"Tak myślałem żeby pozbyć się tego mikrofiltra, wydaje mi się że to zbędna utrata ciśnienia oleju??? a wał zrobiłem, korbę morzna dostać orginał w ktm od 620 i roztoczyć wał na swożeń. Ale ja roztoczyłem korbowód, wbiłem tulejke, nowe łożysko, i swożeń od ursusa c 360 cała operacja 150zł zamiast 740zł . patent sprawdzony zroniłem tak juz w kilku motorach i nie było z tym problemu chulały jak trzeba. jak padnie łożysko to wybijam tulejke wbijam nową łozysko, swożeń i dalej jazda "

11

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

No byc moze :)

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

12

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

W LC4 wał jest smarowany ciśnieniowo. Ta sama pompa odpowiada za smarowanie wału i natrysk na denko tłoka. Jak padnie to druga pompa (lub mechanizm ciśnieniowy w starszych LC4) odpompuje cały olej z komory korbowej i wał będzie zupełnie na sucho chodził.
Jak padnie druga pompa (lub w/w mechanizm) to będzie wywalało olej z silnika skąd się da  + będzie pił przez pierścienie (jest spora szansa, że się zapieką przy okazji).
Wałek rozrządu w LC4 jest smarowany rozbryzgowo (olej transportuje łańcuszek rozrządu), więc akurat awaria układu smarowania rozrządu nie ruszy. Chyba, że ktoś będzie jeździł dłużej ze zbyt niskim stanem oleju - wtedy padnie właśnie wałek lub rolki dźwigienek zaworowych.

BTW. LC4 nie ma suchej miski i ogólnie konstrukcja jego silnika nie sprzyja gumowaniu bo dosyć szybko w pionie wszystkie elementy (oprócz skrzyni i sprzęgła) tracą smarowanie. Więc jeśli macie kolegę, który często wali piękne długie gumy na LC4 to sugerowałbym mocno zastanowić się nad ew. zakupem od niego takiego moto ;)

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

13 Ostatnio edytowany przez QBA DUKE II (2013-06-29 13:02:47)

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Wszystko wiem wiór jakis dostał się do pompy a dlugie piony zrobily swoje generalka w trakcie dzieki za posty. jeszcze pytanko czy mozna cos zrobic zeby olej krążył jak sie piony stawia?

14

Odp: KTM DUKE II 640 LC4 NICAsIL

Bez radykalnych ingerencji w konstrukcję to nie bardzo.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...