1

Temat: remoncik silnika

witam .jestem posiadaczem crf 450 r oczywiście super moto szykuję mi się remoncik silnika.z racji ze mieszkamy w Polsce i większość ludzi którzy sprzedają sprzęty robią to w chwili gdy maszyny zaczynają siadać albo zbliżają się remonty i niech cie martwi ten co kupi.niestety i padło na mnie. z racji tego ze  bym chciał sobie pośmigać ze spokojna głowa ze silnik nie pokarze mi środkowego palca i nie będzie mi robił  kosztownych niespodzianek chciałbym  go ogarnąć  .kieruje się do was z prośba o pomoc rade .gdzie mogę zrobić wymiarowanie  cylindra  pod nowy tłok , jakie zawory i gdzie mógłbym je dostać (korbowód  ,rozrząd,)i jakie firmy byście polecali.(dodam ze jestem z okolic Wrocławia)dzięki za pomoc

2

Odp: remoncik silnika

brat wlasnie klepie remont swojej crf450r z 2005. nie okolice warszawy ale zagadaj bedziesz przynajmniej swiadom cen czesci. user: master_be

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

3

Odp: remoncik silnika

IMO tylko serwisy motocyklowe. Trzeba do tego mieć porządną, precyzyjną średnicówkę.

Ja robiłem w Długołęce. Mają porządny sprzęt. Niech mierzą przy Tobie.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

4

Odp: remoncik silnika

Troche przasada z tym ze tylko motocyklowe. Kazdy wiekszy warsztat Ci to zmierzy czy to od motocykli czy od furmanek czy od maszyn rolniczych. Cylinder to cylinder. Nie ma znaczenia w czym sie specjalizuje warsztat.

Dobra rada. Daj cylinder do zmierzenia w kilku warsztatach. Ja tak zrobilem po zakupie cylindra ktory kupilem jako minimalnie uzywany (15mth) Pjechalem do jednego warsztatu i szczeka mi opadla bu wyszlo, ze cylinder jest u kresu swojej eksploatacji (95,02 przy 95,00 nominal) Na szczescie kumpel mi doradzil, zeby podjechac do jeszcze jednego warsztatu ktory zna. Tak dla pewnosci. Wyszlo 95,00 czyli nominal. A ze 2 bramy dalej byl jeszcze jeden warsztat to podeszlismy. 2 raz wyszlo 95,00 wiec w 2 wyszlo dobrze w 1 zle. Niby to tylko 0,02 roznicy ale to roznica miedzy dobrym z zlomem. Latwo sie mozna pomylic przy pomiarze bo 0,02 to naprawde niewiele.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

5 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2013-05-17 12:05:11)

Odp: remoncik silnika

Ja właśnie o tym :)

Żeby nie biegać i zastanawiać się co oni właściwie robią i dlaczego... i jak... warto od razu oddać to w ręce kogoś rozgarniętego.

Moje doświadczenie mówi, że w samochodach operujesz innym przedziałem wielkości... więc po jednorazowej wpadce z takim warsztatem jeżdzę tylko po motocyklowych.

Trzeba mieć najpierw świadomość, że średnicówką mierzy się w zasadzie odchyły, nie średnice... Za punkt odniesienia wziąłbym niepracującą część cylinda... i może jeszcze skalibrowałbym porządnie narzędzie... Wynik 95.02 sam w sobie nie stanowi dla mnie żadnej informacji. Szczerze... 95,00, jak dla mnie, też nie :) Ale ja się nie znam.

Żeby uczynić moją wypowiedź mniej enigmatyczną dodam, że u mnie wyszły max. wahania w granicach 0,003 - czy jakoś tak.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

6

Odp: remoncik silnika

To zależy od tego czy warsztat kalibruje narzędzia czy nie.
Druga sprawa pomiarów dokonuje się przy temp. chyba +/- 20'C
Jeżeli jedziesz do pomiarów z zimnym cylindrem to taki pomiar jest już z góry obarczony błędem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: remoncik silnika

MudAndTracker napisał/a:

Ja właśnie o tym :)

Żeby nie biegać i zastanawiać się co oni właściwie robią i dlaczego... i jak... warto od razu oddać to w ręce kogoś rozgarniętego.

Moje doświadczenie mówi, że w samochodach operujesz innym przedziałem wielkości... więc po jednorazowej wpadce z takim warsztatem jeżdzę tylko po motocyklowych.

Trzeba mieć najpierw świadomość, że średnicówką mierzy się w zasadzie odchyły, nie średnice... Za punkt odniesienia wziąłbym niepracującą część cylinda... i może jeszcze skalibrowałbym porządnie narzędzie... Wynik 95.02 sam w sobie nie stanowi dla mnie żadnej informacji. Szczerze... 95,00, jak dla mnie, też nie :) Ale ja się nie znam.

Żeby uczynić moją wypowiedź mniej enigmatyczną dodam, że u mnie wyszły max. wahania w granicach 0,003 - czy jakoś tak.

Opisalem ogolnie, bez wnikania w niuanse bo takie akademickie rozwazania i tak sa zbedne w tym temacie. Nic koledze nie pomoga, bo ten co bedzie to sprawdzal tego nie czyta. A jak kolega zacznie nas cytowac u fachowca i uczyc go roboty, to dostanie kopa w dupe i bedzie to sobie sam sprawdzal suwmiarka. Owszem, mozliwosci do pepelnienia bledu jest sporo. Dlatego tez napisalem, zeby dac to do sprawdzenia w 3 lub wiecej warsztatach. 2 powtrzajace sie wyniki dadza chociaz troche pewnosci. Poza tym mierznie z dokladnoscia 0,01 to nie technika rakietowa, wiec juz tez nie przesadzajcie. Zachowac podstawowe zasady i bedzie git. Pasowanie tloka z cylindrem tez ma tolerancje, wiec jak pomiar cylindra bedzie zawieral blad rzedu 0,001 to tez sie nic nie stanie. No chyba, ze kolega koniecznie sie uprze, ze tlok ma byc spasowany idealnie w dolnej granicy wg serwisowki.

Druga rzecz, to ze tloki tez nie sa produkowane w 1000 wymiarow (np. 95,000, 95,001, 95,002 itd). Jest kilka z ktorych sie wybiera, wiec cala tajemnica to dobrac taki tlok, zeby luz miescil sie w granicach producenta i tyle.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

8

Odp: remoncik silnika

JERY napisał/a:

Opisalem ogolnie, bez wnikania w niuanse bo takie akademickie rozwazania i tak sa zbedne w tym temacie. Nic koledze nie pomoga, bo ten co bedzie to sprawdzal tego nie czyta. A jak kolega zacznie nas cytowac u fachowca i uczyc go roboty, to dostanie kopa w dupe i bedzie to sobie sam sprawdzal suwmiarka.

:)
TRUE STORY

Ponieważ jednak lubię mieć świadomość takich niuansów, to zawsze chętnie się nimi dzielę... a i równie chętnie łatam własne braki w tej materii. Tak więc z mojego punktu widzenia - nie mam nic przeciwko akademickim dysputom - tak długo, jak da się z nich wynieść jakieś przesłanie :)

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

9

Odp: remoncik silnika

Ja zdobyłem mikrometr i średnicówkę i pomiary robię sam.
Ponieważ lubię wnikać w takie sprawy dodatkowo zakupiłem podręcznik z zakresu pomiarów.

Co do warsztatów to właśnie bardzo mi się podobało podejścia Pana Mostowego.
Ponieważ podjechałem kiedyś do niego tylko aby pomierzył mi tłok i cylinder. On powiedział, że aby było dobrze to muszę mu to zostawić
na jeden dzień. Ponieważ części muszą uzyskać właściwą temp.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD