31

Odp: XR650R by konradoz

za przeproszeniem ale na tym zdjęciu widać wszystko oprócz tej śruby

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

32

Odp: XR650R by konradoz

Chyba więcej widać:
http://p1.bikepics.com/2013/04/28/bikepics-2547611-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/04/28/bikepics-2547612-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/04/28/bikepics-2547610-800.jpg

33

Odp: XR650R by konradoz

o ja...
wygląda fatalnie, zwłaszcza te wiertło które chyba zamiast wiercić w środku śruby wierciło po krawędzi niszcząc gwint i tym samym jeszcze bardziej blokując śrubę.
Jeżeli w tym otworze jest nadal wiertło to chyba możesz zapomnieć o wykręceniu tej śruby.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

34 Ostatnio edytowany przez konradoz (2013-04-28 21:29:52)

Odp: XR650R by konradoz

Decyzja jest taka, że zalewam moto olejem zobaczymy czy cieknie, otwór ewentualnie pójdzie do lekkiego zaspawania a w zimę będę myślał co z tym fantem zrobić. W desperacji już szukałem nowej ramy ale daruje sobie na razie.
Dzięki wszystkim za rady i jadę dalej z tematem

35

Odp: XR650R by konradoz

Jedyne to co mi przychodzi do głowy to przewiercić to całkowicie w jakiś sposób, nagwintować na nowo i dopasować od czegoś innego śrube.

36

Odp: XR650R by konradoz

heroineXrace napisał/a:

Jedyne to co mi przychodzi do głowy to przewiercić to całkowicie w jakiś sposób, nagwintować na nowo i dopasować od czegoś innego śrube.


i to jest chyba jedyne rozwiązanie... walczyłem kiedyś z podobnym w moim poprzednim moto... szpilka mocująca kolektor wydechu mi pękła w bloku.... rozwiercałem ja  kilkoma wiertlami od najmniejszego zaczynając, powoli wymieniając na większe, a następnie gwintownikiem ...innej opcji racze mieć nie będziesz.... a po wszystkim po prostu wypłucz ramę olejem  celem usunięcia wszelkich opiłków....

37

Odp: XR650R by konradoz

Sposób byłby dobry gdyby nie to, że w śrubie siedzi torx, nie wiem jakim wiertłem trzeba by było wiercić żeby się przebić. Jedyne co mi przychodzi do głowy to cięcie jak najbliżej ramy, wyciągnięcie resztek śruby dospawanie kawałka aluminiowej rurki, nagwintowanie pod nową śrubę.

38 Ostatnio edytowany przez heroineXrace (2013-04-28 21:53:20)

Odp: XR650R by konradoz

Kup jakieś drogie dobre wiertło i może jakoś się przebijesz. Warto sprobować.

39

Odp: XR650R by konradoz

a co trox z tytanu?? czy jak... to narzedziowka to jest i to zależny od producenta jakiej jakości.... twarda ale krucha stal...po prostu zużyjesz kilka wiertel.... weź  wiertło do stali 3jke i powoli, mocz w oleju celem chłodzenia wiertla nie spali się tak szybko, i najlepiej wkrętarką na średnich obrotach.... inaczej stępisz wiertło szybko.... ciągle studząc.... powoli pójdzie ....ale musisz to robić powoli... jak z baba popieścisz (resztę znasz)....

P.S. powodzenia.....
a ja jak rozwiercałem moja śrubę to wpadłem na idiotyczny pomysł podgrzania jej spawarka....skubana utwardziła się dodatkowo... ale to inna historia

40

Odp: XR650R by konradoz

Dzięki za rady Panowie, będę próbował.

41

Odp: XR650R by konradoz

no to powodzenia

42

Odp: XR650R by konradoz

i jeszcze jedno.... na zdjęciu widać ze nie idziesz bezpośrednio w środek śruby.... wiec uważaj bo wwiercisz się w ramę.... jest taka opcja ze jak wywiercisz  dziurkę 1szym wiertlem to kawałek  śruby, który jest w ramie wyleci... wiec sprawdź to...

...cholera... to operacja do zrobienia ale bądź ostrożny i tyle....

43

Odp: XR650R by konradoz

... jakieś postępy??....

44

Odp: XR650R by konradoz

To nie jest taka masakra na jaką wygląda bo masz dobry dostęp, miałem kiedyś identyczną sytuację w aucie, z tym że w wywierconym w śrubie otworze złamałem wykrętak. Musiałem rozbierać cały przód żeby dojść tam z wiertarką i rozwierciłem to frezem pełnowęglikowym, chociaż cała operacja zajęła mi 2 dni.

45

Odp: XR650R by konradoz

Postępów brak niestety. Zalałem moto czystym olejem żeby zobaczyć czy cieknie ze śruby i niestety kapie w mozolnym tempie ale jest nieszczelność. Chciałem odpalić moto żeby zobaczyć czy nowe uszczelki trzymają i wyregulować gaźnik, niestety gaźnik pluł benzyną a XRka kilka razy potraktowała mnie kick back'iem a odpalić nie chciała.