1 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-04-17 21:35:58)

Temat: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F

Witam. Mam takowa obawe, ze cos moze byc nie tak.

Mianowicie, dotychczas tankowalem benzyne bezolowiowa 95, natomiast ostatnio zalalem 98. Dodatkowo, jadac po miescie pekl mi kolektor wydechowy, zanim dojechalem do spawacza musialem przejechac z kolektorem dlugosci 5 cm (potem brak wydechu) jakies 50 kilometrow, moze nieco wiecej. Teraz kolektor jest pospawany, jednak bardzo znacznie strzela w wydech, gdy cofne manetke, praktycznie jadac na biegu bez gazu strzela 2-3 razy na sekunde, prawieze non stop.

Pytanie teraz, czy mozliwe, ze moglo sie cos uszkodzic z zaworami/glowica, jezeli przejechalem bez wydechu te 50 kilometrow?
Czy wplyw benzyny 98 oktanow moze miec taki skutek?

Dodam, ze w tym sezonie jeszcze nie sprawdzalem luzu zaworowego, zajme sie tym dopiero w przyszlym tygodniu, ale chcialbym miec czyste sumienie czy to jest normalne zjawisko, bo wczesniej tego nie bylo, strzal raz - dwa razy na kilka sekund maks.

Czy moze sklad mieszanki nalezy skorygowac, dla tej benzyny, lub powrocic do 95 oktanow? Moze miec to wplyw? Jezeli strzela, to za bogata, czy za uboga?

Pozdrawiam.

PS (wydech to LV X3 bez db killera)

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

2

Odp: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F

Możliwe że masz nadal gdzieś nieszczelność.
Na łączeniu z głowicą albo na łączeniu kolektor-tłumik.
Mała dziurka a będzie walić.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2013-04-17 21:43:02)

Odp: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F

Raczej nie choopery też jezdza na pustych rułach to nie jest 2t gdzie rezonas ma znaczenie.
Co do 98 jest to bardziej suche paliwo ze tak to nazwe lepiej lej 95

No i tak jak kolega pisze wyżej to też może być przyczyną lub źle ustawiona mieszanka ale jak by nie było nie jest to szkodliwe dla silnika bo jak by nie było  działa on na zasadzie wybuchów ;)

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

4

Odp: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F

jakie suche paliwo liczba oktanowa określa samozapłon paliwa (spalanie detonacyjne) i nie ma nic wspólnego ze smarowaniem

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

5 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2013-04-17 22:33:25)

Odp: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F

To wlej paliwo wysokooktanowe rakietowe lub takie jak do zaplniczek benzynowych ...

[url]http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/benzyna-98-czyli-kiedy-oplaca-sie-tankowac-drozsze-paliwo[/url]

To tylko cześć poszukasz więcej to się dowiesz sa rózne teorie nie koniecznie te pisane przez koncern paliwowy

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

6 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-04-17 23:20:00)

Odp: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F

Im wiecej oktanow tym nizsza energia (mniej kaloryczne) jednakze moc uzyskuje sie przez stopien sprezania. Przy tym samym stopniu sprezania bez spalania detonacyjnego na paliwie o wiekszej liczbie oktanowej mamy mniejsza moc.

Na zuzlu jezdza na metanolu, ktory jest o polowe mniej energetyczny niz benzyna, ale przez stopien sprezania moce sa zadowalajace.

Dobra,  to teraz wiem, ze to wina kolektora, bo tytan troche ciezko bylo spawac na szybko i jak patrzylem teraz to jest on raczej "poheftowany" a nie pospawany. To szukam nowego kolektora, co juz zreszta robilem.

Ktos wie, czy kolektor z wydechu Doma Racing jest taki sam dla YZ, WR i dla ram alu i stalowych?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

7 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-04-23 13:03:52)

Odp: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F

Sluchajcie, dylemat kolejny mam. Wzialem sie za regulacje zaworow, wszystkie sa w zalecanym przedziale 0,05mm, jednakze zaciekawilo mnie ustawienie rozrzadu.

Na magnecie sa znaki, gdy tlok jest w GMP, sa trzy kreski (w odleglosci okolo 4mm po obwodzie od siebie). Znaki na walkach rozrzadu zgrywaja sie tylko z trzecia kreska (ta najbardziej po prawej). W serwisowce nic nie bylo o trzech znakach, tylko o jednym. Czy rozrzad jest ustawiony poprawnie, bo wyglada jakby byl przestawiony o jeden zab na obu walkach.

Edit: juz mam.

[url]http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=9443&view=print[/url]

ostatni post.

Z tym, ze u mnie rozrzad wypada tak:

http://img837.imageshack.us/img837/1718/rozrzad.png

Moze to tak zostac? Powinno byc rowno w poziomie, dla obu znakow.

Edit2: juz wiem, mam juz mocno wyciagniety lancuszek rozrzadu, bo z tej strony mam napinacz. Czyli czas na wymiane.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]