Temat: Niepokojaca charakterystyka pracy silnika WR 450F
Witam. Mam takowa obawe, ze cos moze byc nie tak.
Mianowicie, dotychczas tankowalem benzyne bezolowiowa 95, natomiast ostatnio zalalem 98. Dodatkowo, jadac po miescie pekl mi kolektor wydechowy, zanim dojechalem do spawacza musialem przejechac z kolektorem dlugosci 5 cm (potem brak wydechu) jakies 50 kilometrow, moze nieco wiecej. Teraz kolektor jest pospawany, jednak bardzo znacznie strzela w wydech, gdy cofne manetke, praktycznie jadac na biegu bez gazu strzela 2-3 razy na sekunde, prawieze non stop.
Pytanie teraz, czy mozliwe, ze moglo sie cos uszkodzic z zaworami/glowica, jezeli przejechalem bez wydechu te 50 kilometrow?
Czy wplyw benzyny 98 oktanow moze miec taki skutek?
Dodam, ze w tym sezonie jeszcze nie sprawdzalem luzu zaworowego, zajme sie tym dopiero w przyszlym tygodniu, ale chcialbym miec czyste sumienie czy to jest normalne zjawisko, bo wczesniej tego nie bylo, strzal raz - dwa razy na kilka sekund maks.
Czy moze sklad mieszanki nalezy skorygowac, dla tej benzyny, lub powrocic do 95 oktanow? Moze miec to wplyw? Jezeli strzela, to za bogata, czy za uboga?
Pozdrawiam.
PS (wydech to LV X3 bez db killera)