1

Temat: XR650R by konradoz

Motocykl z cyklu "A miało być tak pięknie..."
Moto kupione od forumowicza w na koniec sezonu ubiegłego roku, miało kilka mankamentów ale niestety w okresie zimowym nie miałem zbytnio ani czasu ani $$$ na uporanie się z problemami. Sezon za pasem a ja zaczynam walkę - mam nadzieję, że nie będzie to walka z wiatrakami.
Fot ogólnych na razie brak bo moto wyglądało nijak a teraz jest w rozbiórce.
W weekend uporałem się z wyjęciem silnika, nie było łatwo bo robię to pierwszy raz a nie chciałem nic spaprać, lepiej wolno a dokładnie. Silnik umyłem i odtłuściłem a było z czego, smar był wszędzie a brud odstawał płatami w niektórych miejscach.
Dziś zasiadłem do rozbiórki, ogólnie celem całego przedsięwzięcia jest wyeliminowanie wrednego dzwonienia i sprawdzenie poszczególnych podzespołów (moto rok temu było u mechanika zgodnie z info od poprzedniego właściciela). Widziałem, że miejscami widać silikon ale Pan mechanik jest chyba wielkim fanem silikonu poniżej kilka fotek:
http://p1.bikepics.com/2013/04/08/bikepics-2539778-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/04/08/bikepics-2539780-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/04/08/bikepics-2539779-800.jpg
Wrzucam również link do filmiku (niestety ten nagrywany w weekend gdzieś mi się zapodział i wrzucam z ubiegłego roku):
[url]http://www.youtube.com/watch?v=GWZiWWl-DTg[/url]
Jeśli ktoś potrafi ocenić co może być przyczyną albo w jakiś sposób naprowadzić będę wdzięczny, kosz sprzęgłowy wygląda ok, nie ma wyrobionych rowków, tarcze sprzęga zmierzone i mieszczą się w specyfikacji, przekładki wyglądają jak nowe, brak zacieków odbarwień itp; jedynie sprężyny mają od 44,85mm do 45mm a powinny mieć nie mniej niż 46 mm.
Czy radzicie rozebrać silnik bez rozpoławiania i wymienić wszystkie uszczelki na nowe czy zostawić jak jest, zlokalizować przyczynę dzwonienia, ewentualnie wymienić co trzeba i jazda?

2

Odp: XR650R by konradoz

Sprezyny sprzeglowe wymien na nowe EBC 10% twardsze.

3

Odp: XR650R by konradoz

Dziś zamawiam komplet uszczelek koszt nie mały ale co zrobić nie nałożę przecież kolejnej warstwy silikonu. Co do sprężyn to na co przekłada się ta dodatkowa twardość, różnica w cenie jest dwukrotna bo nie widzę żeby można było u nas w kraju zamówić EBC do XRR.

4

Odp: XR650R by konradoz

[url]http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjUxMDA2MA==&bid=104397[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: XR650R by konradoz

Twardsze sprezyny-mniej poslizgi sprzegla przy duzym momencie. Hacker Ci podlinkowal.

Co do uszczelek to ja nowe i tak smaruje cienko silikonem Reinz, a jak przy demontazu nie ulegnie ona uszkodzeniu to zakladam stara na silikon i nie cieknie nic. Jak dasz cienko silikon i powycierasz siliko po dokreceniu to nie ma po nim sladu.

6

Odp: XR650R by konradoz

Wielkie dzięki Hacker; SFMario czy silikon jest konieczny, korzystam z manuala cyclepedia.com i nie ma tam słowem o konieczności stosowania silikonu (ale wiadomo, że teoria z praktyką nie zawsze idą w parze). Wczoraj przez ten silikon pokrywę Magneta zdejmowałem 40 min bo warstwa silikonu praktycznie uniemożliwiała zdjęcie pokrywy.

7

Odp: XR650R by konradoz

Sa dwie szkoly.
Jedna mowi zeb montowac dobrze odtluszczona uszczelke papierowa na dobrze odtluszczone i wyczyszczone miejsca uszczelniane bez silikonu.
Druga zeby dac cieniutko silikon, odczekac 15 min i montowac.
Ja stosuje ta druga metode z powodzeniem.

Silikon tylko czarny Reinz.

8

Odp: XR650R by konradoz

Mnie się wydaje, że to zależy od samych uszczelek.
Są zwykłe papierowe i są chyba takie które się "wulkanizują"
Np. uszczelka od KTM po założeniu oraz chyba jak się domyślam złapaniu temp. praktycznie skleja się ze stykającymi powierzchniami.

Oczywiście jak powierzchnia pod uszczelkę jest nie równa lub dziabnięta wkrętakiem to puści bez silikonu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: XR650R by konradoz

W takim razie poczekam na uszczelki jak przyjdą z UK i może będzie jakaś informacja na opakowaniu o papierowych uszczelkach, natomiast nie wiem czy jest sens dawać silikon na uszczelki gumowe, które same w sobie już właściwości plastyczne posiadają. Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że uszczelki były już zużyte i zamiast wymiany zostały potraktowane silikonem.

10

Odp: XR650R by konradoz

Dziś uporałem się z doczyszczeniem silikonu z miejsc gdzie był użyty a w jego miejsce trafią uszczelki (niestety dostałem zły komplet uszczelek i czekam na nowy), wyregulowałem zawory- były już sporo poza specyfikacją i wymieniłem sprężyny na EBC (różnicę widać na zdjęciu poniżej)
Zastanawiałem się czy nie zdjąć góry i żeby sprawdzić łańcuszek ale na razie odpuściłem z racji tego, że znowu musiałbym walczyć z silikonem. Wyjąłem napinacz łańcuszka rozrządu może ktoś potrafi ocenić ile mu zostało i czy powinienem już się interesować wymianą łańcuszka:
http://p1.bikepics.com/2013/04/20/bikepics-2544434-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/04/20/bikepics-2544433-800.jpg

11

Odp: XR650R by konradoz

Silnik złożony do kupy, jutro wędruje do ramy. Być może wie ktoś gdzie na terenie Warszawy można dostać śrubę spustową oleju (tą z ramy) taką jak tu:
[url]http://www.xrsonly.com/xrs-only-magnetic-oil-drain-plug-frame-red[/url] (nie musi być czerwona:)) a tu z dokładnymi numerami:
[url]http://www.motosport.com/atv/oem-parts/HONDA/2004/XR650R/FRAME/BOLT,-FLANGE-(8X18)/96300-08018-00[/url]
z góry dzięki za pomoc.

12

Odp: XR650R by konradoz

Larsson coś takiego oferuje
[url]http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=7654&cdes=%A6ruby%20spustu%20oleju&bid=104398[/url]

13 Ostatnio edytowany przez konradoz (2013-04-23 19:15:27)

Odp: XR650R by konradoz

Tak, ale w ramie jest inna a w silniku jest inna. Tej z ramy w larssonie nie ma niestety, może jakiś inny sklep ktoś poleci.
Ewentualnie może z innego moto pasuje?

14

Odp: XR650R by konradoz

A jaki ma gwint ta śruba w ramie?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15 Ostatnio edytowany przez tabul (2013-04-23 20:07:46)

Odp: XR650R by konradoz

a co do napinacza, mam nadzieję że wyjąłeś tą sprężynę ze środka przed demontażem... w sumie różne są napinacze, teraz w gas gasie mam taki, w który się wkłada płaski śrubokręt i wkręca aby go cofnąć... inaczej zbudowany niż np. w drz ...