1

Temat: exc 525

Nie mogę zabardzo znaleźć tematu na to pytanie. Chciał bym się dowiedzieć jaki rocznik najlepiej kupić i czym się różnią np 2003 a już 2005 oprócz wyglądu. Na co zwrócić w tym sprzęcie uwage. Jeśli taki temat już powstał to proszę o przekierowanie i sorry.

2 Ostatnio edytowany przez czarnysm610 (2013-03-12 10:39:17)

Odp: exc 525

2003 ma jeszcze zadupek 3 czesciowy, 2004 nowa lampa i zadupek jednoczesciowy, 2005 inny wachacz, licznik, 2006 inne dekle sprzegła a wiecej to niewiem, napewno cos jeszcze ale jakies duperele, technicznie i konstrukcyjnie  caly czas ta sama konstrukcja. Czyli kazdy rocznik bedzie dobry  jesli nie bedzie zjezdzony

525 EXC

3

Odp: exc 525

ja jak bym brał znów 525 to bym brał koncówke produkcji 2006 :)

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

4 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2013-03-12 12:57:05)

Odp: exc 525

W kazdym roczniku sa zmiany, może i nie zawsze widoczne ,ale sa!
Model 03 był dośc znacznie zmodyfikowany wzgledem 00-02, zupełnie inne zawieszenie, lagi przednie miały grubość 48 zamiast 43 mm , skok 300mm zamiast 295mm, tylny amor miał wiekszy skok (335 zamiast 300mm) ,inny zbiornik paliwa, nie jest przezroczysty tylko pomaranczowy(8,5 litra zamiast 9l) , poszycie siedenia zmieniono na jednokolorowe, duzo trwalsze jak sie okazało! Przede wszystkim inne mocniejsze koła, piasty, ośki, wahacz, tarcze hamulcowe, kosz sprzegłowy na łożysku zamiast tulejki mosiężnej, zmieniona skrzynia, głowica, elektronika, gaznik, airbox i tak naprawde wszystko było inne tylko ciezko to dostrzec na pierwszy rzut oka, (poza zmianą kształtu i koloru plastików i kolorem ramy i zawieszenia, plastiki pomaranczowe, rama złota-zamiast srebrnej, szarej) ale jak sie zamawia czesci to wtedy wszystko sie okazuje inne i w zasadzie tak jest w kazdym roczniku serii EXC z silnikiem FS-r czyli 00-07! Model 03 był troche lżejszy niż 00-02! 118kg, zamiast 120kg
W modelu 04 zmienili całe plastiki-( sa zupełnie inne, kolor pomaranczowy), tył składa sie z jednej czesci a nie z trzech, zawieszenie przednie miało 3 tuleje zamiast 2-óch, co sie okazało pomyłką! Delikatnie inna rama( na oko nie widać róznicy) i przednie zawieszenie(kolor złoty), inny układ wydechowy, jedna rura wydechowa zamiast 2-óch, inna końcówka wydechu, zbiornik paliwa i siedzenie inny kształt, zmieniono elektryke, gaznik, przełożenia w skrzyni i pewnie jeszcze wiele innych pierdół o których nie pamietam. Zmniejszyła sie masa własna o 1kg czyli do 117kg.
W modelu 05 była zupełnie inna rama, łatwo to poznac , bo jest płaska od okolic mocowania wachacza w góre,  kolor (złoty) Przednie zawieszenie otrzymało z powrotem dwie tuleje prowadzace (znaczna poprawa prowadzenia i czułości), Inny mocniejszy wachacz, teraz jest to odlew , ale nie jest polerowany, tylko matowy i ma zupełnie inna budowe, znacznie sie rózni od starszego modelu,inne zaciski hamulcowe, nowy zestaw licznikowy, a w zasadzie wielofunkcyjny komputer, duzo ładniejszy i mniejszy, inna lampe przednia z "ładnym Uśmiechem" ,przedni błotnik jest bardziej zagiety w dół, bardziej agresywnie wygląda, układ wydechowy tez miał inna koncówke, standardowo zbiornik paliwa miał nowy kształt dopasowany do nowej ramy i miał mniejsza pojemność (8l zamiast 8,5l) ,inne siedzenie teraz prawie zupełnie plaskie i sztywne, zmieniono gaznik i elektronike sterujaca silnikiem. Model 2005 był lżejszy od 2004 o ponad 3kg i wazył 113,9kg
Model 06 pozostał bez wiekszych zmian,poza kosmetycznymi zmianami kształtów plastików,innym poszyciem siedzenia,innym kształtem zbiornika,zmianą koloru ramy i zawieszenia przedniego i tylnego (czarna),inny kształt koncówki wydechu, oczywiscie gaznik miał inne nastawy,zawieszenie tez miało inna progresje, elektronika tez była poprawiona.
Model 07 był już tylko ukoronowaniem całej trwajacej 6 lat produkcji i uważany jest za jeden z lepiej dopracowanych wyczynowych motocykli enduro! Zmiany to: Nastawy gaznika, zawieszenia, elektroniki ,czarne felgi, zmiany wzoru oklein i przede wszystkim osobny dekiel sprzegłowy, który umozliwiał szybką wymaine sprzegła,dekiel był na o-ringu. Takze ja polecam model 06-07, sam taki miałem kilka lat i wiem co pisze. Obecnie mam EXC-r z 2011 roku, i fakt nie moge złego słowa powiedziec, ale widać w nim już delikatność konstrukcji:)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

5

Odp: exc 525

Wielkie dzięki za wyczerpująca odp , czyli celuje w 06 r.

Wiecie jakie jest najlepsze przełożenie dla sm (525 exc).? Tak na wheelie/trasa

6

Odp: exc 525

osc93 napisał/a:

Wiecie jakie jest najlepsze przełożenie dla sm (525 exc).? Tak na wheelie/trasa

Na wheelie krótkie, a na trasę długie.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

7

Odp: exc 525

cichy napisał/a:
osc93 napisał/a:

Wiecie jakie jest najlepsze przełożenie dla sm (525 exc).? Tak na wheelie/trasa

Na wheelie krótkie, a na trasę długie.

he to to wiem, chodZilo mi o takie wysrodkowane napedy (ilość zębów przod tył)

8

Odp: exc 525

na przód 14 a tył zacznij od 48 i ew. 2 zęby mniej lub więcej. Będzie pan zadowolony

rmz 250
gas gas txt 250

9

Odp: exc 525

metys napisał/a:

na przód 14 a tył zacznij od 48 i ew. 2 zęby mniej lub więcej. Będzie pan zadowolony

Jaki v-max na takim przełożeniu?

10

Odp: exc 525

osc93 napisał/a:
metys napisał/a:

na przód 14 a tył zacznij od 48 i ew. 2 zęby mniej lub więcej. Będzie pan zadowolony

Jaki v-max na takim przełożeniu?

nie mam zielonego pojęcia. Pewnie coś koło 160-170. Te sprzęty powyżej 100km/h jak nie siedzisz blisko kiery są dość niestabilne (wszystkie sm, nie tylko ktm)

rmz 250
gas gas txt 250

11

Odp: exc 525

Przełożenie 15/42 na gume z trójkiz gazu, z 4 z gazu już nie, Vmax ok 165
15/44 z 4 z gazu na gume Vmax nie pamietam

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

12

Odp: exc 525

Ja miałem 15/52 w SM z 3 z gazu bez zastanowienia szedł! V-max nie dałem nigdy rady sprawdzić, za szybki był :) na 6-tym biegu silnik nie dał rady wykrecić do odcinki, wniosek taki ze to było za długie przełożenie... ale mysle ze V-max nawet na krótszym przełozeniu zblizy sie do 170-175km/h takie jest moje zdanie, bo to naprawde mocne sprzety...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

13 Ostatnio edytowany przez Spidi (2013-03-12 19:49:21)

Odp: exc 525

Martinez dzięki, ze Ci się chciało - bardzo szczegółowa i przydatna lista zmian.
Możesz jeszcze dodać pare słów jak się mają ostatnie roczniki(06-07) 525 do pierwszych 530tek(08-09)?
Powoli zaczynam się rozglądać i badać rynek(moto chce kupić jakos w kwietniu).
Na te chwile 530tka jest moim faworytem, choć w ostateczności jak nie będę w stanie znaleźć nic godnego uwagi zadowolę się 450tką a w ostateczności poszukam WR 450.
525 dotąd wogóle nie brałem pod uwagę - jak widzę nie potrzebnie je z góry skreśliłem...

Spotkałem się jednak z opiniami na hamburgerowych forach, ze pierwsze wypusty 530tki nie były pozbawione wad i ze tak naprawdę poza ulepszonym zawieszeniem pod wieloma względami(jak trwałość, łatwość serwisowania i obsługi) wypada nieco gorzej niż 525. Nie wiem tylko na ile to mity a na ile prawda.

Wogóle kupowanie używanego "wyczynowego" 4ro takta to niezły ból i niemal loteria...:/

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

14

Odp: exc 525

Spidi napisał/a:

Wogóle kupowanie używanego "wyczynowego" 4ro takta to niezły ból i niemal loteria...:/

+1

525 to twarda sztuka, ale im starszy motocykl, tym... starszy i wszystkie podzespoły mają wtedy duży przebieg

rmz 250
gas gas txt 250

15

Odp: exc 525

Pierwsze roczniki albo rocznik 2008 530 miał jakieś swoje wady wieku dziecięcego które podobno później wyeliminowali, ja szukając w tamtym sezonie moto wybrałem 525 z 2006r mimo że mogłem w tej kasie kupić 530, konstrukcja silnika RFS jest bardzo trwałą konstrukcją o czym świadczą liczne pozytywne opinie posiadaczy.Nie pisze że 530 jest BE , bo zaraz mnie tu zlinczują, nie da sie ukryć jednak ze choroby wieku dziecięcego sie pojawiły na początku produkcji.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250