W kazdym roczniku sa zmiany, może i nie zawsze widoczne ,ale sa!
Model 03 był dośc znacznie zmodyfikowany wzgledem 00-02, zupełnie inne zawieszenie, lagi przednie miały grubość 48 zamiast 43 mm , skok 300mm zamiast 295mm, tylny amor miał wiekszy skok (335 zamiast 300mm) ,inny zbiornik paliwa, nie jest przezroczysty tylko pomaranczowy(8,5 litra zamiast 9l) , poszycie siedenia zmieniono na jednokolorowe, duzo trwalsze jak sie okazało! Przede wszystkim inne mocniejsze koła, piasty, ośki, wahacz, tarcze hamulcowe, kosz sprzegłowy na łożysku zamiast tulejki mosiężnej, zmieniona skrzynia, głowica, elektronika, gaznik, airbox i tak naprawde wszystko było inne tylko ciezko to dostrzec na pierwszy rzut oka, (poza zmianą kształtu i koloru plastików i kolorem ramy i zawieszenia, plastiki pomaranczowe, rama złota-zamiast srebrnej, szarej) ale jak sie zamawia czesci to wtedy wszystko sie okazuje inne i w zasadzie tak jest w kazdym roczniku serii EXC z silnikiem FS-r czyli 00-07! Model 03 był troche lżejszy niż 00-02! 118kg, zamiast 120kg
W modelu 04 zmienili całe plastiki-( sa zupełnie inne, kolor pomaranczowy), tył składa sie z jednej czesci a nie z trzech, zawieszenie przednie miało 3 tuleje zamiast 2-óch, co sie okazało pomyłką! Delikatnie inna rama( na oko nie widać róznicy) i przednie zawieszenie(kolor złoty), inny układ wydechowy, jedna rura wydechowa zamiast 2-óch, inna końcówka wydechu, zbiornik paliwa i siedzenie inny kształt, zmieniono elektryke, gaznik, przełożenia w skrzyni i pewnie jeszcze wiele innych pierdół o których nie pamietam. Zmniejszyła sie masa własna o 1kg czyli do 117kg.
W modelu 05 była zupełnie inna rama, łatwo to poznac , bo jest płaska od okolic mocowania wachacza w góre, kolor (złoty) Przednie zawieszenie otrzymało z powrotem dwie tuleje prowadzace (znaczna poprawa prowadzenia i czułości), Inny mocniejszy wachacz, teraz jest to odlew , ale nie jest polerowany, tylko matowy i ma zupełnie inna budowe, znacznie sie rózni od starszego modelu,inne zaciski hamulcowe, nowy zestaw licznikowy, a w zasadzie wielofunkcyjny komputer, duzo ładniejszy i mniejszy, inna lampe przednia z "ładnym Uśmiechem" ,przedni błotnik jest bardziej zagiety w dół, bardziej agresywnie wygląda, układ wydechowy tez miał inna koncówke, standardowo zbiornik paliwa miał nowy kształt dopasowany do nowej ramy i miał mniejsza pojemność (8l zamiast 8,5l) ,inne siedzenie teraz prawie zupełnie plaskie i sztywne, zmieniono gaznik i elektronike sterujaca silnikiem. Model 2005 był lżejszy od 2004 o ponad 3kg i wazył 113,9kg
Model 06 pozostał bez wiekszych zmian,poza kosmetycznymi zmianami kształtów plastików,innym poszyciem siedzenia,innym kształtem zbiornika,zmianą koloru ramy i zawieszenia przedniego i tylnego (czarna),inny kształt koncówki wydechu, oczywiscie gaznik miał inne nastawy,zawieszenie tez miało inna progresje, elektronika tez była poprawiona.
Model 07 był już tylko ukoronowaniem całej trwajacej 6 lat produkcji i uważany jest za jeden z lepiej dopracowanych wyczynowych motocykli enduro! Zmiany to: Nastawy gaznika, zawieszenia, elektroniki ,czarne felgi, zmiany wzoru oklein i przede wszystkim osobny dekiel sprzegłowy, który umozliwiał szybką wymaine sprzegła,dekiel był na o-ringu. Takze ja polecam model 06-07, sam taki miałem kilka lat i wiem co pisze. Obecnie mam EXC-r z 2011 roku, i fakt nie moge złego słowa powiedziec, ale widać w nim już delikatność konstrukcji:)
Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)