Odp: (Nie)Ciekawa awaria
Tylko ten gosc nie jest serwisem glowic tylko tunerem motocykli zuzlowych i cross.
#13 Mistrzostwa Polski
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » (Nie)Ciekawa awaria
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tylko ten gosc nie jest serwisem glowic tylko tunerem motocykli zuzlowych i cross.
Maniek daj mi namiar na kolesie.
Tylko ten gosc nie jest serwisem glowic tylko tunerem motocykli zuzlowych i cross.
Ok dobrze wiedziec nawet na przyszłośc, że masz namiar na takiego gościa, dzięki jeszcze raz. Składam to jednak na oryginałach od Taffmeisters, jedynie gniazda będą frezowane i zostają prowadnice reszta nowa i myślę, że już kilka lat posłuży ta głowica przy pilnowaniu luzów i oleju.
Jak mi Mostowy nie pomorze to pewnie zgłoszę się do tego Grzegorza.
Przeczytałem na necie, że jest specem od silników 2T co mnie niezmiernie cieszy.
Tak sobie czytałem wasze rozważania aż mnie zmusiły do rejestracji na forum :)
Tak rozpieprzonej dźwigienki jeszcze nie widziałem przecież berg musiał dzwonić jak sieczkarnia i to od dłuższego czasu bo wałek od rolki nieźle się zaokrąglił.
Z taffim współpracuję od dłuższego czasu więc wiem czym handluje.
Sprężyny jakie ci wyśle to - ktm. 83036028144 oczywiście bez org. pudełka - u Krywulta kosztuja 86 zl. szt.
zawory też polecał bym ci orginalne od Ktm exc 400-520 wydech 30mm 215 zł, ssak 35mm 165 zł. Są takie same chyba ze masz 37mm ssaki to są sporo droższe 390 zł szt..
Jeżeli chcesz zawory od tiffaniego to równie dobrze możesz sobie dorobić je u Parandowskich są takiej samej jakości - sam na takich jeżdziłem 2 sezony tyle że zrobiłem głowicę na 39mm ssak i 32 wydech :)
Rolki do dzwigienek głowicy są identyczne jak w KTM EXC 400-520 02-06. Do nowych sprężyn musisz obowiązkowo założyć nowe zawleczki 6 zl.szt.
Najważniejsze !!!!! głowica i czapka głowicy to para !!!!! gniazda wałka rozrządu są w fabryce obrabiane po splanowaniu i skręceniu tych części, nie wolno ich zamieniać zauważ że są podpisane i powinny mieć te same numery- oczywiście jeżeli chcemy zachować jako taką kulturę techniczną. Najlepiej pospawać stary dekiel i tak go nie widać.
Na podwójnych sprężynach silnik pracuje bardziej miękko ale górę ma gorszą przy 650 ( 6800 obr/min )tego nie czuć ale 450 11500 obr/min ) nie dokręca się już tak ochoczo do docinki.
Jak by ci pękł napinacz łańcucha rozrządu to pasuje od yamahy majesty 125 i podobnych - takie same występuję też w chińskich skuterach 4t ale nie polecam :)
Owocnych remontów
Tak sobie czytałem wasze rozważania aż mnie zmusiły do rejestracji na forum :)
Tak rozpieprzonej dźwigienki jeszcze nie widziałem przecież berg musiał dzwonić jak sieczkarnia i to od dłuższego czasu bo wałek od rolki nieźle się zaokrąglił.
Z taffim współpracuję od dłuższego czasu więc wiem czym handluje.
Sprężyny jakie ci wyśle to - ktm. 83036028144 oczywiście bez org. pudełka - u Krywulta kosztuja 86 zl. szt.
zawory też polecał bym ci orginalne od Ktm exc 400-520 wydech 30mm 215 zł, ssak 35mm 165 zł. Są takie same chyba ze masz 37mm ssaki to są sporo droższe 390 zł szt..
Jeżeli chcesz zawory od tiffaniego to równie dobrze możesz sobie dorobić je u Parandowskich są takiej samej jakości - sam na takich jeżdziłem 2 sezony tyle że zrobiłem głowicę na 39mm ssak i 32 wydech :)
Rolki do dzwigienek głowicy są identyczne jak w KTM EXC 400-520 02-06. Do nowych sprężyn musisz obowiązkowo założyć nowe zawleczki 6 zl.szt.
Najważniejsze !!!!! głowica i czapka głowicy to para !!!!! gniazda wałka rozrządu są w fabryce obrabiane po splanowaniu i skręceniu tych części, nie wolno ich zamieniać zauważ że są podpisane i powinny mieć te same numery- oczywiście jeżeli chcemy zachować jako taką kulturę techniczną. Najlepiej pospawać stary dekiel i tak go nie widać.
Na podwójnych sprężynach silnik pracuje bardziej miękko ale górę ma gorszą przy 650 ( 6800 obr/min )tego nie czuć ale 450 11500 obr/min ) nie dokręca się już tak ochoczo do docinki.
Jak by ci pękł napinacz łańcucha rozrządu to pasuje od yamahy majesty 125 i podobnych - takie same występuję też w chińskich skuterach 4t ale nie polecam :)
Owocnych remontów
Co do kultury pracy tak chodził jak sieczkarnia wszyscy mi mówili, że tak berg pracuje właśnie, a już pisałem, że to moje pierwsze mono, mniejsza o to teraz już wiem, zresztą dużo nim nie przejeździłem może z 2-3mth :)
Ssące niestety 37mm, rozeznałem się w cenach naszej polandii, ssące wychodzą taniej a wydechowe drożej niż u taffiego. Do sprężyn trzeba doliczyc osadzenie więc wielkiej różnicy w cenie też nie ma. Co do dorabianych zaworów słyszałem różne opinie takie jak Twoja ale niestety negatywne też, wiec zdecydowałem się na oryginały. O dzwigienkach też wiem, że takie jak kat (łożyska dźwigienek zamówiłem w polszy bo wyszły taniej ale też bez szału). Co do gniazd wałka to coś w tym jest ale łożyska się zmienia przecież, a nie każde łożysko jest dobierane specjalnie pod głowice i dekiel a to na łożyskach właśnie osadza się wałek w głowicy i deklu? Więc raczej nic to nie zaszkodzi, choc pospawam mój i zobacze jak wyjdzie jak bedzie ok to zostanie.
Mam już graty po niecierpliwym oczekiwaniu okazało się, że listonosz wrzucił paczkę do skrzynki w której nie byłem jakieś dwa tyg :) ale na szczęście nic nie zginęło:
Wszystko ładnie zapakowane, z pudełkami KTM, Husaberg i numerami seryjnymi.
Dla potomnych numery katalogowe części :
Zwór ssący KTM 470-650 37mm 01- : 0760101844
Zawór wydechowy zapakowany razem ze ssącymi nie mam nr.
Zestaw podwójnych sprężyn od KTM450SX, można kupić cały kit ze strony producenta Kibblewhite's USA numer zestawu 96 - 96031
Śruby regulacji zaworów KTM: 59036062000
Nakrętki śrub regulacji zaworów KTM: 59036062100
Uszczelka pod głowice: 81030036000
Uszczelniaczy zaworowych, ślizgu napinającego i uszczelki dekla bocznego nie mam niestety.
W Polsce z nowych części kupowałem łożyska dźwigienek zaworowych, cena zabija w polsce jedno 125 pln w UK jeszcze drożej, myślałem żeby wpasować jakieś inne ale po tym rozpierdolu, który się stał wcześniej kupiłem oryginały zgodnie z zasadą chytry traci dwa razy ;). Numery widać na fotce.
I jeszcze w Pl kupione łożyska wałka rozrządu oryginalnie NTN, ja kupiłem KOYO 6201 bardzo popularne łożysko górna półka jakieś 11pln
Dźwigienki zaworowe używane, dekiel pospawany. Jak zrobią mi głowice i odpalę wrzucę filmik ;)
Taka mała prośba do Admina coby zmienić nazwę tematu (bo nie widzę opcji edycji) na coś w stylu: "Wymiana sprężyn zaworowych na podwójne i kompletny remont głowicy Fe 650" myślę, że będzie łatwiej znaleźć a trochę przydatnego info dla posiadaczy bergów jest, z góry dzięki.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » (Nie)Ciekawa awaria
Wygenerowano w 0.038 sekund, wykonano 80 zapytań