16 Ostatnio edytowany przez oglaza90 (2013-03-02 14:34:20)

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

Troche to trwało ale mam foty jeszce nie odkręciłem zębatki ale tak wygląda silnik

[url]http://www.tinypic.pl/bojy0y43xsjl[/url]
[url]http://www.tinypic.pl/owwa3uqjyr73[/url]


i oczywiście przepraszam za to ze jestem ślepy i nie ma napisu high flow :)

17

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

czy starsze silniki czarne były gorsze od nowych szarych ?? jaka jest między nimi różnica?

18

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

Wyglada to na starszy silnik niema glowicy High Flow a na zdjeciu widac ze rozrusznik pozostal szary czyli w kolorze oryginalu jaki powinien byc na moje oko jakas delikatna rzezba byla robiona

19 Ostatnio edytowany przez fxrider (2013-03-04 01:48:05)

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

Hej,
odpowiedziałem Ci na forum lc4.pl, ale tam nie podałeś zbyt dużo informacji, więc nie miałem pełnego rozeznania w sytuacji.

Na pewno nie jest to silnik z 2005r.  Akurat rozruszniki miały zawsze ten sam kolor,  więc to żaden wyznacznik. Szare silniki (ale z czarną głowicą) były też seryjnie montowane w LC4 640 do '99 włącznie (przedtem były całe czarne 620 z rozrusznikiem).
Ten na pewno jest sprzed 2003, bo ma czarna głowicę, sprzęgło na linkę (też musiało być zmienione), nie ma wizjera od oleju i ma zębatkę mocowaną na śrubę (po 2003 już wszystkie miały nakrętki na wałku zdawczym).
Choć dekielek filtra oleju jest raczej nowszy, bo powinien być w kolorze silnika - można to potwierdzić zaglądając do niego, w HFie powinien mieć już płaską uszczelkę zamiast oringu.
To może być nawet 620, ale z zewnątrz ciężko poznać - może dałoby się dojść po kodzie głowicy (poniżej termostatu).
Jak będę w garażu to zerknę czy na silniku są gdzieś datowniki bo nie pamiętam, choć chyba jakiś na czapce głowicy od góry był.

Różnic technicznie między takim a HF trochę jest, ale nic strasznie istotnego - zdecydowanie drugorzędne tematy. Większa moc HF to w.g. mnie głownie efekt placebo, bo HF ma tylko 2mm większymi zawory wydechowe jeśli chodzi o zmiany podnoszące moc. No i dłuższe przełożenie wstępne - więc przyśpieszać może nawet gorzej (dlatego n.p. kosze sprzęgłowe nie są wprost wymienne pomiędzy tymi generacjami). Jedyna istotna zmiana to unowocześnione łożysko pod koszem sprzęgła i to ew. warto z czasem zmodyfikować do nowszej wersji (rolkowe), żeby zminimalizować ryzyko awarii.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

20 Ostatnio edytowany przez PRELUDE2000 (2013-03-04 08:51:59)

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

delete

21

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

Jeśli chodzi Ci o wizjer oleju to jest on po drugiej stronie :P
W Lc4 z prawej strony jest okienko do zobaczenia znaku na magnecie.

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

22 Ostatnio edytowany przez PRELUDE2000 (2013-03-04 08:58:14)

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

Peka napisał/a:

Jeśli chodzi Ci o wizjer oleju to jest on po drugiej stronie :P
W Lc4 z prawej strony jest okienko do zobaczenia znaku na magnecie.

Widać dawno temu miałem 640-tkę - ale wtopa :P

23

Odp: czarny silnik 2005 ? LC4 640

fxrider napisał/a:

Hej,
odpowiedziałem Ci na forum lc4.pl, ale tam nie podałeś zbyt dużo informacji, więc nie miałem pełnego rozeznania w sytuacji.

Na pewno nie jest to silnik z 2005r.  Akurat rozruszniki miały zawsze ten sam kolor,  więc to żaden wyznacznik. Szare silniki (ale z czarną głowicą) były też seryjnie montowane w LC4 640 do '99 włącznie (przedtem były całe czarne 620 z rozrusznikiem).
Ten na pewno jest sprzed 2003, bo ma czarna głowicę, sprzęgło na linkę (też musiało być zmienione), nie ma wizjera od oleju i ma zębatkę mocowaną na śrubę (po 2003 już wszystkie miały nakrętki na wałku zdawczym).
Choć dekielek filtra oleju jest raczej nowszy, bo powinien być w kolorze silnika - można to potwierdzić zaglądając do niego, w HFie powinien mieć już płaską uszczelkę zamiast oringu.
To może być nawet 620, ale z zewnątrz ciężko poznać - może dałoby się dojść po kodzie głowicy (poniżej termostatu).
Jak będę w garażu to zerknę czy na silniku są gdzieś datowniki bo nie pamiętam, choć chyba jakiś na czapce głowicy od góry był.

Różnic technicznie między takim a HF trochę jest, ale nic strasznie istotnego - zdecydowanie drugorzędne tematy. Większa moc HF to w.g. mnie głownie efekt placebo, bo HF ma tylko 2mm większymi zawory wydechowe jeśli chodzi o zmiany podnoszące moc. No i dłuższe przełożenie wstępne - więc przyśpieszać może nawet gorzej (dlatego n.p. kosze sprzęgłowe nie są wprost wymienne pomiędzy tymi generacjami). Jedyna istotna zmiana to unowocześnione łożysko pod koszem sprzęgła i to ew. warto z czasem zmodyfikować do nowszej wersji (rolkowe), żeby zminimalizować ryzyko awarii.

pzdr, Adam

Dziękuje bardzo za wyczerpującą odpowiedz właśnie o taką odpowiedz mi chodziło pozdrawiam :)