Hej,
odpowiedziałem Ci na forum lc4.pl, ale tam nie podałeś zbyt dużo informacji, więc nie miałem pełnego rozeznania w sytuacji.
Na pewno nie jest to silnik z 2005r. Akurat rozruszniki miały zawsze ten sam kolor, więc to żaden wyznacznik. Szare silniki (ale z czarną głowicą) były też seryjnie montowane w LC4 640 do '99 włącznie (przedtem były całe czarne 620 z rozrusznikiem).
Ten na pewno jest sprzed 2003, bo ma czarna głowicę, sprzęgło na linkę (też musiało być zmienione), nie ma wizjera od oleju i ma zębatkę mocowaną na śrubę (po 2003 już wszystkie miały nakrętki na wałku zdawczym).
Choć dekielek filtra oleju jest raczej nowszy, bo powinien być w kolorze silnika - można to potwierdzić zaglądając do niego, w HFie powinien mieć już płaską uszczelkę zamiast oringu.
To może być nawet 620, ale z zewnątrz ciężko poznać - może dałoby się dojść po kodzie głowicy (poniżej termostatu).
Jak będę w garażu to zerknę czy na silniku są gdzieś datowniki bo nie pamiętam, choć chyba jakiś na czapce głowicy od góry był.
Różnic technicznie między takim a HF trochę jest, ale nic strasznie istotnego - zdecydowanie drugorzędne tematy. Większa moc HF to w.g. mnie głownie efekt placebo, bo HF ma tylko 2mm większymi zawory wydechowe jeśli chodzi o zmiany podnoszące moc. No i dłuższe przełożenie wstępne - więc przyśpieszać może nawet gorzej (dlatego n.p. kosze sprzęgłowe nie są wprost wymienne pomiędzy tymi generacjami). Jedyna istotna zmiana to unowocześnione łożysko pod koszem sprzęgła i to ew. warto z czasem zmodyfikować do nowszej wersji (rolkowe), żeby zminimalizować ryzyko awarii.
pzdr, Adam
lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...