1

Temat: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

Witam ,jestem posiadaczem Yamahy WR 250F z 2003r na kostkach jeszcze ;/. Chce założyć koła supermoto ,znalazłem koła z WR426 i moje pytanie brzmi czy podejdą one bez żadnych przeróbek dystansów pod WR250? Przy zakupie tych kół dostaje opony felgi z tarczmi zebatką ,dystansami i adapterem do tarczy tylko nie wiem czy mi to podejdzie, niestety nie mam odpowiednich narzedzi do zrobienia dystansów i cierpliwości a mechanik mi sie tego nie podejmie bo przednie koło miesiąc robił.

2

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

Ja powiem tak. Na 80% podejda bez przerobek, bo rama jest taka sama, oski tez. A co do dystansow, ja mam w WR 450F kola z hondy 650tki, a dystanse zrobilem z... Uwaga:

Najtanszych mozliwych lozysk, o srednicy wewn. 20mm. Wystarczy zniszczyc koszyk, wysypac kulki i mamy mega twarda fajna tulejke, a grubosci takich lozysk sa co 1mm, wiec mysle, ze nie trudno o dostepnosc. W przypadku przedniego kola konieczne byly w moim przypadku 2x 10mm i 2x12mm szerokosci. Jedno lozysko dostaniesz za 5 zl, cena szalu wiec nie robi. A, co lepsze, mozna jeszcze dopasowac simmering, jezeli piasta jest szeroka.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

3

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

Nie polecam rozwiązania kolegi AntnioPL, bo jest to tak zwana rzeźba w gównie.
Tulejki się wymiaruje, robi rysunek techniczny i daje do wytoczenia z st40 lub dobrego aluminium np PA6.
Z wymiarowaniem i rysunkiem żadna filozofia.

I proszę nie pytać dlaczego, bo jest to oczywiste.


joł

4 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-02-28 03:24:26)

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

Jezeli ktos nie ma dojscia do profesjonalnych sprzetow, maszyn, zakladow, to nawet lutowane linki zdaja egzamin... Nie prawdaz?

Poza tym, nie polecasz mojej metody, ze wzgledu na koszty, wyglad, naklad pracy, dostepnosc, czy prostote pomyslu? Jezeli stal lozyskowa dla Ciebie, to gowno, a PA6 w stosunku do tego to dobry material, to chyba bierzesz pod uwage tylko wlasciwosci antykorozyjne (skrawalne, ktore w moim przypadku sa pomijane z uwagi na brak obrobki mechanicznej), ewentualnie 35 gram mniejszej masy nieresorowanej, ktora do jazdy rekreacyjnej/amatorskiej ma mniej wiecej taki wplyw, jak oproznienie pecherza przed wrzuceniem biegu. No coz, spokojnie, nie wszystkie moje pomysly sa cudowne, a piszac na forum wyrazam zgode na wszelka polemike na ich temat ;)

Pozdrawiam ;D

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

5

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

Widzę że zabolało skoro się czepiłeś linki, zwłaszcza nie mając o tym bladego pojęcia.
Wyraziłem swoje zdanie, a Ty jak używasz takich zajebistych metod,jak te pierścienie łożysk, używaj ich dalej ale w zaciszu swojego garażu nie namawiając do nich ludzi zaczynających przerabianie motocykli na sumo.
W życiu bym nie wsiadł na swoje moto wiedząc że mam jakieś dwuczęściowe tulejki ze stali łożyskowej. Która jest dużo bardziej krucha.

Co do dojścia do profi maszyn i materiałów-trzeba je sobie znaleźć i tyle. Mi z nieba nie spadły te wszystkie części które dorabiałem. I za darmo też ich nie dostałem.


joł

6

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

Nie wiem, czy zauwazyles, proponowalem metode, ktora eliminuje "wyzszosc" budzetowa, jaka szczyca sie niektorzy uzytkownicy, dalem tez odpowiedz jakiej oczekiwal autor.

Zaraz bedzie pewnie post w stylu: "nie stac Cie na wytoczona tulejke, nie jezdzij..."

Ale nie o to tu chodzi. Poza tym, szukasz dziury w calym.

SFMario napisał/a:

[...] używaj ich dalej ale w zaciszu swojego garażu nie namawiając do nich ludzi zaczynających przerabianie motocykli na sumo.

Napisales o wytoczonej tulejce ze stali ST40, oraz PA6. Owszem, ze stopem aluminium sie zgodze, ale nigdy nie dam sobie wmowic, ze stal lozyskowa (ŁH15) ma tak radykalnie wieksza gestosc od stali ST40. Poza tym, ze wzgledow konstrukcyjnych taka tulejka przenosi tylko i wylacznie obciazenia sciskajace, na ktore stal lozyskowa jest odporna. Gdyby nie byla, nie musze mowic, co dzialoby sie z lozyskami. Czyli co, jedynie zostaje mozliwosc, iz tulejka wytoczona musi miec miejsze gabaryty, aby miec mniejsza mase. I tu pojawia sie problem, rzekomej niedostatecznej wytrzymalosci poruszonej przez Ciebie.

Ponadto skoro forum jest publiczne, kazdy ma wolny wybor, nie lamie zadnego prawa ani regulaminu, jaki problem widzisz w tym, aby sie do moich zalecen nie stosowac? Rownie dobrze, jak "nakazujesz" mi uzywania tego we wlasnym zakresie po cichu, mozesz poprostu sam sie do tego nie stosowac.

I owszem, zabolalo mnie nie to, ze odradzasz moje metody, kazdy moze wyrazic wlasne zdanie, ale ja nie nazywam twojego sposobu na rozwiazanie problemu mianem "rzezbienie w gównie". Ale skoro sprawia Ci przyjemnosc taki rodzaj dyskusji, no to coz.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

7

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

SFMario napisał/a:

Widzę że zabolało skoro się czepiłeś linki, zwłaszcza nie mając o tym bladego pojęcia.
Wyraziłem swoje zdanie, a Ty jak używasz takich zajebistych metod,jak te pierścienie łożysk, używaj ich dalej ale w zaciszu swojego garażu nie namawiając do nich ludzi zaczynających przerabianie motocykli na sumo.
W życiu bym nie wsiadł na swoje moto wiedząc że mam jakieś dwuczęściowe tulejki ze stali łożyskowej. Która jest dużo bardziej krucha.

Co do dojścia do profi maszyn i materiałów-trzeba je sobie znaleźć i tyle. Mi z nieba nie spadły te wszystkie części które dorabiałem. I za darmo też ich nie dostałem.

nie każdy musi w tak profesjonalny sposób podchodzić do jazdy na moto. Jeżdzą ludzie lajtowo i dla nich nie musi być wszystko takie super... a ja jestem jeszcze bardziej profi bo powiem tak: w życiu bym nie wsiadł na moto które ma jakieś dorabiane w garażu/warsztacie tulejki. Mam fabrycznie pasujące koła do SM i na dorabianych nie będę jezdził... no i kosztowały dużo więcej niż te twoje profesjonalne tulejki :)

-------------------
hmmmm...

8

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

Ja w drzcie mialem z jednej strony dystans z wewnetrznej biezni zrobiony i nic sie nie stalo przez 3 lata uzytkowania . Wiadomo jedem ma kase drugi woli zakombinowac , pomysl zajebisty jak dla mnie . Punkt dla kolegi Antoniopl :-)

9

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

jak nie podejda to chętnie odkupie koła :)

speedfight II->senda ->DT50->Aprilia mx 125->drz 400->wr450

10

Odp: Koła SM do WR250F Czy podejdą?/

ZAWA napisał/a:

jak nie podejda to chętnie odkupie koła :)

hehehe - ale tylko z tymi tulejkami ...

-------------------
hmmmm...