1

Temat: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

Tak jak w temacie chciałbym usłyszeć od użytkowników tych niezniszczalnych motorków jakie są różnice pomiędzy tymi silnikami, czy "czarne" są gorsze/lepsze od "szarych" ? Czy różnią się między sobą serwisem ? Na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy kupnie Kata z danym silnikiem ?
Pytam, ponieważ rozglądam się za następnym moto i zamierzam za tydzień pojechać obejrzeć ten sprzęcior [url]http://tablica.pl/oferta/ktm-lc4-625-supermoto-CID5-ID2jNPP.html#e4e29c4764;r:;s:[/url] a nie jestem za bardzo przekonany do "czarnych" silników...
Jeszcze jedno pytanie przy okazji mianowicie tego egzemplarza. Czego on nie ma zawieszenia up-side-down..? Czy jest możliwość załorzenia w nim owej zawiechy i jakie to by były koszta?

Opisze również krótką rozmowę ze sprzedającym:
A więc rozmowa zaczyna się od pytania o ogólny stan motorku, następnie dlaczego motor nie jest przerejestrowany i jak to dalej bywa pytania o silnik, gaźnik, filtr powietrza, łożysko główki ramy, zawieszenie, opony, klocki, wydech itp.

Odpowiedzi na pytania sprzedającego:
-> Motor w stanie dobrym, rysy z jednej strony prawdopodobnie po glebie byłego właściciela, posiada go 3 lata (dlaczego go nie przerejestrował...) zrobił nim przez ten okres czasu 1500km (posiada 2 motor również na sprzedaż). Przy silniku nic nie robił kompletnie! ani olej, ani serwis, ani ustawianie zaworów, przy gaźniku również nie grzebał. Jedynie wyczyścił filtr powietrza przy myciu KTMa; "opony yyyyyy nie wiem" nie potrafił mi odpowiedzieć czy mają dobry bierznik i można na nich jeszcze jeździć. Po minucie zastanowienia i licznych pytaniach docieram do sedna sprawy - opony do wymiany. Klocki "yyyy" nie wiem.... Zawieszenie bez luzów, bez wycieków, rama prosta, łożysko główki ramy jak najbardziej w dobrym stanie; Motocykl ma opłacone OC i przegląd, tylko nie przerejestrowany; "Wydech? wydech jest oryginalny, czy nie? właściwie to już nie wiem" - coś w tym stylu. Ogólnie dowiedziałem się nie wiele.. Jutro mam dostać e-mail ze szczegółowymi zdjęciami i opisem "sytuacji". Czekam z niecierpliwością :)

Czy motor jest warty swojej ceny?

DT125R ->  KTM LC4 640

2

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

Ja bym wybral ten w rozowe kropki. Bo czarny niw w moim guscie. Co do zawieszenia polecam Ohlinsa koszt jakies 30tys chodzi jak malina. No i efekt bling bling pod szkola nie do opisania.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

3

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

Bez obejrzenia nikt Ci nie powie czy warto .

http://bikepics.com/members/bolekzko/

Honda XR 125 > Suzuki DRZ 400 SM > Suzuki DRZ 400 SM > Husqvarna SM 125 S > Suzuki DRZ 400 ESM > i znowu nic ..

4

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

maniek-rr312 napisał/a:

Ja bym wybral ten w rozowe kropki. Bo czarny niw w moim guscie. Co do zawieszenia polecam Ohlinsa koszt jakies 30tys chodzi jak malina. No i efekt bling bling pod szkola nie do opisania.

Tworząc temat oczekuję pomocy, a nie bezsensownej odpowiedzi..  No chyba, że lubisz zachowywać się jak przedszkolak to inna gadka ;)

DT125R ->  KTM LC4 640

5

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

backerrr ale wyjeżdżasz z trochę bezsensownym tematem więc nic dziwnego,że ludzie cię troszkę zhejtują ;)

Yamaha DT 50 SM sezon 2012-2014 - SOLD
EXC 125 Sezon 2014 - 2015 - SOLD
Aprilia RS 125 2015 - 2015 - GIVE BACK
Honda NSR 125 2015 - czeka na sprzedaż :)

6 Ostatnio edytowany przez hermes (2013-02-23 21:58:44)

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

Temat nie jest bezsensowny tylko pytania zle sformułowane...
Wydaje mi się że chodziło o to czy i w ogóle jakie są różnice pomiędzy seriami z czarnym a szarym silnikiem. W jakich latach były wypuszczane owe kolorki i na co zwrócić szczególną uwagę...i tyle reszta to już weryfikacja na miejscu stan/dokumenty itd....

Powodzenia ja nie pomogę marka na K jest mi obca

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

7

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

hermes napisał/a:

Powodzenia ja nie pomogę marka na K jest mi obca

Kawasaki?

READY TO >> TERROR

8

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

hermes napisał/a:

Temat nie jest bezsensowny tylko pytania zle sformułowane...
Wydaje mi się że chodziło o to czy i w ogóle jakie są różnice pomiędzy seriami z czarnym a szarym silnikiem. W jakich latach były wypuszczane owe kolorki i na co zwrócić szczególną uwagę...i tyle reszta to już weryfikacja na miejscu stan/dokumenty itd....

Powodzenia ja nie pomogę marka na K jest mi obca

Dzięki Hermes dokładnie o to mi chodzi :) Tylko ująłem to trochę w inne słowa i nie sądziłem, że może być to nie zrozumiałe.

DT125R ->  KTM LC4 640

9

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

Olaff napisał/a:
hermes napisał/a:

Powodzenia ja nie pomogę marka na K jest mi obca

Kawasaki?

nie ta KLE KLE KLE KLE KLE KLE KLE KLEKOCZĄCA ;-)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

10

Odp: różnice pomiędzy silnikiem "czarnym", "szarym" LC4. Kupno motoru help

KTM - k***a Twoja Mać ;] Nie miałem okazji się przejechać równorzędnymi modelami różniącymi się głowicą, z tego co słyszałem różnica nie jest duża, jedynie lekko odczuwalna w górnej partii obrotów. Ja dostałem radę, żeby nie przejmować się zbytnio czy silnik jest na HFie czy nie, tylko brać to co dostanę w swoim budżecie w najlepszym stanie - znacznie większą różnicę robi zmiana gaźnika na FCR, co potwierdzam. Aha, samym kolorem silnika się nie sugeruj - wychodziły takie comba jak np. szary silnik + czarna głowica. HFy wychodziły od 2003r. Moja pomarańczka jest '99 i trzyma się dobrze - silnik oczywiście czarny nie-HF.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)