1

Temat: DR 350 sm ?

Witam, czytając forum zauważyłem że trochę ludzi śmiga lub śmigało poczciwymi Dr-kami. Mógłby ktoś streścić informacje tj. co ile wymienia się tłok, jaki tłok najlepiej (TKJR?),jaka żywotność zaworów, jak z dostępem do części? Oraz ogólnie, jak z mocą(obecnie jeżdżę Husqvarną WRE 125), co najczęściej ulega awarii? Od czego podejdą koła sm(od drz może bo z tego co widziałem plastiki podchodzą)?

2

Odp: DR 350 sm ?

Ja bym się w życiu nie przesiadł z huski na dr. Wstawiaj koła do husy i lepiej na tym wyjdziesz.

3

Odp: DR 350 sm ?

Czesc.
Tak w skrócie:
Chyba nie ma określonego wg serwisówki czasu po którym trzeba wymienic tłok. Wymienia się kiedy stary jest już zużyty.
W praktyce wygląda to tak, że w dr 350 z 1999 roku raz był zmieniany tłok (robił to poprzedni właściciel kilka lat temu). Jak narazie nie wykazuje objawów zużycia wiec nie trzeba wymieniać.
Co do marki to różnie ludzie piszą na ten temat.
Zawory: regulować i jeździć (w mojej fabryczne oryginały w stanie idealnym). Regulacji nie trzeba wykonywać zbyt często (ja to robie co wymianę oleju i z reguły nie trzeba nic poprawiać)
Części są dostępne bez najmniejszych problemów w necie jak i w sklepach motocyklowych (jedynie problem może być z plastikami itp.)
Co do mocy to szczerze wyczyn to to nie jest. 30 km przy tej wadze "dupy nie urywa" ale przy odpowiednim przełożeniu można spokojnie pojeździć w cięższych warunkach :)
Co ulega awarii najcześciej? Raczej nic, jak coś się zepsuje to znaczy, ze ktoś zaniedbał moto albo miał pecha.
Ja wymieniałem tylko drobnostki (sprzęgło - te które było od nowości lekko ślizgało, uszczelniacze silnikowe - lekko "pociła" się olejem, linka gazu itp.)
Akurat do dr kół sm nie mam, ale z tego co wiem to od drz podejdą na bank no i pewnie większość innych kół sm też da rade spaspwać (oczywiscie nie zbyt szeroka bo w dr jest dość wąski wachacz)
Tutaj jeszcze kawałek serwisówki dotyczący interwału wymian i kontroli podzespołów

http://imageshack.us/a/img29/521/procedures.jpg


Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.

4

Odp: DR 350 sm ?

Co do husqi to rok 2001, jeśli już wolałbym coś nowszego... Jedynie bezawaryjność DR skłania mnie do jej zakupu... Mam rozumieć że husqa WRE 125 (~34km) jest mocniejsza od DR 350 ? Motocykla w 70% używam do jazdy po drogach... Enduro rzadko przy niedzieli...

5 Ostatnio edytowany przez Kordzik (2013-02-17 20:38:39)

Odp: DR 350 sm ?

No to ja dorzucę swoje 3 grosze co do DR 350 mam akurat SHC z hyudraulicznym zawieszeniem USD ale to akurat różnicy nie robi.

Do amatorskiego latania po krzakach sprzęt świetny moim zdaniem, wystarczy zdemontować ramę pomocniczą dać inny ogon np. ja mam ok starej krosowej kawy i wagowo będzie w sam raz. Mocy jednak trochę brakuje jedynie w kopnym piachu. Ale to też jest do przeskoczenia, wystarczy zaopatrzyć się w sportowy gaźnik z pompką przyśpieszającą i mechaniczną płaską przepustnicą typu TM36 i TM33 i moto zmienia się nie do poznania w stosunku do oryginalnego zasilania. Mocy więcej co prawda nie ma ale sposób oddawania jest rozrywkowy. Ja przerabiałem obydwa ww. gaźniki i mogę powiedzieć tyle:
-TM36 motocykl jeździ na zasadzie 0-1 czyli nic lub potężne pierdzielnięcie. Na koło z 2 biegu z gazu idzie bez zająknięcia, lekkie dodanie gazu kończy się ładnym slajdem na twardym, więc do SM jak znalazł. Problem w tym, że ten gaźnik cholernie ciężko ustawić pod dr 350 ja męczyłem się z tym pół roku wymieniłem wszystko w gaźniku co trzeba a i tak nie chciał się wkręcać z wolnych obrotów płynnie tylko dławił się i szarpał co kończyło się tym że potrafił walić się w zakręt a następnie podnosić koło na łuku jak dostał do pieca. Nic przyjemnego. Kilku znajomych walcząc z tym gaźnikiem miało ten sam problem więc odpuściłem.
- później kupiłem TM33, który był swego czasu seryjnie wkładany do Dr 350N czyli wersji wyczynowej. Gaźnik po krótkiej regulacji działa wyśmienicie. Moto jest bardzo żwawe, wkręca się cholernie szybko i jeździ nie do poznania w stosunku do oryginału. Nie ma takiego pierdzielnięcia jak na TM 36 ale różnica jest niewielka a przynajmniej masz pełną kontrolę nad sprzętem.

Druga sprawa to nie jest tak do końca z tą awaryjnością. DRka ma jedną wadę mianowicie to, że wałek rozrządu jest łożyskowany bezpośrednio w głowicy na panewkach a nie łożyskach. Jak ktoś nie zadba o poziom oleju głowica i wałek uszkadzają się bardzo szybko, co jest później częstym powodem sprzedaży DR-ki. Problem w tym, że dorwanie dobrej głowicy na rynku wtórnym graniczy z cudem a regenerowane nie wytrzymują długo. Koszt nowej z wałkiem 4,5k zł. Największy problem że przy zakupie nie zauważysz czy panewki są uszkodzone moto ładnie pali i jeździ a po rozbiórce okazuje się że katastrofa w środku. Więc jak kupujesz dr rozbierz górę koniecznie i sprawdź łożyskowanie wałka. Ja kupiłem z głowicą do wyrzucenia i tylko cudem za grubą kasę wyrwałem używaną.

Poza tym to motocykl pancerny. Przetrwa wiele i daje mnóstwo frajdy i podatny na modyfikacje j.w. Niczym poza ww. się nie przejmuj.   Jak kupisz zdrowy to tłok i cylinder powinien wytrzymać 15-20 tyś tyrania w błocie. A jak już się skończy koszty są małe tz. tłok wossner ok. 500 zł + szlif cylindra 80 zł + nowe uszczelki na górę ok. 60-100 zł więc jest git. Ja założyłem wossnera po szlifie cylindra i póki co po ok. 2500 km w terenie wszystko działa świetnie i silnik jest ładnie dodarty. Co do części bajka połamiesz coś wchodzisz na allegro i masz pełno dr-ek na części za psie pieniądze. Plastiki też są dostępne ale w ASO i drogo. Np. do mnie osłona lagi do USD kosztowała ok. 200 zł.

mama nadzieję że spostrzeżenia się przydadzą.
pzdr
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

6

Odp: DR 350 sm ?

Mam takie  pytanie, widziałem cylinder do DR przerobiony na 450cm dokładnie ten: [url]http://tablica.pl/oferta/suzuki-dr-350-cylinder-sportowy-na-450-centymetrow-poj-CID5-ID1TELr.html#9b9f074163;r:;s:[/url]
Powiedzcie mi co o tym sądzicie, warto kupować takie coś?
Co ewentualnie trzeba by wymienić razem z cylindrem?

KTM LC4 SM/Enduro

7

Odp: DR 350 sm ?

Czytałem właśnie o tych głowicach... a co do gaźnikach to taki jak np. w drz 400? Oczywiście wydech przelot by od razu się założyło i myślicie że lepiej by chodziło od WRE? Konie mechanicznie byłyby wręcz identycznie,wagowo dr cięższa ale dr ciągnie od dołu... O co chodzi z ramą pomocniczą? Oryginalna się nie nadaje? A co do jazdy w terenie to rzadko śmigam i nie jest to bóg wie jak wyczynowy teren, głównie jeździłbym na sm a co do plastików to myślałem od drz...

8

Odp: DR 350 sm ?

Hej

Nie do DRZ jest jeszcze inny gaźnik niż opisane przeze mnie tym niemniej gaźnik od DRZ 400 również da się dopasować do DR 350 ale jest z tym więcej zachodu, trzeba coś powymieniać aby pasowało.

A co do ramy pomocniczej ściągając ją i kilka innych niepotrzebnych dupereli zaoszczędzisz sporo kilogramów. Sama rama waży z 5 i do niczego się nie przydaje bo bez niej można jeździć również w 2 osoby( tylko bagażu na ogonie nie zamontujesz). Moja leży w garażu nigdy nie używana. Plastikowy zbiornik od DR 350 N również by obniżył wagę.

A co do pierdzielnięciu z dołu jak już pisałem na sportowym gaźniku jest mocne i moto sam podnosi się do góry np. w terenie na jakiś dziurach. Na oryginalnym podciśnieniowym jest lipa.

A z 2T nie mam doświadczenia więc nie porównam.

pzdr
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

9

Odp: DR 350 sm ?

Z tą ramą to chodziło mu o subframe, czyli zadupek.

Kawasaki KX250F

10

Odp: DR 350 sm ?

Jeżeli by miał kupować DR350 i ładować w nią tyle kasy to wolał bym kupić xr 400, miałem DR i nie jest złe moto ale wagowo przy xr odpada na przedbiegach a z mocą w pierwszym biegu :D

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

11

Odp: DR 350 sm ?

aa, właśnie nie wiedziałem co za rama... Jeśli da się jeździć w 2 osoby i jest niepotrzebna a na zadupku nic nie będę montował to norma że ją wywalę. A mógłbyś mi powiedzieć dokładnie od czego dostanę taki gaźnik jak pisałeś i w jakiej cenie? Bak widziałem na allegro więc chyba trochę poszukać i by się znalazł, tylny błotnik od husqi albo od drz by był i boczki drz. Koła by się od czegoś dopasowało gaźnik i wydech przelotowy i myślę że taka WRe by została z tyłu.

12

Odp: DR 350 sm ?

Jestem podobnego zdania co raku, bo DR same w sobie mają dosyć wysoką cenę, a do tego koła SM + te wszystkie rzeczy, to już kupiłbyś coś dużo lepszego.

Kawasaki KX250F

13

Odp: DR 350 sm ?

no dobra mam ok 7k, czego szukać?

14 Ostatnio edytowany przez Kordzik (2013-02-17 21:34:54)

Odp: DR 350 sm ?

Hej są to gaźniki uniwersalne produkcji mikuni tz. pasują do wielu motocykli o określonej pojemnośći. Są dość drogie jako nowe więc nie wiem czy były ładowane seryjnie do jakiś sprzętów raczej to akcesoryjne zabawki oprócz TM 33 który ładowali w serii właśnie do wersji wyczynowej DR ki.

Szukasz na allegro mikuni i patrzysz jaki ma numer. Używanego TM 36 kupisz za 300 zł +, a używanego TM 33 za 200+ do tego jeszcze adapter pod airbox do DR 350 i wsio. Adapter i wszystkie części kupisz w RedHotChilli Customs w szczecinie (dawniej motoklinika). Wydech przelot zamiast tego ogóra oryginalnego jak najbardziej tym bardziej że urwiesz kolejne kilka kg.

Raku co do XR to jeżdżę w terenie z kolegą na XR 600 i mocy ma dużo więcej, + łożyskowanie wałka naprawialne, ale zawieszenia do skoków itd. są lepsze w dr (sztywniejsze) chyba że tylko w moim USD tak jest bo nie jeździłem standardem. Choć z drugiej strony ten kumpel miał DR 350 na standardowym widelcu i też mówi że miała lepszy zawias od XR.

pzdr

ps. za 7 k chyba dorwiesz Huskę 610 a to już inna liga. Kumpel kupił za ok. 5000 zdewastowaną wizualnie i od roku zarzyna ją w błocie i jest odporna a mocy w teren ma aż nadto i jest wersja SM

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

15 Ostatnio edytowany przez raku (2013-02-17 21:40:42)

Odp: DR 350 sm ?

No raczej, sucha masa XRy to coś około 119 kg a przeciętnej DRki 130, i nie mówie tu o samej wadze, motory niby podobne jednakże kąty główek ram sprawiają wieelką różnicę w prowadzeniu DRka ma tendencję do podsterowności w zakrętach a XRa tego nie ma, Ja swoją ogołociłem z czego się tylko dało, zegary, aku, stelaż, tłumik z karbonu i dalej masa była mocno odczówalna.Zaraz odezwą się głosy obrońców ale wierzcie wiem co pisze latałem w terenie z ziomkiem który miał 2 XRy równocześnie jedna SM druga Enduro, i nie raz próbowałem bronić DRki, zawsze poddawałem się po przejechaniu się XRą, często ludzie wspominają o ''niedocenianych motocyklach'' ja  uważam że własnie XR400 jest jednym z nich, może i stara konstrukcja ale lekka i bezawaryjna.
DRka na pewno nie ma lepszego zawiasu, albo jest taki sam albo gorszy.Dozbierał bym jeszcze pare groszy i polował na coś wiekszego, dr 350 w SM to dość słaba propozycja która szybko ulegnie znudzeniu, na ulice to moto jest po prostu za słabe.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250